واحد پول تایلند چیست؟ | واحد پول تایلند به دلار و تومان

واحد پول تایلند چیست؟

واحد پول تایلند یا در واقع واحد رسمی پول تایلند، بات (BAHT) می باشد. و هر بات هم برابر با ۱۰۰ سانتاگ (Santag) می باشد. در واقع سانتاگ واحد پول خرد تایلند می باشد. پول سکه ای تایلند نیز به سکه های ۱، ۲، ۵ و ۱۰ باتی تقسیم می شود. البته سکه های ۲۵ یا ۵۰ باتی نیز وجود دارد که ممکن است در خرید از سوپرمارکت از آنها استفاده شود.

در واحد پول تایلند اسکانس هایی که مورد استفاده قرار می گیرند، اسکناس های ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ باتی می باشند. رایج ترین سکه های تایلند سکه های ۱۰ باتی و رایج ترین اسکناس های مورد استفاده در تایلند، اسکناس های ۱۰۰ باتی می باشند.

در سراسر تایلند دستگاه های خودپرداز زیادی وجود دارد که اگر دارای کارت های معتبر بین المللی باشید می توانید از آنها پول رایج تایلند را دریافت نمایید.

ویزای تایلند

 

واحد پول تایلند چیست؟

واحد پول تایلند را از کجا تهیه کنیم؟

واحد پول تایلند یعنی بات به طور گسترده ای توسط تامین کنندگان ارز، در خارج از تایلند ذخیره می شود. از همین باب نرخ بات در تایلند عمدتا بیشتر از دیگر کشورهاست و بهتر است مقدار پول مورد نیاز خود را در خود تایلند تهیه نمایید.

 واحد پول کشور تایلند را از کجا تهیه کنیم؟

دلار یا بات؟

به علت نوسانات نرخ ارز بهتر از پیش از سفر خود، واحد پول تایلند را به دلار یا به ریال محاسبه کنید و از نرخ ها مطلع باشید. چراکه در یک دهه گذشته واحد پول تایلند یعنی بات نوساناتی داشته است و بین ۳۰  تا ۴۲ بات به ازای هر دلار تغییر کرده است. اما به طور کلی پیش بینی پذیر نیست.

با وجود اینکه دلار آمریکا در بسیاری از کشورها قابل استفاده می باشد اما در تایلند وضعیت به شکل دیگری است، یعنی اگر با خود دلار می برید بهتر است که در صرافی های تایلند آن را به بات تبدیل کنید.

نکته دیگر اینکه همانطور که گفته شد در تایلند دستگاه خودپرداز زیاد است و با بیشتر کردیت کارت های معتبر می توان از آنها پول برداشت کرد، اما برای استفاده از آنها مقداری به عنوان هزینه از حساب شما برداشت خواهد شد.

 راهنمای سفر به تایلند

دلار یا بات؟

هر بات چند تومان است؟

در حال حاضر هر بات (واحد پول تایلند) معادل با ۱۳۴۲٫۲۲ ریال یا ۱۳۴٫۲۲۲ تومان است.

 

هر بات چند دلار است؟

در حال حاضر هر بات (واحد پول تایلند) معادل با ۰٫۰۳۲ دلار است. یعنی هر ۱۰۰ بات تقریبا ۳ دلار می باشد.

 

ویزای کاری تایلند | مراحل اخذ اجازه کار و ویزای کاری تایلند

کار در تایلند برای ایرانیان | آنچه برای کار در تایلند باید بدانید!

تخصص های مورد نیاز برای کار در تایلند | ۵ پیشنهاد برای کار در تایلند

 

1 دیدگاه برای "واحد پول تایلند چیست؟ | واحد پول تایلند به دلار و تومان"

  1. سلام
    میشه بفرمایین کی قیمت بات به تومان این مقداری هست که شما گفتین؟؟؟؟؟؟؟
    فکر کنم قیمت چند سال قبل رو گفتینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *