جشن ولنتاین در نقاط مختلف دنیا چگونه برگزار می شود؟

با توجه به اینکه به روز ولنتاین نزدیک می شویم آیا می دانید که عشق و دوستی چگونه در نقاط مختلف جهان جشن گرفته می شود؟ با ما همراه باشید.

ولز، انگلستان

ولزی ها که به شور و احساسات خود در دنیا مشهور است، عشق را در روز ۲۵ ژانویه – روز سنت دوینون جشن می گیرند. قاشق‌های چوبی حکاکی‌شده زیبا، معروف به قاشق‌های عشق، معمولاً در سنتی که مربوط به قرن شانزدهم است، بین عاشقان رد و بدل می‌شود.

والنسیا، اسپانیا

برای مردم والنسیا رمانتیک ترین روز سال در ۹ اکتبر، روز سنت دیونیسیوس، قدیس حامی عشق است. به مناسبت این جشن، فستیوال‌ها و رژه‌های زیادی برگزار می‌شود و به طور سنتی مردان به عنوان نشانه‌ای از عشق خود، به همسر خود یک مجسمه موکادورا – مجسمه‌های مارزیپان – هدیه می دهند.

کره جنوبی

عشاق کره جنوبی عشق را در روز چهاردهم هر ماه جشن می گیرند، نه فقط فوریه! این روزها شامل روز رز در ماه May، روز بوسه در ماه ژوئن، روز آغوش کشیدن در ماه دسامبر و روز سیاه در ماه آوریل است.

آفریقای جنوبی

بر اساس سنت قدیمی لوپرکالیا، زنان جوان نام کراش خود را به آستین خود سنجاق می کنند تا همه ببینند!

رومانی

در روز ۲۴ فوریه جشن دراگوبته در رومانی برگزار می شود که ترکیبی از روز ولنتاین و جشن استقبال از بهار است و به نام «روز نامزدی پرندگان» نیز شناخته می‌شود. در این روز دختران و پسران برای چیدن گل به جنگل می روند، در حالی که دیگران صورت خود را در برف می شویند تا سلامت و شادی را به ارمغان آورند.

فیلیپین

روز ولنتاین یک مناسبت محبوب برای عروسی های دسته جمعی است که در آن صدها، گاهی حتی هزاران نفر، به صورت هماهنگ جشن ازدواج برگزار می کنند. این رویدادهای بزرگ اغلب توسط دولت به عنوان نوعی خدمات عمومی حمایت می شود.

ژاپن

در حالی که در بیشتر کشورهای جهان این زنان هستند که در روز ولنتاین هدیه می گیرند، در ژاپن هدایا نصیب مردان می شود. البته در روز ۱۴ مارچ که در فرهنگ ژاپنی به عنوان روز سفید شناخته می شود، مردها باید هدایای دریافتی را جبران کنند.

غنا

روز ۱۴ فوریه در کشور غنا به عنوان روز ملی شکلات نیز شناخته می شود. این نام گذاری برای رونق گردشگری در یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده کاکائو در جهان صورت گرفته است. منوها، نمایشگاه ها و سخنرانی های ویژه با موضوع شکلات در سراسر کشور انجام می شود.

دهکده ولنتاین فرانسه

بین ۱۲ تا ۱۴ فوریه، دهکده ولنتاین فرانسه به کانون عاشقانه تبدیل می شود. انتظار خانه هایی با گل رز، درختان پوشیده از یادداشت های عاشقانه، پیشنهاد ازدواج متعدد و فرصتی برای کاشت درخت معشوق خود را داشته باشید.

استونی

در روز ۱۴ فوریه، در کشور استونی جشن سوبراپایف برگزار می شود که به عنوان “روز دوستی” نیز شناخته می شود. در این روز دوستی به جای عشق عاشقانه جشن گرفته می شود. در کشور فنلاند نیز سنت مشابهی رواج دارد.

جمهوری چک

اگرچه در سال‌های اخیر روز ولنتاین محبوب‌تر شده است، اما این روز اول ماه May است که عاشقان چک به طور سنتی جشن می‌گیرند. اشعار کارل هاینک ماچا در این روز خوانده می شود و عشاق در زیر درختان گیلاس معاشقه می کنند و عکس می گیرند.

چین

جشنواره چینی عشق که به نام Qixi شناخته می شود، در هفتمین روز از هفتمین ماه تقویم چینی برگزار می شود. داستان این جشن داستان دو عاشق است که به دلیل طبقه اجتماعی خود از هم جدا شده اند ولی یک روز از سال اجازه دارند به هم برسند.

برزیل

روز عاشقان، دیا دوس نامورادوس، در ۱۲ ژوئن جشن گرفته می شود. روز سنت آنتونی، قدیس حامی ازدواج، روز بعد جشن گرفته می شود. زنان مجرد معمولاً مراسمی را انجام می دهند که به عنوان سیمپاتیاس شناخته می شود، به این امید که در آینده ازدواج کنند.

آرژانتین

آرژانتینی‌ها نه تنها روز ولنتاین را جشن می‌گیرند، بلکه یک هفته کامل را در ماه جولای برای جشن گرفتن «هفته شیرین» که بوسه‌ها با خوراکی‌های شیرین رد و بدل می‌شود، اختصاص می‌دهند. در ابتدا به عنوان یک کمپین بازاریابی شیرینی پزی راه اندازی شد و به سرعت مورد استقبال این ملت پرشور قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *