آب و هوای آنتالیا | دمای هوای آنتالیا در ۱۲ ماه سال با ذکر تمام جزئیات

آب و هوای آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای توریستی ترکیه می باشد که در غرب این کشور واقع شده است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی آنتالیا از شمال و شرق و غرب به ترتیب با سه شهر بوردور، سریک و کورکوتلی همسایه است و از جنوب هم به دریای مدیترانه می رسد. آب و هوای آنتالیا در مقیاس کلی آب و هوایی مدیترانه ای می باشد و بارش های آن تقریبا از اکتبر شروع می شود و تا مارچ ادامه دارد. در مابقی ماه ها نیز نسبتا خشک و گرم می باشد.

مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری آنتالیا

در این مطلب سعی شده تا به بیشتر جزئیات آب و هوای آنتالیا (در ۱۲ ماه سال به طور مجزا) از جمله موارد زیر پرداخته شود:

میانگین دمای هوای آنتالیا

میانگین دمای هوای آنتالیا

میزان بارش در آنتالیا

تعداد روزهای بارانی در آب و هوای آنتالیا

تعداد ساعات آفتابی روزانه در آنتالیا

تورهای متنوع آنتالیـــــــــــــــــــــــــــــــا

در لابلای مطالب زیر چند نمونه از نمودارهای مرتبط به آب و هوای آنتالیا آورده شده است که با هم خواهیم می بینیم:

آب و هوای آنتالیا

 

آب و هوای آنتالیا در ژانویه

ماه ژانویه از ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن می باشد. اوج زمستان در آنتالیا در همین ماه ژانویه می باشد که دمای هوای آنتالیا کمی کاهش می یابد و بین ۵ تا ۱۵ درجه سانتی گراد در نوسان است. با این وجود سردی هوا آزاردهنده نیست، چرا که اکثر روزها دارای ۵ ساعت آفتاب است و دما را در حد خوبی نگه می دارد. همچنین ژانویه یکی از ماه های پر بارش در آنتالیا می باشد که با میانگین  ۲۴۴ میلی متر بارش، ۱۱ روز بارانی را در خود به همراه خواهد داشت. دمای آب دریا در آنتالیا در این ماه نزدیک به ۱۸ درجه سانتی گراد می باشد و شاید برای شنا کردن خیلی زمان مناسبی نباشد.

رزرو هتل در آنتالیا – هتل های ارزان آنتالیا – هتل های لوکس آنتالیا

آب و هوای آنتالیا در فوریه

ماه فوریه از ۱۲ بهمن تا ۹ اسفند می باشد. فوریه آخرین ماه زمستان می باشد و آب و هوای آنتالیا در این ماه با ۶۶ درصد رطوبت، در مرطوب ترین حالت خود قرار دارد. میزان بارش در فوریه به ۹ روز و مقدار ۱۶۰ میلی متر کاهش پیدا می کند و در عوض آسمان آنتالیا در این ماه روزانه ۷ ساعت آفتاب را به میهمانان خود هدیه می دهد. همچنین گفتنی است که دمای هوای آنتالیا در فوریه همچنان پایین است و بین ۶ تا ۱۵ درجه سانتی گراد تغییر می کند. گفته می شود آب و هوای آنتالیا در این ماه در نیمه شب و دم دمای صبح بسیار مطبوع است و روز به روز هم هوای آنتالیا رو به گرمی می رود.

آب و هوای آنتالیا در مارچ

ماه مارچ از ۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین است. آب و هوای آنتالیا در مارچ یادآور روزهای ابتدای بهار می باشد و دمای هوای آنتالیا بین ۷ تا ۱۸ درجه سانتی گراد در تغییر است. آسمان روزانه ۷ ساعت آفتاب می تاباند و گرمای دلپذیری را به جو شهر می بخشد.

میزان بارش نیز در مارچ به ۸۸٫۹ میلی متر و ۶ روز در ماه کاهش پیدا می کند و از رطوبت زیاد هوا نیز تا حد خوبی کاسته می شود. دمای آب دریا نیز هنوز به طور میانگین ۱۷ درجه می باشد و شاید هنوز هم مناسب شنا کردن و دیگر ورزش ها و تفریحات آبی نباشد.

بهترین زمان سفر به استانبول

آب و هوای آنتالیا در آوریل

ماه آوریل از ۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت می باشد.  آب و هوای آنتالیا در آوریل باز هم رو به گرمی می رود و دمای آب دریا نیز به ۱۸ درجه سانتی گراد می رسد. آسمان آنتالیا نیز با روزی ۹ ساعت آفتاب یکسره ی خود، گردشگران بیشتری را به سواحل این شهر دعوت می کند. دمای هوای آنتالیا در آوریل افزایش خواهد یافت و بین ۱۰ تا ۲۱ درجه سانتی گراد در نوسان خواهد بود. میزان بارش نیز به ۴۵٫۷ میلی متر و ۴ روز در کل ماه کاهش پیدا می کند.

میانگین دمای آب آنتالیا

آب و هوای آنتالیا در مِی

ماه مِی از ۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد می باشد. آب و هوای آنتالیا در ماه مِی خبر از پایان بهار و سر رسیدن تابستان می دهد. رطوبت هوای آنتالیا ۶۰ درصد خواهد بود و میزان بارش به ۳ روز در ماه کاهش خواهد یافت. دمای هوای آنتالیا نیز با افزایشی قابل ملاحظه بین ۱۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد در حال تغییر خواهد بود و آسمان نیز با روزانه ۱۱ ساعت تابش بی وقفه، میزبان گردشگران زیادی است که به سواحل و دریای آنتالیا روانه خواهند شد. متعادل شدن آب و هوای آنتالیا در مِی مسبب به راه افتادن انواع ورزش ها و تفریحات آبی در دریا خواهد بود و خوشامدگویی به تابستان در بطن هوای آنتالیا موج خواهد زد.

آرامگاه مولوی در کدام شهر است؟

آب و هوای آنتالیا در ژوئن

ماه ژوئن از ۱۱ خرداد تا ۹ تیر می باشد. آب و هوای آنتالیا در ژوئن، آب و هوایی تابستانی است و روزهای بارانی تقریبا به صفر میل می کنند. از طرفی میزان رطوبت نیز در ژوئن مقدار ۶۲ درصد افزایش پیدا می کند و دمای هوای آنتالیا هم به سقف ۳۱ درجه سانتی گراد نزدیک می شود. جالب است بدانید که کمترین دمای هوای آنتالیا در ژوئن ۱۸ درجه می باشد و روزانه ۱۲ ساعت آفتاب در آسمان خواهد بود. دمای آب دریا نیز به ۲۵ درجه سانتی گراد نزدیک می شود و گردشگران را به بهره بردن از خویش، دعوت می کند.

میزان بارش در آنتالیا

آب و هوای آنتالیا در ژوئیه

ماه ژوئیه از ۱۰ تیر تا ۹ مرداد می باشد. آب و هوای آنتالیا در ژوئیه به مراتب گرم تر و خشک تر خواهد شد و روزانه ۱۳ ساعت آفتاب در آسمان خواهد تابید. دمای هوای آنتالیا در ژوئیه نسبت به ژوئن باز هم افزایش خواهد داشت و بین ۲۱ تا ۳۴ درجه سانتی گراد در نوسان خواهد بود. دمای آب دریا نیز به ۲۸ درجه خواهد رسید که بسیار مطبوع است و برای اکثر گردشگران دلپذیر خواهد بود.

گفته می شود میزان بارش در ژوئیه به ۲٫۵ میلی متر کاهش خواهد داشت بطوریکه نهایتا یک روز در کل ماه احتمال باران وجود خواهد داشت. رطوبت نیز کاهش خواهد یافت و به ۵۷ درصد خواهد رسید.

راهنمای سفر به ترکیــــه

آب و هوای آنتالیا در اوت

ماه اوت از ۱۰ مرداد تا ۹ شهریور می باشد. آب و هوای آنتالیا در اوت تقریبا مشابه آب و هوای ژوئیه است. رطوبت هوا و میزان بارش در همان سطح باقی است و شرایط آب و هوایی بسیار مطلوبی برای مسافران وجود دارد. میانگین دمای هوای آنتالیا نیز بین ۲۱ تا ۳۳ درجه سانتی گراد می باشد و گاهی اوقات هوا گرم تر نیز خواهد شد. دمای آب نیز حدود ۲۹ درجه می باشد و روزانه ۱۲ ساعت آفتاب در آسمان خواهد بود که موقعیت خوبی برای آفتاب گرفتن در سواحل می باشد.

میزان بارش باران در آنتالیا بر حسب میلی لیتر

آب و هوای آنتالیا در سپتامبر

ماه سپتامبر از ۱۰ شهریور تا ۸ مهر می باشد. آب و هوای آنتالیا در سپتامبر تقریبا در گرم ترین حالت خود می باشد، اما در میانه سپتامبر، تابستان تمام می شود و میانگین دمای هوای آنتالیا در این بازه، بین ۱۸ تا ۳۱ درجه سانتی گراد تغییر خواهد کرد. میزان آفتاب روزانه نیز مقداری کم می شود و به روزی ۹ ساعت می رسد. به همین ترتیب دمای آب دریا نیز به ۲۷ درجه سانتی گراد و رطوبت نیز به ۵۲ درصد خواهد رسید.

آب و هوای آنتالیا در سپتامبر آرام آرام پذیرای روزهای بارانی و آسمان ابری پاییز می شود.

ویزای ترکیـــــــــــه

آب و هوای آنتالیا در اکتبر

ماه اکتبر از ۹ مهر تا ۹ آبان می باشد. آب و هوای آنتالیا در اکتبر بسیار دلپذیر است، از این جهت که دمای هوای آنتالیا بین ۱۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد می باشد و در حد فاصل مطبوعی قرار دارد که نه سرد است و نه گرم و انواع تفریحات و ورزش هایی که در فضای آزاد آنتالیا و در کنار سواحل وجود دارد، همچنان قابل انجام هستند.

آسمان آنتالیا در اکتبر روزانه ۹ ساعت آفتاب درخشان خود را به مسافران هدیه می دهد و دمای آب هم به طور میانگین ۲۵ درجه سانتی گراد خواهد بود که همچنان مناسب شنا کردن است. همچنین گفتنی است که آنتالیا در اکتبر ۴ روز بارانی خواهد داشت.

ساعات آفتابی در آب و هوای آنتالیا

آب و هوای آنتالیا در نوامبر

ماه نوامبر از ۱۰ آبان تا ۹ آذر می باشد. آب و هوای آنتالیا در نوامبر دارای حال و هوای زمستانی است و حدودا ۶ روز از ماه هوای آنتالیا بارانی است. دمای آب دریا کمی کاهش پیدا می کند و به طور میانگین در ۲۱ درجه سانتی گراد قرار می گیرد. سواحل آنتالیا هم به همین دلیل خلوت تر می شوند و آسمان روزانه حداکثر ۷ ساعت آفتابی است. دمای هوای آنتالیا در نوامبر بین ۹ تا ۲۰ درجه سانتی گراد متغیر است و با نزدیک شدن به دسامبر کمتر هم می شود.

راهنمای خرید در ترکیــــــه

توصیه های پولی و گمرکی در ترکیـــــــه

آب و هوای آنتالیا در دسامبر

ماه دسامبر از ۱۰ آذر تا ۱۰ دی می باشد. آب و هوای آنتالیا در دسامبر آرام آرام رو به سردی می رود و در بعضی روزها به ۷ درجه سانتی گراد هم می رسد. از طرفی گرم ترین دمای هوای آنتالیا در دسامبر برابر با ۱۶ درجه سانتی گراد می باشد. تعداد روزهای بارانی آنتالیا در دسامبر به ۱۲ روز می رسد و میزان بارش هم به ۲۷۵ میلی لیتر نزدیک می شود که به نوعی دسامبر را پربارش ترین ماه در آب و هوای آنتالیا معرفی می کنند. میزان ساعاتی که آفتاب در آسمان است به ۵ ساعت نزول می کند و رطوبت هوای آنتالیا نیز به ۶۰ درصد می رسد. دمای آب دریا هم به طور میانگین ۱۹ درجه سانتی گراد می باشد.

شاخص UV در آب و هوای آنتالیا

1 دیدگاه برای "آب و هوای آنتالیا | دمای هوای آنتالیا در ۱۲ ماه سال با ذکر تمام جزئیات"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *