بهترین زمان سفر به استانبول

برای پاسخگویی به این سوال که بهترین زمان سفر به استانبول چه زمانی است، باید مشخص کنیم که منظورمان از بهترین زمان چیست، به عبارتی بهترین زمان از چه نظر؟

ممکن است ترجیح شما این باشد که آب و هوای بهتر و مطبوع تری را در سفر به استانبول تجربه کنید، یا شاید قصدتان از سفر به استانبول، خرید از برندهای مختلف، در زمان های حراجی است. پس بهترین زمان برای سفر به استانبول، بستگی به اولویت های شما دارد.

در این نوشته سعی کرده ایم، چند مورد از این اولویت ها را در نظر بگیریم و بهترین زمان سفر به استانبول را برای هر کدام مشخص کنیم.  در انتها نیز به معرفی یک ماه طلایی برای سفر به استانبول، پرداخته ایم.

 

بهترین زمان حراجی های استانبول

استانبول بزرگترین شهر ترکیه است و به عنوان مرکز اصلی اقتصادی ترکیه، ده ها مرکز خرید بزرگ و کوچک را در دل خود جای داده است. در هر کدام از این مراکز خرید استانبول، صدها برند مختلف و نام آشنا مشغول به فعالیت هستند.

طبیعی است که اگر شما قصد خرید زیاد از استانبول را دارید، بخواهید در زمان های حراجی به استانبول سفر کنید و از تخفیفات ویژه این برندها بهره مند گردید.

به طور کلی روند کاری برندها و فروشگاه ها به این شکل است که در پایان هر فصل اجناس آن فصل را شامل تخفیف می کنند تا به فروش بروند و محصولات فصل جدید را جایگزین آنها کنند. بنابراین یکی از بهترین زمان ها برای سفر به استانبول برای شما که قصد خرید دارید، پایان هر فصل است.

علاوه بر این، برندها به مناسبت های مختلف، فروش ویژه و همراه با تخفیف می گذارند.

برای مثال اگر به هنگام مناسبت هایی چون فروش های ویژه سال نو، ولنتاین، عیدهای مختلف مانند عید فطر و … به استانبول سفر کنید، می توانید با قیمت های پایین از حراجی های استانبول، خرید کنید.

البته قابل ذکر است که همیشه حراج های متفرقه ای در استانبول وجود دارد، اما بطورکلی بهترین زمان سفر به ترکیه و شهر استانبول برای خرید، زمان حراج های زمستانه و تابستانه استانبول می باشد.

حراج های تابستانه استانبول، از اوایل تیر شروع می شوند و تا اواخر مرداد ادامه دارند.

حراج های زمستانه استانبول هم، از اواسط آذر شروع می شوند و تا ماه دی طول خواهند کشید.

 

رزرو هتل ارزان در استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول برای اینکه بتوانید با کمترین هزینه ممکن به این شهر سفر کنید، از ماه دسامبر تا فوریه می باشد. در این بازه زمانی، به علت سرمای هوا و برف و باران هایی که استانبول را به خواب زمستانی فرو می برند، گردشگران کمتری از سراسر دنیا به استانبول سفر می کنند. این امر باعث می شود که هتل ها و دیگر اقامتگاه ها قیمت های خود را کاهش دهند. بلیط هواپیماها هم به همین علت، ارزان تر از زمان های دیگر است.

به طور کلی، ارزان ترین زمان سفر به استانبول، به عللی که در بالا ذکر شد، بازه زمانی بین آذر تا بهمن ماه می باشد.

 

بهترین زمان سفر به استانبول برای …

اگر قصد یک سفر تفریحی به استانبول را دارید، فصول بهار و پاییز، زمان های مناسبی برای شما خواهند بود. در این فصول دمای هوا بین ۱۰ تا ۲۲ درجه متغیر است و می توانید با گشت و گذار و پیاده روی در خیابان ها و مراکز مختلف فرهنگی، خرید و تفریحی، از آب و هوای مطبوع استانبول لذت ببرید.

نکته دیگر اینکه هزینه رزرو هتل و بلیط هواپیما در بهار و پاییز به نسبت دیگر فصول، ارزان تر هستند. اگر بخواهیم به طور دقیق تر بگوییم بهترین زمان سفر به استانبول برای کسی که اولویت هایش، ارزان بودن و آب و هوای مناسب است، از اواسط اسفند تا اواسط اردیبهشت و همینطور از اواسط شهریور تا اواسط آذر، می باشد.

 

یک ماه طلایی برای سفر به استانبول

با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد، بهترین زمان سفر به استانبول، از اوایل نوامبر تا اوایل دسامبر می باشد.

در این بازه یک ماهه، علاوه بر عالی بودن آب و هوا، برندهای مختلف هم، حراج های زمستانه خود را شروع کرده اند.

همانطور هم که در بالا گفته شد، در این یک ماه، رزرو هتل در استانبول و همچنین تهیه بلیط هواپیما، ارزان ترین قیمت های خود را در سال دارند.

بنابراین اگر بخواهیم بهترین زمان از بهترین زمان های سفر به استانبول را مشخص کنیم، بازه زمانی اواسط آبان تا اواسط آذر، پاسخ ما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *