دیدنی های پوکت / بهترین جاذبه های گردشگری پوکت تایلند

دیدنی های پوکت کم نیستند. جاذبه های گردشگری این جزیره زیبا آن قدر زیاد هستند که پوکت را به یکی از اصلی ترین مراکز گردشگری در تایلند تبدیل کنند. دیدنی های پوکت در یک دسته هم خلاصه نمی شوند. شهر تاریخی پوکت برای علاقه مندان آثار تاریخی، مناظر طبیعی فوق العاده و سواحل زیبا و جنگل های سرسبز برای دوستداران طبیعت، جاذبه های فرهنگی و اجتماعی، زندگی شهری، هتل های پوکت و… همه چیز دست به دست هم داده اند تا تور پوکت را به یکی از پرطرفدارترین تورهای تایلند تبدیل کند.

اما اگر برای لذت بردن از دیدنی های پوکت وقت محدودی دارید و می خواهید در چند روز این جزیره را ببینید، باید از بین جاذبه های گردشگری پوکت، چند مورد را به طور خاص برگزینید! کارشناسان آفتاب تراول برای شما لیستی از مهم ترین دیدنی های پوکت گرد آورده اند تا هنگام برگشت از این شهر زیبا، چیزی را از دست نداده باشید. مختصری از دیدنی های پوکت را در ادامه بخوانید…

دیدنی های پوکت ؛ ۱- خلیج فانگ نگا

دیدنی های پوکت

در میان دیدنی های پوکت ، خلیج زیبای فانگ نگا بی نظیر است! گذراندن یک روز در خلیج زیبای فانگ نگا می تواند تا همیشه خاطره ای به یاد ماندنی برای شما باشد. ویژگی ممتاز خلیج فانگ نگا صخره های آهکی است. این صخره ها به صورت عمودی از دل دریای زمردی بیرون زده و منظره ای بی نظیر را ساخته اند که در میان دیدنی های پوکت بی نظیر است! این جزیره های آهکی پناهگاه جانداران بومی هستند. جزیره جیمز باند و کو پانی نیز که هردو از دیدنی های پوکت اند، در خلیج فانگ نگا قرار دارند. پس اگر دنبال جاذبه های گردشگری پوکت می گردید، خلیج فانگ نگا را فاموش نکنید!

دیدنی های پوکت ؛ ۲- جزیره فی فی

دیدنی های پوکت

جزیره فی فی که در لیست دیدنی های پوکت در مقام دوم قرار دارد، با لقب سوپراستار جزیره های تایلند هم شناخته می شود، به ویژه به خاطر نقشش در فیلمی به نام ساحل (the beach) در سال ۲۰۰۰ میلادی. خیلی از گردشگران تایلند، فقط برای دیدن جزیره فی فی به پوکت می آیند. زیبایی های جزیره فی فی واقعا فریبنده است! وقتی با قایق به جزیره فی فی نزدیک می شوید، از دور مانند قلعه ای است که سر از آب بلند کرده، و صخره های عمودی اش به برج های قلعه شبیه اند. وقتی به ساحل جزیره فی فی می رسید، جنگلی زیبا می بینید که با دریا فاصله چندانی ندارد… همان لحظه اول عاشقش می شوید! پس جزیره فی فی را از دست ندهید!

بیشتر بخوانید: پوکت یا پاتایا؟

دیدنی های پوکت ؛ ۳- مجسمه بودای بزرگ

دیدنی های پوکت

در دیدنی های پوکت ، آثار تاریخی نقش مهمی دارند. مجسمه بودای بزرگ یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری پوکت برای دوستداران تاریخ است. این مجسمه که از اکثر مناطق جنوب پوکت دیده می شود، برفراز تپه های ناکرد (Nakkerd hills) بنا شده است. برای ساخت این مجسمه ۴۵ متری، چیزی حدود ۳۰ میلیون بات هزینه شده است. روبروی مجسمه بودای بزرگ، مجسمه کوچکتری از جنس برنج قرار دارد. یک زیارتگاه زیبا و دیدنی نیز در این محوطه وجود دارد.

 

دیدنی های پوکت ؛ ۴- جزایر سیمیلان

دیدنی های پوکت

جزایر خیره کننده سیمیلان را دریای آبی و شن های سفید طبیعی احاطه کرده اند. این جزیره ها را بهشت جزیره گردها و علاقه مندان به شیرجه با اسکوبا می دانند! ۹ جزیره ای که به نام جزایر سیمیلان معروف شده اند، حدود ۳۰ کیلومتر با ساحل کائو لان فاصله دارند. بخاطر صخره های مرجانی زیبا و مناظر فوق العاده اش، نام جزایر سیمیلان جز لیست دیدنی های تایلند، در لیست بهترین سایت های شیرجه در جهان نیز حضور دارد. کسانی که به شیرجه علاقه ندارند، می توانند به جزیره شماره ۸ بروند، و آنجا یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری پوکت را تجربه کنند. قایق سواری با قایق های بادبانی معروف تایلندی. اینجا یکی از زیباترین دیدنی های پوکت است؛ سیمیلان را از دست ندهید.

 

دیدنی های پوکت ؛ ۵- بازارهای شبانه

دیدنی های پوکت

بازارها و فروشگاه ها هم باید در لیست دیدنی های پوکت باشند، بوه ویژه بازارهای شبانه پوکت! تعداد بازارهای شبانه پوکت بسیار زیاد است و هرکدام فریبندگی خاص خودش را دارد. اما همه این بازارها سوغاتی ها و یادگاری های جذابی را به قیمت های ارزان می فروشند! بازارهای شبانه محل خوبی برای خوردن غذ اهای محلی، اسنک و فست فود هستند، اینجا می توانید برنامه های هنری و موسیقی خیابانی را هم تماشا کنید.

دیدنی های پوکت ؛ ۶- جزیره گردی!

دیدنی های پوکت

سراسر دریای آندامان در اطراف پوکت پر است جزیره های کوچک و بزرگ. جزیره فی فی و جزایر سیمیلان از بین آنها به طور ویژه ای شناخته شده اند. اما جزایر گرمسیری کوچک تری نیز در این دریا وجود دارند که هرکدام ارزش دیدن را دارند. می توانید یک قایق کرایه کنید و از قایقران بخواهید شما را به این جزیره ها ببرد. آنجا محل های مناسبی برای آفتاب گرفتن، غواصی، شنا و همه جور تفریحات آبی است.

 

دیدنی های پوکت ؛ ۷- فانتا سی شو

دیدنی های پوکت

فانتا سی شو پوکت از آنجاهایی است که حتما باید بروید؛ یک پارک فرهنگی که به آن ویترین فرهنگ تایلند می گویند! بین دیدنی های پوکت فانتا سی شو جایگاه ویژه ای دارد. ترکیبی از بندبازها و فیل ها و آتش بازی را در فانتاسی شو پوکت روی صحنه می بینید! اینجا همه چیز با همه جا فرق دارد! یکی از برنامه های جالب در فانتاسی شو، اجرای طنزآمیز و هیجان انگیز نمایش های اسطوره ای تایلند با آخرین فناوری روز است. ده ها برنامه جذاب در این مجموعه اجرا می شود و شما می توانید از رستوران ها، کافه ها و… مجموعه فانتاسی شو استفاده کنید.

دیدنی های پوکت ؛ ۸- معبد وات چالونگ

دیدنی های پوکت ؛ وات چالونگ

وات چالونگ یکی از مهمترین معابد پوکت است که سالانه هزاران نفر از آن دیدن می کنند. این معبد که یکی از زیباترین دیدنی های پوکت به شمار می رود، به زیبایی با هزاران قطعه شیشه پرزرق و برق آراسته شده تا انعکاس تصاویر را به بی نهایت برساند! در تعطیلات رسمی، معبد وات چالونگ میزبان بازار ملی تایلند می شود؛ بهترین مکان برای این که غذاهای تایلندی از سراسر این کشور را امتحان کنید! وات چالونگ تنها یکی از جاذبه های گردشگری پوکت نیست، بلکه به عنوان مرکز معنوی جزیره پوکت نیز شناخته می شود.

 

دیدنی های پوکت ؛ ۹- چشم اندازهای پوکت

چشم اندازهای زیبای پوکت

چشم اندازهای فوق العاده ای در دو ساحل شرقی و غربی پوکت وجود دارند که می توان از آنجا طلوع یا غروب خورشید را به تماشا نشست. خیلی ها برای عکس برداری و فیلم برداری از مناظر زیبای پوکت به دماغه پروتمپ می روند. جایی که به نمایی شگفت آور از اقیانوس را پیش چشم می کشد. هوا اگر صاف باشد، زیبایی جزیره فی فی هم به این منظره افزوده می شود. اما از دماغه پروتمپ و زیبایی هایش گذشته، سری هم به سایر چشم اندازهای پوکت بزنید از جمله تپه های تری بیچز (Three Beaches). چشم انداز کارن نیز یکی از زیباترین نقاط پوکت است.

 

دیدنی های پوکت ؛ ۱۰- سواحل پوکت

سواحل پوکت

خب نمی شود که به پوکت برویم و سری به سواحل این جزیره فوق العاده نزنیم! در جزیره پوکت بیش از ۳۰ ساحل وجود دارد. در هر کدام می توانید ساعات خوشی را سپری کنید و از دریای زیبا و شنا در آبهای پاکیزه لذت ببرید، آفتاب بگیرید، و به تفریحات و بازی های آبی و ساحلی بپردازید. برخی از ساحل های پوکت، در گوشه ای دنج قرار گرفته اند. برخی دیگر سواحل طولانی ای هستند که گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده اند. تا یادم نرفته بگویم که بهترین ساحل های پوکت در ساحل غربی این جزیره قرار دارند. جایی که می توانید روی شن های سفید، روبری دریای بی کران دراز بکشید و غروب آفتاب را تماشا کنید!

دیدنی های پوکت ؛ ۱۱- شهر قدیمی پوکت

دیدنی های پوکت

شهر قدیمی یکی از مهمترین دیدنی های پوکت است که اغلب در برابر ساحل های زیبای پوکت نادیده گرفته می شود. این شهر با ساختمان های قدیمی اش، تا بخواهید جاذبه توریستی و سرگرمی های جالب در دل خود دارد. شهر قدیمی پوکت آمیخته ای از سنت و مدرنیته، سادگی و پیچیدگی، آرامش و هیجان است. شهر قدیمی پوکت فعالیت اش را از اول صبح شروع می کند؛ وقتی که راهبان با لباس های مخصوص شان برای جمع کردن اعانه به خیابان ها می آیند و از سوی دیگر فروشندگان با خریداران به چانه زدن می پردازند.

بازار آخر هفته پوکت یکی از جاذبه های شهر است. واکینگ استریت پوکت نیز در این منطقه قرار دارد. تئاتر تاریخی سیرام نیرامیت، موزه تای هوا، معبد چینی توی هوی، و… از جمله دیدنی های شهر قدیمی پوکت هستند.

دیدنی های پوکت ؛ ۱۲- سرف هاوس

دیدنی های پوکت

سرف هاوس یا مرکز موج سواری پوکت، یکی از دیدنی های مورد علاقه کودکان در تور پوکت است. بسیاری از علاقه مندان پوکت، این شهر را به خاطر تفریحات دریایی انتخاب کرده اند. اما گاهی مشکلات جوی اجازه زدن به دریا نمی دهد! سرف هاوس پوکت جایی است که در آن می توانید بدون توجه به وضعیت آب و هوایی، به موج سواری بپردازید. بار و رستورانی که در کنار مجموعه موج سواری قرار دارد، موقعیت خوبی برای بزرگترهاست تا در کنار تفریح کودکانشان، استراحت کنند. البته همه می توانند در این مجموعه موج سواری کنند، از کودکان گرفته تا بزرگسالان.

دیدنی های پوکت ؛ ۱۳- آکواریوم پوکت

دیدنی های پوکت

اگر قرار باشد تعطیلاتتان را در یک جزیره بگذرانید، باید بدانید که ماهی ها نقش مهمی در سفر شما بازی می کنند. منظورم فقط غذاهای دریایی نیست! یکی از دیدنی های پوکت، آکواریوم این جزیره است؛ جایی که همه انواع ماهی را از نزدیک به شما نشان می دهد؛ ماهیی هایی که شما آنها را می خورید و ماهی هایی که آنها شما را می خورند! این آکواریوم که به تازگی بازسازی شده، مرکز حفظ و نگهداری انواع و اقسام ماهی ها و جانوران دریایی است؛ موجوداتی که هیچ جای دیگری نمی توانید آنها را از نزدیک ببینید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *