کار در تایلند برای ایرانیان | آنچه برای کار در تایلند باید بدانید!

مقدمه ای در مورد کار در تایلند برای ایرانیان

در این مطلب قصد داریم به کار در تایلند بپردازیم، اما پیش از آن بهتر است کمی با هم مرور کنیم که چه اتفاقی باعث شده تا شما به فکر مهاجرت و کار در تایلند بیفتید.

ممکن است شرایط اقتصادی نه چندان خوب این روزهای ایران و بیکاری و مدرک های تحصیلی بلا استفاده شما را به فکر کار در تایلند انداخته باشد. یا حتا ممکن است علاقه خاصی به این کشور زیبا داشته باشید و به همین دلیل به فکر مهاجرت و کار در تایلند هستید.

تایلند کشوری است با آب و هوای بسیار مطلوب که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است و زیبایی های طبیعی و تاریخی و تفریحی آن به قدری زیاد است که به یکی از قطب های گردشگری منطقه تبدیل شده است. برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه راهنمای سفر به تایلند و همچنین صفحه ویزای تایلند مراجعه نمایید.

مهاجرت و کار در تایلند برای ایرانیان

یک نکته کوتاه و کلی در مورد کار در تایلند

همانطور که گفته شد بخش زیادی از درآمد کشور تایلند مرتبط با صنعت گردشگری آن می باشد. حال پیش از ادامه خواندن این مطلب، چند لحظه با خود بیاندیشید که کشوری که در تمام فصول این حجم از گردشگر را پذیراست، به چه شغل هایی نیازمند است، یا بهتر بگوییم چه شغل ها و کارهایی در تایلند شانس بالایی برای کسب درآمد خوب دارند؟

تایلند را تصور کنید و گردشگرانی که از سراسر جهان به این کشور و جزایرش سفر می کنند تا مدتی را به تفریح و استراحت بپردازند، حال توانایی ها و مهارت های خود را یکی یکی با خود مرور کنید و از خود بپرسید شما چه نقشی می توانید در زنجیره ی طویل و غول آسای مالی تایلند ایفا کنید؟

و در یک کلام، کدام کار در تایلند برای شما مناسب است؟

ویزای کاری دبی – مراحل اخذ ویزای کاری دبی – هزینه ویزای کاری دبی

 

میانگین درآمد کار در تایلند چقدر است؟

در ادامه به میانگین درآمد شغل های مختلف در تایلند و همچنین تفاوت درآمدی در شهرهای مختلف آن اشاره شده است، که اگر قصد کار در تایلند را داشته باشید، دید خوبی به شما خواهد داد.

 

میانگین درآمد سالیانه ۱۰ شغل مختلف در تایلند

مدیر منابع انسانی: ۵۲ هزار دلار

مدیر: ۳۶ هزار دلار

منابع انسانی: ۲۳ هزار دلار

مدیر تبلیغات: ۴۷ هزار دلار

کارگردان: ۸۱ هزار دلار

مدیریت هتل: ۵۴ هزار دلار

مدیر کل: ۸۰ هزار دلار

سخنران: ۲۸ هزار دلار

معلم: ۱۵ هزار دلار

مدیر فروش: ۵۰ هزار دلار

۱۰ تخصص مورد نیاز برای کار در دبی

میانگین درآمد کار در تایلند

میانگین درآمد سالیانه در ۶ شهر بزرگ تایلند

بانکوک: ۳۶ هزار دلار

چیانگ مای: ۲۴ هزار دلار

نونتابوری: ۱۶ هزار دلار

هت یای: ۱۵ هزار دلار

اودن تانی: ۱۱ هزار دلار

ناخون راتچاسیما: ۶ هزار دلار

 

یک نکته لازم به ذکر است و آن اینکه اعدادی که در بالا ذکر شده اند را با نوسان هزار دلار بالاتر در نظر بگیرید.

 

هزینه زندگی در تایلند چقدر است؟

شاید پس از خواندن قسمت قبل، به این موضوع فکر کرده باشید که درآمد در تایلند آنقدرها هم خوب نیست و به نسبت اروپا و آمریکا، میزان درآمد بسیار پایین است و بهتر است فکر کار در تایلند را از سر خود بیرون کنید!

بله، میزان درآمد در تایلند کمتر از اروپا و آمریکا می باشد، اما نکته ی مهمی که وجود دارد این است که باید خرج و هزینه زندگی را هم در نظر بگیرید.

در زیر هزینه های ضروری برای یک ماه زندگی در تایلند ذکر شده است که با هم می خوانیم:

اجاره اتاق و اینترنت: ۲۰۰ دلار

آب و برق: ۳۰ دلار

خدمتکار: ۱۵ دلار

غذا: ۱۷۵ دلار

گاز و اسکوتر: ۱۰۰ دلار

هزینه های تفرقه: ۷۵ دلار

مجموع: ۵۹۵ دلار

گام به گام تا گرفتن ویزای دبی

هزینه ماهیانه زندگی در تایلند

آنچه در بالا ذکر شد هزینه های ضروری یک زندگی در تایلند در سال ۲۰۱۸ می باشد که همانطور که مشاهده کردید، کمتر از ۶۰۰ دلار در ماه می باشد. خب طبیعی است که هرچقدر بخواهید رفاه بیشتری داشته باشید، هزینه های شما افزایش خواهد یافت.

اکنون می توانید درآمدی که می توانید از کار در تایلند کسب کنید و هزینه های زندگی در این کشور را در نظر گرفته و برای رفتن و کار در تایلند تصمیم بگیرید.

ویزای اقامتی دبی را چگونه بگیریم؟

 

ساعت کاری در تایلند

ساعت کاری معمول در تایلند چیزی حدود ۸ ساعت در روز می باشد که اگر کار از لحاظ فیزیکی سخت محسوب شود، به ۷ ساعت در روز کاهش پیدا می کند.

همچنین یک روز در هفته هم کارکنان در تایلند تعطیل می باشند که در نهایت ساعت کاری افراد در تایلند چیزی بین ۴۲ تا ۴۸ ساعت در هفته می باشد.

نکته دیگر در مورد ساعت کار در تایلند این است که کارمندان یک ساعت وقت استراحت روزانه دارند که می توانند برای صرف ناهار یا کارهای شخصی خود از آن استفاده کنند.

همچنین گفتنی است که کارمندان در تایلند، سالیانه ۱۳ روز کامل را تعطیل هستند.

 

 

11 دیدگاه برای "کار در تایلند برای ایرانیان | آنچه برای کار در تایلند باید بدانید!"

  1. سلام من ارایشگرم قصد مهاجرت ب تایلند دارم اگه تجربه یا دیدگاهی در این زمینه دارین کمک کنید سپاس

  2. سلام من ارایشگر حرفه ای هستم و متاهل هستم که قصد دارم در مهاجرت کشور تایلند کار کنم چکار باید کنم کمک کنید 🙏

  3. سلام من ارایشگر حرفه ای هستم و متاهل هستم که قصد دارم در مهاجرت کشور تایلند کار کنم چکار باید کنم کمک کنید 🙏

  4. سلام.برای گرفتن ویزای کاری تایلند چه مراحلی رو باید رفت.من میخوام اونجا مغازه فست فود بزنم.نظر شما چیه

    1. سلام ، شما باید ویزای توریستی بگیرید ( در ابتدا ) و بعداز ورود شما به تایلند که ۵۹ روز مجاز به اقامت هستید باید شرکتی ثبت کنید که با عنوان آرایشگری و سپس مراحل بعدی البته نیاز به وکیل دارید که این کارهارو انجام بده ولی بنظر من از فکر آرایشگری بیایید بیرون چون تصور شما برخلاف آن چیزی خواهد بود که انتظار دارید من ۱۰ سال تایلند زندگی کردم و بهترین کار در تایلند چه بسا در کلیه کشورها مواد غذایی هست یعنی رستوران ، شما باید حداقل ۲۰۰۰۰ بیست هزار دلار به همراه داشته باشید و بهتر از همه اینه که ی سفر برید تایلند و از نزدیک ببینید آیا خوشتان میاد یا خیر ؟ مشکلات تایلند عبارتند از : گرمای وحشتناک که شما باید آپارتمان کولر دار بگیری و و هزینه برق گرونه ، غذای ما با اونها ۱۰۰٪ فرق داره و باید به فکر غذای مناسب باشید یعنی یا پخت در منزل یا خرید از رستورانهای مسلمان یا مک دونالد

    2. سلام ، با شرایط فعلی گرونی دلار مسافرت ایرانی ها به تایلند کم شده و شما حتما میخواهید که رستوران ایرانی بزنید در نتیجه مشتری کجاست ؟ در حال حاضر تایلند هم به نوعی گرونی شده و خیلی سخته که رستوران بزنید البته منظورم از سختی اینه که باید جاهای توریستی و پرتجمع رو بشناسید و مغازه اجاره کنید که معمولا مغازه برای اجاره در جاهای شلوغ نیست چون مافیای خودشو داره ضمن اینکه اجاره های بالایی داره که اصلا دخل و خرج نمیخونه و قبل از همه اینها شما باید از طریق وکیل شرکت ثبت کنید که فعالیت رستوران در متن شرکت باشه ، بنظر من ی سفر برید تایلند بعنوان توریست و چرخی بزنید و ببینید چه جوریه ؟ مردمان تایلند بسیار عالی و خوش قلب هستن ولی در هر کشوری خوب و بد هست شما حداقل ۳۰۰۰۰ سی هزار دلار نیاز دارید و این یک ریسک هست در ضمن شما باید به زبان هم مسلط باشید
      انشاله موفق باشید

  5. سلام من ماسور حرفه ای ؛ نجات غریق درجه ۱ و بین المللی و مربی شنا هستم …برای من چطور که برم تایلند

  6. سلام من ماساژور حرفه ای هستم برای کار در تایلند میخواستم اقدام کنم لطفا راهنمایی بفرمائید ، آیا برای ایرانیان ماساژور ،کار ماساژ هست در تایلند ؟ اگر مهاجرت کنیم چطور؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *