ویزای کاری تایلند | مراحل اخذ اجازه کار و ویزای کاری تایلند

مقدمه ای در مورد ویزای کاری تایلند

در این مطلب قصد داریم به ویزای کاری تایلند و چگونگی و مراحل اخذ ویزای کاری تایلند بپردازیم. اگر آب و هوای دلچسب و طبیعت فریبنده ی تایلند شما را مسحور خود کرده و هزینه های پایین زندگی در تایلند شما را به فکر مهاجرت انداخته است، پیشنهاد می کنیم ابتدا دو مطلب زیر را بخوانید، تا با شرایط کار در تایلند آشنا شوید و سپس  ادامه ی این مطلب را مطالعه نمایید.

کار در تایلند برای ایرانیان | آنچه برای کار در تایلند باید بدانید!

تخصص های مورد نیاز برای کار در تایلند | ۵ پیشنهاد برای کار در تایلند

 

اجازه کار در تایلند

هر فردی که تابعیت غیر تایلندی دارد، برای کار در تایلند باید دارای اجازه کار باشد. در واقع داشتن اجازه کار در تایلند جزو مقدمات و ملزومات اخذ ویزای کاری در تایلند می باشد.

پیش از درخواست دادن برای اجازه کار در تایلند، فرد باید دارای ویزای غیر مهاجرتی یا ویزای اقامتی مانند مورد ازدواج باشد.

توجه نمایید که اگر تخصص شما جزو مواردی باشد که در لینک زیر آمده است، به شما اجازه کار و طبعا ویزای کاری تایلند داده نخواهد شد. (محتوای این لینک به زبان انگلیسی می باشد.)

شغل ها و تخصص هایی که ویزای کاری تایلند به آنها تعلق نمی گیرد.

درخواست اجازه کار در تایلند

مراحل اخذ اجازه کار و ویزای کاری تایلند

۱٫اخذ ویزای غیر مهاجرتی تایلند

برای اخذ ویزای غیر مهاجرتی تایلند ابتدا باید با شرکت یا سازمانی که برای کار در آن درخواست داده اید، مکاتبه کنید و از آنها گواهینامه ای معتبر درخواست کنید مبنی بر اینکه دولت تایلند بداند که شما پس از ورود به خاک تایلند، وابسته به یک ارگان یا شرکت هستید.

توجه نمایید که شما باید ۳۰ روز قبل از ورود به تایلند درخواست ویزای غیر مهاجرتی بدهید.

در صورت درست پیش رفتن این مرحله، شما می توانید به مدت ۹۰ روز در تایلند بمانید.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای سفر به تایلند

ویزای تایلند

۲٫مدارک لازم برای اخذ اجازه کار

کپی تمام صفحات پاسپورت با امضای شما پای تمام صفحات

ویزای غیر مهجارتی تایلند

کارت خروج TM.6

مدارک سوابق تحصیلی

متن سوابق

گواهینامه ها یا لیسانس های درخواست کننده

مدارک سوابق کاری

۶ قطعه عکس

سند ازدواج در صورت تاهل

گواهینامه های پزشکی و درمانی

ممکن است دولت تایلند از شما بخواهد که مدارک خود را به زبان تایلندی ترجمه کنید و برایشان بفرستید.

سپس مدارک دیگری نیز باید برای دولت تایلند فرستاده شود که آنها شرکت یا سازمان محل کار شما در تایلند باید تهیه کند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که گرچه کامل نبودن مدارکی که در بالا ذکر شد باعث ایجاد وقفه در کارهای شما برای اخذ اجازه کار و ویزای کاری تایلند می شود، اما مقامات تایلندی باید قانع شوند که تخصص و توانایی شما چیزی است که در تایلند کم است. در واقع اگر فردی که تابعیت تایلند را دارد، تخصص شما را داشته باشد و برای یک موقعیت کاری درخواست داده باشد که شما هم درخواست داده اید، اولویت برای اخذ کار، با اوست.

بنابراین مهمترین عامل برای اخذ ویزای کاری تایلند، قانع کردن تصمیم گیرندگان با نشان دادن خاص بودن توانایی های شما می باشد.

ویزای کاری دبی – مراحل اخذ ویزای کاری دبی – هزینه ویزای کاری دبی

۳٫کارت شناسایی مالیاتی

پس از اخذ اجازه کار و ویزای کاری تایلند، شرکت یا سازمانی که در آن مشغول به کار هستید، باید درخواست کارت مالیات برای شما بکند، که روی آن شماره ای به عنوان کد شناسایی شما درج شده است. و شما از آن پس، ملزم به پرداخت مالیات به کشور تایلند هستید.

گام به گام تا گرفتن ویزای دبی

۴٫تمدید ویزای کاری تایلند و اجازه باز ورود یا ورود دوباره به تایلند

توجه بفرمایید که شما پیش از ورود به تایلند، از یک سفارت خارج از تایلند، اجازه ورود به تایلند را گرفته اید. پس از ورود و اخذ ویزای کاری تایلند، مامور مهاجرت، مدت زمانی که شما اجازه دارید در این کشور بمانید را مشخص می کند و پای آن را مُهر می زند.

با به سر رسیدن مدت زمان قانونی شما برای ماندن در تایلند، باید دوباره به سفارت تایلند مراجعه کنید و ویزای کاری تایلند خود را تمدید کنید.

توجه نمایید که اگر موفق به تمدید ویزای کاری تایلند خود نشدید و در واقع مدت زمان  اقامت شما در این کشور تمدید نشد اما اجازه کار شما معتبر بود، می توانید درخواست ویزای غیرمهاجرتی یک ساله کنید و در این مدت دیگر نیازی به تمدید اجازه ورود به تایلند نخواهید داشت.

ویزای اقامتی دبی را چگونه بگیریم؟

تمدید ویزای کاری تایلند

۵٫تجدید ویزای کاری تایلند و اجازه کار

برای تجدید ویزای کاری تایلند باید پیش از تمدید اجازه کار، به تمدید مدت زمان اقامت خود در تایلند بپردازید.

اگر در زمانی که باید به تمدید ویزای کاری تایلند خود بپردازید، در تایلند نبودید، می توانید به سفارت تایلند در جایی که هستید مراجعه کنید و با ارائه توصیه نامه از طرف شرکت یا سازمانی که در آن مشغول به کار هستید، به عنوان مدرکی دال بر ادامه فعالیت با آنها، مدارک ثبتی شرکت و گزارش پرداخت های مالیاتی خود، برای تمدید ویزای کاری تایلند درخواست کنید.

 

6 دیدگاه برای "ویزای کاری تایلند | مراحل اخذ اجازه کار و ویزای کاری تایلند"

  1. یا سلام من دی جی هستم بدون ویزا کار به مدت یک سال میتونم در تایلند کار کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. توضیحاتتون خیلی خوب بود. من خواستار مهاجرت کاری به تایلند هستم و تخصصم هم فکر کنم مورد نیاز کشور مقصد باشه. اما نمیدونم باید از کجا شروع کنم. شما مشاوره رایگان به شرط گرفتن هزینه پس از موفقیت دارید؟

  3. سلام.من کارشناس ارشد معماری هستم با ۱۲ سال سابقه کار و بیمه.۳۶ سال سن دارم و مجردم.چند باری از طریق سایتهای کاریابی سابقه کار به زبان انگلیسی و کامل ارسال کردم ولی دعوت به کار نشدم.الان قصد دارم از طریق راه اندازی یک رستوران و بار کوچیک اقدام کنم یا در بانکوک یا پوکت.میخواستم در این زمینه راهنماییم کنید که در ابتدا چه کارهایی برای راه اندازی این شغل باید انجام بدم.ضمنا قبلا دوبار به این کشور سفر داشتم .۲ بار پوکت و یکبار در بانکوک.ممنون میشم راهنماییم کنید.اگر اطلاعاتی هم در خصوص ازدواج صوری با دختر تایلندی دارید ممنون میشم .متشکرم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *