کدام مقاصد می توانند بهترین جایگزین استانبول برای سفر باشند؟

با اینکه پایتخت ترکیه شهری به غیر از استانبول است اما شهر استانبول قلب تپنده ترکیه است. در این شهر با کلیساهای متعدد ، مساجد عثمانی در کنار باشگاه‌های شبانه، حمام های ترکی، بازارهای مختلف و البته شلوغ، همگی در کنار هم مشغول به فعالیت هستند . لذت خرید در کنار لذت مناظر زیبای طبیعت استانبول، همراه با بازدید از مکان های تاریخی، گشت و گذار در جزیره های اطراف و …… استانبول را مقصد اول شمار زیادی از گردشگران قرار میداد، اما :

اگر شما هم به این دلایل قصد سفر به ترکیه را داشتید اما در شرایطی که ترکیه روزهای پرالتهابی را پشت سر گذاشته،ناامنیهای اخیر شما را از سفر به ترکیه منصرف کرده است و میخواهید یک مقصد جذاب دیگر پیدا کنید، خواندن مطلب زیر را به شما برای یافتن جوابتان پیشنهاد میکنیم :

کدام سفر را ترجیح میدهید: نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مقاصد اروپایی، سفری ساحلی، یا …

1

۱.قبرس اروپایی

قبرس در سواحل شنی مدیترانه دارای ، محل اسکان افراد در همه رده سنی  که در جست و جوی آفتاب هستند میباشد. قبرس اروپایی مقصدی است نزدیک که به راحتی میتوان به انجا سفر کرد.
فرودگاه بین‌المللی قبرس در شهر لارناکا قرار دارد. دریای آرام و زیبا با سواحل نرم شنی و آفتاب گرم، غروب‌های زیبا، مردم مهمان‌نواز، بازی‌های مفرح آبی، آثار باستانی مسلمانان و مسیحیان و … محیطی مناسب برای تعطیلات جهانگردان فراهم آورده است. این شهر توانسته جایزۀ Blue Award را بدلیل پاکی کلی ناحیه بدست آورده است. لارناکا با مناطق تاریخی شگفت انگیز، خیابان های سنتی، خانه های نماسفید قبرسی و مغازه های هنرهای دستی محلی، جاذبه ها و سرگرمی های مختلفی برای همگان دارد.

2

لیماسول دومین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود.اگر بدنبال برنامه‌های شبانه در لیماسول هستید، سری به منطقه توریستی Yermasogea بزنید، جایی که هم ساکنان محلی و هم گردشگران در باشگاه‌های پر‌سر و صدا و کافه‌بارهای آن دیده می‌شوند. همچنین مرکز شهر نیز از جاهایی است که حتما باید رفت و دید. گردشگران با پیاده‌روی در این منطقه پرتحرک می‌توانند تعداد زیادی از فروشندگان مغازه‌های صنایع دستی را در کنار هنرمندان رشته‌های مختلف و تجار ببینند. لیماسول به خاطر جشنواره معروف شراب که در ماه آگوست برگزار می‌شود، شناخته‌شده است.

آیاناپا اقامتگاهی در منتهی الیه شرقی از ساحل جنوبی قبرس بوده که به واسطه سواحل شنی خود مشهور است. آیاناپا مقصد گردشگری فوق العاده‌ای نه تنها برای یک سفر خانوادگی محسوب می شود، بلکه بنابر آمارهای موجود در میان جوانان نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است سواحل آیاناپا در میان بهترین و تمیزترین سواحل جهان قرار داشته و دریای فیروزه‌ای آن نظر هر بازدیدکننده‌ای را به خود جذب می کند. افزون بر این، طلوع و غروب خورشید لحظات فراموش نشدنی را در این شهر رقم می زنند.

3

۲٫بلغارستان

وارنا پس از سوفیا و پلوودیو سومین شهر بزرگ بلغارستان است.سواحلی بسیار زیبا در شمال وارنا قرار دارد که ماسه های آن طلایی رنگ است . پوشش گیاهی سبز این منطقه نیز بر زیبایی درخشش ماسه های آن بسیار افزوده اند.در این سواحل زیبا، هتل‌های شیک و مجلل و رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارند که امکانات اقامتی بسیار مناسبی را برای گردشگران فراهم آورده‌اند.بیشرفت سواحل  بسیار زیبا و پیستهای هیجان انگیز اسکی بلغارستان  باعث شد تا مسافران و گردشگران به جای سفر به مقاصد دورتر و گرانتر در اروپا به بلغارستان که هم اقتصادی تر است و هم گزینه های مناسب تری برای اسکان دارد،حجوم بیاورند.

4

در طول سفر به بلغارستان که این تور در ایران بیشتر به شکل تور وارنا اجرا میشود میتوانید از جاذبه های زیبای این شهر دیدن کنید از جمله : کلیسای وارنا، باغ دریایی وارنا ، دلفیناریوم که تنها پارک دلفینی شبه‌جزیره‌ی بالکان است و در این پارک دلفین‌ها به مدت چهل دقیقه به اجرای نمایش و آب‌بازی می‌پردازند، سواحل طلایی وارنا یا سرزمين ماسه هاي طلايي Golden Sands كه به واقع مرواريد سواحل بلغاري درياي سياه است به شكرانه پوشش گياهي منحصر به فرد، طراوت و خنكي جنگل، پهنه گسترده ماسه هاي طلايي و آرام و امن . همچنین تسهيلات ورزشي تفريحي بسياري همچون زمين هاي تنيس، ميني گلف، زمين هاي واليبال و بستكبال در امتداد گذرگاه ساحلي آن وجود دارد   و گلدن سنتز نام اقامتگاه و استراحت گاهی بسیار مجلل و شیک و مفرح در وارناست که دارای امکانات ورزشی و تفریحی و سرگرمی و بازی‌های جذابی برای خانواده‌ها و کودکان است. استخرهاي شنا با آب معدني و سرسره هاي آبي همواره طراوت، شور و نشاطي مثال زدني را براي گردشگران به ارمغان مي آورد.

5

۳٫ارمنستان

وجود جاذبه های فراوان، مردمانی خونگرم، غذاهای خوشمزه و تور ارزان ارمنستان می تواند جهت گذراندن تعطیلات و سفر شما به این کشور بسیار مناسب باشد. از طرف دیگر با ورود بسیاری از دانشجویان ایرانی به این کشور جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های ارمنستان، این کشور برای مسافرین ما تبدیل به مقصدی معروف تر و محبوب تری شده است.

جاذبه های گردشگری این کشور عبارتند از: میدان جمهوری ، کلیساهای تاریخی و موزه ها، دریاچه وان ، پارک آبی ایروان، گالری ملی ارمنستان،

اپراهال ایروان که یکی از مهم‌ترین مراکز هنری شهر ارمنستان به شمار می‌رود. در سالن اپرا کنسرت‌ها، رقص‌های باله، رقص‌های سنتی و مدرن، تئاتر و نمایش‌های مختلفی برگزار می‌شود. همچنین تابه‌حال چند تن از خوانندگان ایرانی هم در این ساختمان مجلل روی صحنه رفته‌اند،

6

کاسکاد ایروان: واژه‌ی کاسکاد به معنای مجموعه‌ای از آبشارهای کوچک است. بنای کاسکاد درواقع تشکیل‌شده از ۵۰۰ پله به عرض ۵۰ سانتیمتر است که دسترسی به بخش‌های مرتفع را تسهیل می‌کند. این پله‌ها با گل و درخت‌کاری و همچنین با فواره‌ها و حوض‌های مختلف و تزیینات معماری که برگرفته از نقوش باستانی امپراتوری ارمنستان است، تزیین شده‌اند. همچنین در جای‌جای این بنا، مجسمه‌ها و هنرهای محیطی از هنرمندان سراسر دنیا کار شده است. زیر این پله‌ها نیز ساختمانی برای برگزاری گالری و نمایشگاه‌های هنری احداث شده است. این پله‌ها در پایان به پارک پیروزی ارمنستان، مجسمه‌ی مادر ارمنستان و موزه‌ی دفاع ارمنستان ختم می‌شوند.

 

۴ . گرجستان

کشور گرجستان یک مقصد بسیار زیبا برای گردشگری است.در حال حاضر شما برای سفر به این کشور نیازی به اخذ ویزا ندارید پس هر زمان که تصمیم بگیرید به راحتی میتوانید برای خرید تور گرجستان اقدام کنید! زیبایی این کشور در کنار مهمان نوازی خاص مردمانش این کشور را به مقصدی خاص برای سفر تبدیل کرده. پیش ترها این کشور جایی مناسب برای گذراندن تعطیلات افراد مهم از اتحادیه شوروی بوده اما هم اکنون به عنوان یک مقصد گردشگری برای تمامی افراد است. وقتی برای اولین بار در مسیر تفلیس-باتومی کوه های قفقاز را می بینید مبهوت خواهید شد. بی اغراق هیچ واژه ای زیبایی طبیعت گرجستان را نمیتواند توصیف کند!

8

بر اساس افسانه های گرجستانی،همان زمان که خداوند در حال توزیع زمین میان مردم جهان بوده است و همگی در صف بوده اند،مردم گرجستان در پی خوردن و نوشیدن بودند و لذا صف دریافت زمین را از دست می دهند و هیچ زمینی برای آن ها کنار گذاشته نمی شود. اما مردم گرجستان خدا را به مهمانی دعوت می کنند و خداوند برای تشکر از مردم گرجستان بهترین تکه ها از سرزمین هایی را که برای خودش نگه داشته بود را به مردم گرجستان می بخشد. به این ترتیب مردم گرجستان از این امر به خود می بالند. و این یعنی لذت خوردن و آشامیدن لذیذترین غذاها و نوشیدنی ها در یک سفر به گرجستان میسر میشود!

9

 

برای خرید تور قبرس اروپایی ، گرجستان ، ارمنستان، بلغارستان یک کلیک کافی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *