سفر به تایلند با خانواده – چه شهرهایی مناسب هستند؟

سفر به تایلند با خانواده در ابتدا ممکن است کمی دشوار به نظر بیاید. مخصوصا اگر بچه کوچک داشته باشید، دوری راه و تفاوت های فرهنگی ممکن است آزار دهنده باشد. اما با یک برنامه‌ریزی دقیق میتوان از تمام لحظات سفر خانوادگی به تایلند لذت برد و برای بچه ها نیز، سفری خوش را فراهم کرد.

تایلند سرزمین لبخند ها یکی از کشورهای جذاب برای سفر با اعضای خانواده و کودکان است. مردم دوست داشتنی، آب و هوای خوب و طیف وسیعی از فعالیت‌های هیجان‌انگیز، باعث شده تایلند به مقصدی مناسب برای سفر خانوادگی‌ تبدیل شود. در این متن، سعی کرده‌ایم مقاصد خانوادگی جذابی که در کشور تایلند وجود دارد را معرفی و توضیح دهیم، با ما همراه باشید:

سفر به بانکوک با خانواده

شهر بانکوک پایتخت تایلند، شهری پر جنب و جوش و احتمالا اولین شهری است که در سفر به تایلند با خانواده به آن می رسید. بانکوک به عنوان یکی از پرگردشگرترین شهرهای دنیا، مشهور به داشتن پارک‌های بازی مختلف، مزارع رنگارنگ، سرزمین‌های بازی سرپوشیده، موزه‌ها و بازارهای محلی و مراکز خرید متنوع است که آن را تبدیل به یک مقصد عالی برای سفر خانوادگی به تایلند می کند.

انواع غذا و نوشیدنی‌های محلی و بین المللی در رستوران‌ها و کافه‌های این شهر پر جنب و جوش، تهیه و سرو می‌شود. دیدن معابد و اماکن مقدس در این شهر را نیز نباید فراموش کرد تا از نزدیک با اعتقادات مردم تایلند و فرهنگ آنها آشنا شد. باغ وحش بانکوک محل مناسبی برای گذراندن یک روز شاد و مفرح همراه بچه ها در سفر خانوادگی به تایلند است.

ممکن شما تور بانکوک را به تنهایی خریداری کرده باشید و یا اینکه چند شب از تور ترکیبی خود را در بانکوک اقامت داشته باشید و چند شب دیگر در سایر مقاصدی که در ادامه آمده است.

سفر با تایلند با خانواده - باغ وحش بانکوک

پوکت ، بهترین جزیره برای سفر خانوادگی به تایلند

پوکت یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای سفر به تایلند با خانواده است. از سواحل زیبا گرفته تا شهر قدیمی آن، آکواریوم‌های متعدد و زمین‌های مخصوص اسب سواری، همگی باعث خاطره انگیز شدن سفر خانوادگی به تایلند می شود. در بسیاری از هتل های موجود در پوکت، زمین بازی مخصوص کودکان و خدمات نگاه‌داری از بچه‌ها در نظر گرفته شده است تا والدین نیز امکان یک استراحت خوب را در طول روز در پوکت داشته باشند.

در تور پوکت به همراه خانواده پیشنهاد می کنیم حتما سری به باغ وحش پوکت ، آکواریوم پوکت و فانتسی شو پوکت نیز بزنید.

از بانکوک به پوکت هر روز چندین پرواز وجود دارد. اگر از ایران می خواهید مستقیما به پوکت سفر کنید و در بانکوک توقف نداشته باشید باید از پروازهای ترانزیت خطوط هوایی امارات، قطرایرویز، ترکیش و یا عمان ایر استفاده کنید. البته در ایام نوروز معمولا هواپیمایی ماهان پرواز فوق العاده مستقیم به مقصد پوکت برگزار می کند.

سامویی ، لوکس ترین جزیره برای سفر با خانواده

یکی از مقاصد شگفت انگیز تایلند که از قدیم نیز طرفداران زیادی داشته است، جزیره سامویی است. سفر کردن به جزیره سامویی از بانکوک راحت و آسان است و هر روز چندین پرواز به مقصد سامویی وجود دارد. در این جزیره، امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای قرار گرفته است. مراکز خرید و بازارهای محلی، فرودگاه بین المللی، معابد و اماکن تاریخی و پارک‌های متنوع برخی از امکانات این جزیره محسوب می‌شوند که آن را به یک مقصد ایده آل برای سفر به تایلند با خانواده تبدیل کرده است.

از سواحل مورد علاقه گردشگران در تور سامویی میتوان به ساحل چاونگ Chaweng Beach اشاره کرد که در بیشتر روزهای سال، افراد بسیاری در سواحل اینجا حضور دارند. در این جزیره سواحل خلوت‌تر نظیر مائنام  MaeNam نیز وجود دارد که مناسب برای ریلکس کردن هستند. بسیاری از استراحت‌گاه‌های سامویی، خدمات متنوع و مفرحی برای کودکان در نظر گرفته‌اند که یکی از آن‌ها آشنایی کودکان با یکدیگر و برگزاری تورهای تفریحی و بازدید از حیوانات در پناهگاه‌های حفاظت شده است.

چیانگ مای ، قطب فرهنگی تایلند

چیانگ مای Chiang Mai، قطب فرهنگی کشور تایلند است و مقصدی فوق العاده برای مسافرت با اعضای خانواده است. در واقع در چیانگ مای هر فردی با توجه به رده سنی‌اش، می‌تواند از این مقصد لذت ببرد. از موزه گردی گرفته تا دیدن باغ وحش جذاب آن، بازارهای محلی، کلاس‌های آشپزی تایی و … همگی در این منطقه، خاطره‌ای خوش را برای تمام اعضای خانواده در سفر به تایلند فراهم می‌کند. اطراف چیانگ مای را طبیعت زیبایی در برگرفته است که علاقه‌مندان به فعالیت‌هایی همانند زیپ لاین، قایقرانی و پیاده روی، می‌توانند حسابی از آن‌ها لذت ببرند. همچنین تورهایی برای بازدید از کمپ‌های فیل‌های مشهور تایلندی و قبایل افراد بومی نیز در نظر گرفته شده است.

پای ، مناسب خانواده های ورزشکار

پای Pai، مقصد بعدی برای سفر به تایلند با خانواده است. در پای، علاوه بر اینکه میتوان با فرهنگِ خانواده‌های تایلندی آشنا شد، انواع ورزش‌های مهیج نظیر رودنوردی و پیاده‌نوردی در جنگل را نیز می‌توان امتحان کرد. در اینجا، کلاس‌هایی برای افراد مبتدی و آموزش این ورزش‌ها در نظر گرفته شده است.

اگر گواهینامه بین المللی رانندگی دارید، می‌توانید یک ماشین از چیانگ مای اجاره کنید و با ماشین سری به پای بزنید. در راه حتما سری به چیانگ دائو  Chiang Dao هم بزنید و از غارها و معبد آنجا نیز بازدید کنید.

کرابی ، سرشار از تفریحات آبی برای خانواده ها

مقصد بعدی، کرابی Krabi است که با داشتن سواحل متعدد، به یکی از مقاصد عالی برای مسافرت خانوادگی به تایلند مبدل شده است. علاقه مندان به غواصی و لذت بردن از دنیای زیر آب حتما سری به کرابی بزنند. در کنار لذت بردن از ساحل و شنا، پارک های ملی محافظت شده، آبشارهای مختلف و کمپ فیل‌ها از جمله گزینه‌های دیگر برای خانواده هاست. برای نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به صخره‌نوردی، فضا و امکانات بسیار مناسبی در نظر گرفته شده است.

کوچانگ – مناسب سفر خانوادگی و مجردی

کوچانگ Koh Chang نه تنها مناسب برای مسافرت‌های تکنفره با یک کوله پشتی است، بلکه مقصد آرام و جذابی برای سفر با خانواده و کودکان به تایلند است. در کو چانگ متناسب با بودجه هر فرد، طیف وسیعی از خانه‌های ییلاقی تا هتل‌های ۵ ستاره ساخته شده است که اقامت دلنشینی را برای افراد فراهم می‌کند. علاقه‌مندان به دنیای زیر آب غواصی در این جزیره را از دست ندهند. علاوه بر اینها، آبشارهای مختلفی نیز در کو چانگ قرار دارند که دیدن آنها خالی از لطف نیست. شنا و بازی در شن‌های سواحل نیز از دیگر گزینه‌های محبوب برای کودکان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *