ویزای دبی | گام به گام تا گرفتن ویزای دبی

در این مطلب به موضوعاتی چون؛ معرفی ویزای دبی، مقدمه ای برای ویزای دبی، انواع ویزای دبی (ویزای توریستی ۱۴-۲۹-۹۰ روزه، ویزای کاری دبی، ویزای مولتی دبی، ویزای اقامتی دبی) قیمت انواع ویزای دبی، علل رد شدن ویزای دبی و مدارک لازم برای گرفتن ویزای دبی پرداخته شده است.

 

ویزای دبی چیست؟

شاید بهتر بود به جای اینکه بپرسیم ویزای دبی چیست، می پرسیدیم که ویزا چیست. اما چون هدف ما در این متن توضیح در مورد ویزای دبی می باشد، تصمیم گرفتیم تعریف ویزا را هم در قالب ویزای دبی مطرح کنیم.

اساسا ویزا سندی است که نشان می دهد شخص دارنده ویزا، اجازه ورود به کشور مقصد را دارد. ویزای دبی هم بر اساس انواع آن در نهایت به معنای اجازه نامه کتبی شما برای ورود به این شهر می باشد.

یک نکته حائز اهمیت درباره ویزای دبی این است که این ویزا به صورت آنلاین صادر می شود و نیازی به رفتن به سفارت امارات و مصاحبه نیست.

ویزای آنلاین دبی

یک مقدمه برای ویزای دبی

پیش از توضیح انواع ویزای دبی شاید بد نباشد چند کلمه ای درباره اهمیت شهر دبی بگوییم. همه ما از پیشرفت های کشور امارات و توسعه و رشد بسیار زیاد دبی باخبریم. دبی کم کم در حال تبدیل شدن به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری جهان و در نتیجه آن، تبدیل شدن به یکی از مراکز مهم اقتصادی است.

با توجه به این موضوع افراد از سراسر جهان با اهداف متفاوتی به دبی سفر می کنند. تعداد بسیار زیادی از افراد، دبی را به عنوان یک شهر توریستی انتخاب می کنند و تعدادی دیگر به دنبال فرصت های سرمایه گذاری در این شهر ثروتمند هستند. همچنین کسانی هم هستند که به دنبال کار در دبی می گردند . اگر شما هم به فکر کار در دبی هستید، خواندن مطلب کار در دبی برای ایرانیان و همچنین ۱۰ تخصص مورد نیاز برای کار در دبی، دید خوبی نسبت به فضای کاری دبی به شما خواهد داد.

گرفتن ویزای دبی

انواع ویزای دبی

با توجه به توضیحات بالا مشخص است که ویزای دبی برای هر کدام از این افراد، با دیگری فرق دارد. به طور کلی ویزای دبی را می توان به چند دسته تقسیم کرد:

  1. ویزای ۱۴ روزه دبی: توجه داشته باشید که دو نوع ویزای ۱۴ روزه دبی وجود دارد. یک نوع آن ویزای فوری دبی می باشد که قابل تمدید نیست و نوع دیگر که اتفاقا ارزان تر هم می باشد ویزای نرمال دبی نامیده می شود. این نوع ویزای دبی را می توانید به ۲۹ روز تمدید کنید.
  2. ویزای ۹۰ روزه دبی: این نوع از ویزای دبی مخصوص کسانی است که قصد سفر به دبی را دارند و مطمئن هستند که قصد رفت و برگشت یا سفر به کشورهای همسایه امارات را ندارند. چراکه ویزای ۹۰ روزه دبی تنها یکبار اجازه ورود به دبی را به شما می دهد.
  3. ویزای مولتی دبی ۹۰ روزه: این نوع از ویزای دبی مناسب تاجرانی است که قصد رفت و برگشت به دبی را در مدتی دو سه ماهه دارند. یا برای مثال می خواهند به کشورهای همسایه امارات سفر کنند. ویزای مولتی دبی به شما اجازه رفت و برگشت چندباره به دبی را می دهند. برای اطلاع بیشتر از این نوع ویزای دبی می توانید به صفحه ویزای مولتی دبی مراجعه کنید.
  4. ویزای کاری دبی: مراحل اخذ و هزینه این نوع ویزای دبی با دیگر انواع آن متفاوت است. و قسمتی از فرآیند گرفتن ویزا توسط کارفرمای شما در دبی انجام می شود. برای اطلاع بیشتر در مورد ویزای کاری دبی می توانید به صفحه ویزای کاری دبی مراجعه کنید.
  5. ویزای اقامتی دبی: برای اطلاع از این نوع ویزای دبی، مدارک لازم برای گرفتن ویزای دبی برای اقامت، چگونگی گرفتن این ویزا و قیمت آن می توانید به صفحه ویزای اقامتی دبی را چگونه بگیریم مراجعه کنید.

انواع ویزای دبی

قیمت انواع ویزای دبی

هر کدام از انواع ویزای دبی هزینه متفاوتی دارد. بطور کلی می توان گفت کمترین قیمت ویزای دبی متعلق به ویزای ۱۴ روزه نرمال می باشد، و گرانترین ویزای دبی متعلق ویزای مولتی دبی است. برای اطلاع کامل از قیمت انواع ویزای دبی می توانید به صفحه قیمت ویزای دبی بر اساس نوع ویزا مراجعه بفرمایید.

 

علل ریجکت شدن ویزای دبی

علل مختلفی ممکن است باعث ریجکت شدن ویزای دبی شما بشوند. اگر بخواهیم فهرست وار شایع ترین علل ریجکت شدن ویزای دبی را بیان کنیم، می توانیم به شش مورد زیر اشاره کنیم:

  1. تشابه اسمی
  2. خروج پس از اتمام اعتبار ویزای دبی
  3. معتبر نبودن هتل در دبی
  4. ریجکت شدن ویزای قبلی دبی شخص
  5. ارتکاب کاری خلاق قوانین دبی
  6. ریجکت شدن ویزای اقامتی دبی

برای اطلاع کامل از علل رد شدن ویزای دبی و جزئیات آن می توانید به صفحه ۶ دلیل ریجکت شدن ویزای دبی مراجعه بفرمایید.

رد شدن ویزای دبی

مدارک لازم برای گرفتن ویزای دبی

اولین نکته ای که برای گرفتن ویزای دبی باید مد نظر قرار دهید این است که حداقل شش ماه از تاریخ پایان اعتبار پاسپورت شما باقی مانده باشد.

همچنین برای گرفتن ویزای دبی باید یک اسکن رنگی از دو صفحه اول پاسپورت خود تهیه بفرمایید و به کارگزار مورد نظرتان تحویل بدهید.

دیگر مدارک لازم:

۱٫ اگر شخصی زیر ۲۱ سال باشد، باید همراه والدینش یا یکی از آنها برای سفر به دبی اقدام کند.

اگر با مادرش قصد سفر دارد؛

صفحه اول و دوم شناسنامه مادر، صفحه اول شناسنامه خودش و پاسپورت هر دو،

اگر هم با پدرش قصد سفر دارد؛

پاسپورت هر دو برای گرفتن ویزای دبی کفایت می کند.

 

۲٫ اگر خانمی کمتر از ۳۰ سال سن دارد:

پاسپورت همسر و خود شخص به همراه صفحه اول و دوم شناسنامه هر دو آنها برای گرفتن ویزای دبی لازم است.

 

۳٫ اگر شخصی بالای ۶۰ سال سن دارد، باید یک همراه داشته باشد که می تواند همسر یا یکی از فرزندانش باشد.

مدارک لازم برای گرفتن ویزای دبی برای این شخص، پاسپورت شخص و همراهش به همراه صفحه اول و دوم شناسنامه آنها می باشد.

 

توجه: دقت بفرمایید افراد بالای ۶۰ سال و همراهشان باید یک نوع ویزای دبی داشته باشند.

 

مطالب مرتبط:

ویزای امارات متحده عربی 

1 دیدگاه برای "ویزای دبی | گام به گام تا گرفتن ویزای دبی"

  1. سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم اگر شرکتی از دبی دعوت بکار بده ،پروسه گرفتن ویزا به چه صورت هست و چقدر هزینه داره?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *