پوکت یا پاتایا ؛ کجا برویم؟ / مقایسه پوکت و پاتایا

پوکت یا پاتایا ؛ برای تعطیلات کدام را انتحاب کنیم؟ این سوال را مسافران تایلند از کارشناسان آفتاب تراول بارها پرسیده اند! پوکت و پاتایا دو مقصد گردشگری در تایلند هستند که بیشترین مسافران این کشور را به سمت خود جذب می کند. پوکت و پاتایا دو منطقه کاملا متفاوت در تایلند با ویژگی های خاص هستند. دوستداران پاتایا با آب و تاب و هیجان از شب های روشن و جشن های پاتایا و قیمت نسبتاً ارزان مسافرت به این شهر تعریف می کنند، و عاشقان پوکت از سفری لوکس و آرام به همراه خانواده و لذت بردن از سواحل و جزیره های زیبای پوکت می گویند.

ما اینجا پاتایا و پوکت را از نظر ساحل ها و تفریحات آبی، جاذبه های توریستی، تفریحات شبانه، فروشگاه ها و مراکز خرید، رستوران ها، هتل ها و اقامتگاه ها مقایسه کرده ایم و نتیجه گیری را به عهده شما گذاشته ایم. اگر قصد سفر به تایلند را دارید و در دوراهی پاتایا و پوکت مانده اید، پیشنهاد می کنم ادامه این مطلب را بخوانید.

کدام بهتر است؛ سواحل پوکت یا پاتایا ؟

مثل همه توریست ها، بخش مهمی از سفر شما به تایلند، در کنار دریا خواهد گذشت! حالا برای بهترین تجربه تفریحات آبی و استراحت در سواحل تایلند، کدام را باید انتخاب کرد؛ پوکت یا پاتایا ؟

پوکت: نزدیکی به ساحل یکی از مهم ترین نکات برای انتخاب مقصد سفر است. پوکت و پاتایا هر دو در نزدیکی ساحل قرار دارند؛ اما بدون شک سواحل پوکت یکی از زیباترین سواحل تایلند هستند. شن های سفید و مناظر زیبای دریایی، سواحل پوکت را به یکی از زیباترین ساحلهای گرمسیری دنیا تبدیل کرده است. منطقه مرکزی پاتونگ در پوکت، ساحلی طولانی است که در فصل های شلوغ و پرمسافر جای سوزن انداختن هم ندارد، اما لازم نیست در پوکت نگران شلوغی باشید، خوشبختانه پوکت جزیره ای بزرگ است با سواحل بسیار و انتخابهای گوناگون برای گردشگران.

پاتونگ، کارُن و کامالا سه منطقه اصلی پوکت هستند. اگر احساس کردید پاتونگ شلوغ شده و شما نیاز به استراحت دارید، به راحتی می توانید خودتان را به کامالا برسانید؛ کامالا در پوکت مکانی فوق  العاده برای استراحت و آرامش است. علاوه بر ساحل های بزرگ، پوکت ساحل های کوچکتری نیز دارد که معروف ترین آنها ساحل لائم سینگ است. این ساحل زیبا در دل کوه کوچک پنهان شده و از سروصدای مناطق اصلی و مرکزی پوکت به دور است.

زیبایی های ساحلی پوکت به همینجا ختم نمی شود. شما در سفر به پوکت می توانید با تورهای یکروزه به جزایر ریز و درشت اطراف پوکت سر بزنید. جزیره های زیبایی از جمله جزیره جیمز باند و جزیره فی فی در نزدیکی پوکت قرار دارند. دماغه پرومتپ با زیباترین غروبهایش را هم از دست ندهید!

همه اینها باعث می شود که سواحل پوکت رویایی به نظر برسند. اما وضعیت ساحل در پاتایا چگونه است؟

پاتایا: اگر به فکر وقت گذرانی در سواحل پاتایا تایلند هستید، احتمالا ناامید می شوید! ساحل اصلی پاتایا چیزی بیش از یک نوار باریک شنی در کنار جاده نیست. وقتی که محلی ها در پاتایا مجوز اجاره دادن صندلی های ساحلی شان را می گیرند، شانس آورده اید اگر باریکه ای برای دراز کشیدن روی شن های ساحل پاتایا پیدا کنید! تازه این همه اش نیست؛ آب دریا در پاتایا تمیز نیست و برای شنا چندان توضیه نمی شود!

البته اگر مسافر پاتایا هستید و اصرار به ساحل گردی و شنا دارد، می توانید به ساحل جومتین و یا ناکولا سر بزنید. اگر دنبال جزایر گرمسیری و سواحل زیبا هستید، می توانید به جزیره کولارن، فکر کنید که در فاصله ۴۵ دقیقه ای پاتایا قرار دارد. اینها بهترین سوحل های پاتایا هستند.

خب! ساحل های پوکت با پاتایا قابل مقایسه نیستند؛ و اصلا کسی برای ساحل به پاتایا نمی رود!

 

جاذبه های توریستی؛ پوکت یا پاتایا ؟

جاذبه های توریستی کدامیک بیشتر و جذاب تر است؛ پوکت یا پاتایا ؟ بستگی دارد دنبال چه جاذبه هایی باشید.

پوکت: جاذبه های توریستی پوکت در مناطق غیرساحلی به مراتب کمتر از سواحل این جزیره است، اما شما در پوکت می توانید حسابی به گشت و گذار بپردازید و جاهای دیدنی پوکت را ببینید. بازدید از معبد بودای بزرگ، شهر باستانی پوکت، معبد وات چالونگ و معبد پوکت از مقاصد توریستی این جزیره هستند. خیلی از مسافران پوکت نیز علاقه مند به فانتاسی شو هستند؛ یک پارک فرهنگی که در آن هم می توانید به خرید از فروشگاه های بزرگ بپردازید، هم در کارناوال شادی و نمایش فیل ها شرکت کنید و هم از نمایشی اسطوره ای درباره اسطوره های تایلند لذت ببرید که با بالاترین فناوری روز اجرا می شود.

سفرهای روزانه بخش مهمی از سفر به پوکت هستند. جزایر فی فی، فانگان و جیمز باند از معروفترین مقاصد توریستی پوکت، زیباترین مناظر را در دل خود دارند.

مقاصد توریستی پوکت نسبت به پاتایا کمتر است؛ اکثر فعالیت ها در پوکت بر سواحل زیبای آن متمرکز شده، اما شرایط در پاتایا طور دیگری است…

پاتایا: جاذبه های توریستی و سرگرمی های پاتایا خیلی بیشتر از پوکت اند! پاتایا شهر شلوغ تری است و زندگی در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز در آن جریان دارد.

معبد حقیقت، جزیره کولارن، دریاچه نقره ای، باغ استوایی نانگ نوچ، تپه بودا و… تنها بخشی از جاذبه های توریستی پاتایا هستند که نباید از دیدن آنها بگذرید. موزه سه بعدی آرت این پارادایس، موزه هنری باتل آرت، کوه بودا، دهکده فیل های پاتایا، پارک بهشت و جهنم، بازار ماهی ناکلوا، پارک لاو آرت، باغ کروکودیل ها، دنیای دلفین های پاتایا، بازار شناور پاتایا، دنیای زیر آب، و… از دیگر دیدنی های این شهر هستند. دیدنی های پاتایا آن قدر زیاد است که حتی فهرست کردن نام آنها هم کار سختی است!

علاوه بر اینها، در پاتایا می توانید از تفریحات آبی نیز لذت ببرید؛ هرچند تفریحات آبی پاتایا در نوع خود بهترین نیستند! می توانید به غواصی بپردازید، یا با جت اسکی به دل دریا بزنید، و یا قایق سواری کنید!

تفریحات شبانه در پوکت یا پاتایا ؟

خیلی از توریست های تایلند، تفریحات شبانه را بخش مهمی از سفر خود دانند! اگر عاشق شب زنده داری و تفریحات شبانه متنوع هستید، انتخاب بین پوکت یا پاتایا راحت است…

پوکت: مرکز تفریحات شبانه در پوکت، خیابان بانگلا bangla road در پاتونگ است. این خیابان شبها به روی خودروها بسته می شود تا توریست ها بتوانند به راحتی در مرکز تفریحات شبانه پوکت که از بار و کافه و رستوران و کلوب های شبانه و… سرشار است، بالا و پایین بروند! هر چیز که فکرش را بکنید در این مسیر خواهید یافت. البته چندین بار و کلوب در نقاط دیگر شهر هست، اما خیابان بانگلا مرکز تفریحات شبانه پوکت محسوب می شود؛ اینجا همه دور هم جمعند!

پاتایا: تفریحات شبانه و شب زنده داری در پاتایا جزیی از زندگی مردم و بخش اصلی مسافرت توریست هاست! در همه مناطق پاتایا، مراکز شلوغ و پرسروصدای تفریحات شبانه به چشم می خورد. چندین خیابان در این شهر، به عنوان مرکز شب زنده داری و خوش گذرانی های شبانه شناخته می شوند، از جمله؛ واکینگ استریت، سوی ال کی مترو (Soi LK Metro)، Sois 6, 7, and 8.

واکینگ استریت پاتایا در همه جای جهان شناخته شده است و به عنوان یکی از جاذبه های توریستی پاتایا شناخته می شود؛ البته واکینگ استریت پاتایا برای خانواده ها جای مناسبی نیست، برعکس مجردها…! البته اگر دنبال بار، یا کافه می گردید، یا اگر می خواهید از موسیقی زنده لذت ببرید، در پاتایا می توانید مراکزش را پیدا کنید!

کدام جذاب تر است؛ رستوران های پوکت یاپاتایا ؟

رستوران های پوکت یا پاتایا ؟ بهترین تجربه را در کدام شهر خواهیم داشت؟

وضع رستوران ها در هردو شهر عالی است! انتخاب های غذایی شما چه در پوکت و چه در پاتایا تقریبا نامحدود است و هر نوع غذایی را در هر محیطی می توانید پیدا کنید؛ از غذاهای محلی و بومی تایلند و جنوب شرق آسیا تا انواع غذاهای بین المللی! از فست فودهای سرپایی گرفته تا رستوران های مجلل در پوکت و پاتایا به وفور به چشم می خورد.

پس اگر غذا برایتان تعیین کننده است، فرقی نمی کند به پوکت بروید یا پاتایا! ناگفته نماند که رستوران های پوکت، لوکس تر از پاتایی ها هستند.

فروشگاه های پوکت یا پاتایا ؟

اگر اهل خرید هستید و دنبال سوغاتی می گردید، پوکت یا پاتایا فرقی نمی کند؛ هرچه بخواهید را هم در پوکت پیدا می کنید و هم در پاتایا. در هردو شهر همه جور فروشگاهی پیدا می کنید…

پاتایا: این شهر بزرگ تر از پوکت است و طبیعتا فروشگاه های بیشتری در خود دارد. فروشگاه بزرگ و مدرن سنترال فستیوال پاتایا، هر چیزی را که یک توریست بخواهد در اختیارش قرار می دهد. علاوه بر این، چندین فروشگاه بزرگ دیگر در پاتایا معروف اند از جمله؛ تاک کام آی تی مال، مایک شاپینگ مال، و مرکز خرید نیوهاربور. مال ها و فروشگاه های بسیاری البته در سطح پاتایا وجود دارند و شاید هزاران مغازه و فروشگاه رنگارنگ در گوشه و کنار شهر به چشم می خورند.

پوکت: جانگ سیلان مال پوکت مرکز خرید اصلی این شهر است؛ فروشگاهی بزرگ و مدرن که هر نیازی در دوره سفرتان به این شهر داشته باشید پاسخ می دهد! در پوکت تعداد فروشگاه ها کمتر از پاتایا است، اما هرچه یک توریست بخواهد می تواند در جانگ سیلان مال پوکت پیدا کند.

بهترین هتل ها کجاست؛ پوکت یا پاتایا ؟

می خواهم اقامتی لوکس و تکرار نشدنی در تایلند داشته باشم، کجا بروم پوکت یا پاتایا ؟ این سوال را خیلی ها از کارشناسان آفتاب تراول می پرسند! انتخاب بین هتل های پوکت یا پاتایا هم کار راحتی است! هتل هایی که در پوکت هستند را در پاتایا نخواهید دید!

پوکت: پوکت که در فاصله اندکی از ساحل دریا قرار گرفته است، پر است از اقامتگاه های لوکس در محوطه زیبای ساحلی و هتل های چهار و پنج ستاره. هتل های پوکت اغلب لوکس و مجلل هستند. اگر دنبال هتلی با قیمت متوسط می گردید، انتخاب های کمتری در پوکت دارید، اما اگر می خواهید چند روز در یک اقامتگاه رویایی باشید، پوکت بهترین انتخاب شما در تایلند است. برای یک شب اقامت در یک زیبا در مناطق خوب پوکت، باید حداقل ۱۰۰ دلار بپردازید.

پاتایا: وضعیت هتل های پاتایا برعکس پوکت است. در پاتایا تعداد هتل های ۴ یا ۵ ستاره زیاد نیست. هتل ها و اقامتگاه های پاتایا لوکس نیستد، اما گران هم نیستد! با چیزی بین ۴۰ تا ۷۰ دلار در شب، می توانید در یکی از هتل های پاتایا اقامت کنید. در پاتایا اقامتگاه های ارزان تری هم می توانید پیدا کنید، مهمان خانه های این شهر اگرچه از امکانات زیادی برخوردار نیستند، اما قیمت مناسبی دارند.

حالا هتل های پوکت یا پاتایا ؟ اگر دنبال اقامت در هتلی لوکس هستید، پوکت! اما اگر می خواهید سفری کم هزینه داشه باشید؛ پاتایا!

بالاخره پاتایا یا پوکت؟

انتخاب بین پوکت یا پاتایا برای تعطیلات و تفریحات، به خودتان بستگی دارد. برای این که بین پوکت یا پاتایا یکی را انتخاب کنید، باید بدانید از سفرتان چه می خواهید؟ دوست دارید در پوکت یا پاتایا چطور خوش بگذرانید؟ سفر به پوکت کمی گران تر از سفر به پاتایا است، چون پوکت مجلل تر از پاتایا است. خانواده ها بیشتر پوکت را می پسندند و مجردها شلوغی و سروصدای پاتایا را بیشتر دوست دارند. تفریحات آبی در پوکت خیلی جذاب تر از پاتایا است، اما تفریحات شبانه پاتایا مفصل تر از پوکت است. پاتایا غالبا شلوغ تر از پوکت است و…

این شمایید که باید بگویید پوکت بهتر است یا پاتایا، و تجربه تان را با ما هم در میان بگذارید!

کدام را انتخاب کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *