مالدیو یا سامویی / کدام بهتر است؟

مالدیو یا سامویی : کدامیک را انتخاب کنیم؟ این سوالی است که بسیاری از مسافران این روزها از کارشناسان آفتاب تراول می پرسند. تور مالدیو و تور سامویی شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند که در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت. برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا به معرفی کوتاه این دو جزیره بپردازیم، و سپس آن دو را با هم مقایسه کنیم.

سامویی یکی از جزایر کشور تایلند است. این جزیره در خلیج تایلند واقع شده است و چند جزیره کوچک و بزرگ در اطراف آن قرار دارد. در تور سامویی امکان گشت و گذار در شهر و بازدید از دیدنی های سامویی را دارید. همچنین می توانید در فروشگاه های سامویی به خرید بپردازید. تفریحات شبانه در این جزیره هم مانند سایر نقاط تایلند برپاست!

مالدیو خود یک کشور در جنوب شرقی آسیا است. این کشور کوچک از حدود ۱۲۰۰ جزیره تشکیل شده است که بسیاری از این جزایر خالی از سکنه اند. این به این معنی است که کشور مالدیو، ۱۰۰۰ جزیره زیبا و بکر برای توریست ها دارد. بسیاری از این جزایر به یک هتل اختصاص دارند. خرید و گشت و گذار شهری در مالدیو کمرنگ است؛ اما در عوض هتل های بی نظیر این کشور، به شما همه امکانات مورد نیاز برای یک سفر رویایی را ارائه می کنند.

پرواز به کدام راحت تر است؛ مالدیو یا سامویی ؟

سامویی: برای رفتن به سامویی از ایران، باید با پروازهای هواپیمایی ماهان خود را به بانکوک (پایتخت تایلند) برسانید و از آنجا با یک پرواز داخلی به سامویی بروید.

مالدیو: از ایران، با پروازهای هواپیمایی قطر، هواپیمایی امارات و ترکیش ایرلاین می توانید با یک توقف (در دوحه، دوبی یا استانبول) می توانید به مالدیو بروید.

تفریحات در مالدیو یا سامویی ؟

سامویی و مالدیو هر دو از مقاصد توریستی معروف در جهان هستند. هر سال چیزی حدود یک و نیم میلیون نفر از جزیره زیبای سامویی بازدید می کنند. تعداد گردشگران مالدیو در هر سال به ۸۰۰ هزار نفر می رسد. اگر توقع یک سفر ویژه را دارید که در آن از ماساژ ساحلی و طلوع و غروب رویایی و تفریحات آبی لذت ببرید، هر دوی این مقاصد توریستی می توانند پاسخگوی شما باشند!

مالدیو یا سامویی ساحلی در سامویی

خشکی های سامویی از مالدیو بیشتر است. گرچه مالدیو و سامویی هم اندازه اند، اما بخش اعظم مساحت مالدیو را آب تشکیل می دهد، برعکس سامویی که از جنگل و دشت و تپه پوشیده شده است. خب طبیعتا در سامویی تفریحات بسیار بیشتری در خشکی پیدا خواهید کرد! در این جزیره علاوه بر همه تفریحات آبی، می توانید از گلف، اسپا، یوگا، و… هم لذت ببرید.

مالدیو یا سامویی یکی از جزایر مالدیو

همان طور که گفته شد بخش اعظم مالدیو را آب تشکیل می دهد، همین موضوع باعث شده تا مسئولان گردشگری این کشور بیشتر تمرکز خود را بر تفریحات توریستی آبی و ساحلی بگذارند! پس اگر دنبال تفریحات آبی می گردید، احتمالا مالدیو گزینه بهتری برای شما خواهد بود. اما اگر از اقیانوس می ترسید و نمی توانید به آب بزنید، بهتر است سامویی را انتخاب کنید. اگر به مالدیو بروید و نخواهید از زیبایی آبی اقیانوس و هیجان امواج آن لذت ببرید، به زودی از نشستن در هتل خسته خواهید شد! ناگفته نماند که در سامویی هم تفریحات آبی و دریایی وجود دارد، اما تنوع آن به پای مالدیو نمی رسد. درباره تفریحات آبی سامویی بیشتر بخوانید!

بهترین اقامت در هتل؛ مالدیو یا سامویی

مالدیو یا سامویی هتلی در مالدیو

اگر دلتان اقامت در ویلاهای داخل دریای مالدیو را می خواهد، هیچ چیز نمی تواند نظر شما را عوض کند؛ چنین چیزی نه در سامویی و نه در هیچ جای دیگری پیدا کنید! اما به این نکته هم دقت کنید که برخلاف مالدیو، جزیره سامویی تپه دارد، تپه هم یعنی منظره. هتل های سامویی مناظری را به شما هدیه می کنند که هیچ جای دیگر نمی توانید ببینید! اگرچه اقامت در هتل های داخل دریای مالدیو بی نظیر است، اما کسی نمی تواند از خیر زیبایی های مناظر سامویی بگذرد در حالی که در جکوزی استخر خود در حال استراحت است!

مالدیو یا سامویی هتلی در سامویی

درباره امکانات و خدمات هتل های مالدیو و سامویی این نکته را هم نباید از یاد ببرید که بسیاری از هتل های مالدیو به شما خدمات کامل (صبحانه، ناهار و شام) ارائه می کنند. در صورتی که در اکثر هتل های سامویی خدمات هتل به صبحانه رایگان محدود می شود. علت این امر، آن است که مالدیو از جزایر بسیاری تشکیل شده؛ برخی هتل های این جزیره تمام سطح یک جزیره کوچک را در بر گرفته اند و برای مسافران تهیه غذا از یک جزیره دیگر کار دشواری خواهد بود. در حالی که هتل های سامویی در نقاط مختلف این شهر قرار دارند و در همسایگی این هتل ها، انواع و اقسام امکانات در دسترس مسافران است. بهترین هتل های سامویی را اینجا معرفی کرده ایم!

آب و هوای کدام بهتر است؛ مالدیو یا سامویی ؟

مالدیو یا سامویی

آب و هوای سامویی مشابه مالدیو است. البته مالدیو به خط استوا نزدیک تر است، اما سرما و گرما و رطوبت هوای سامویی و مالدیو به هم مشابه است.

همه ساله، در حدود ۲۵ اکتبر (اوایل آبان) بیشترین احتمال بارش در سامویی می رود. کمترین احتمال بارش در این جزیره، در ۷ فوریه (اواسط بهمن)ثبت شده است. اما درباره مالدیو؛ بیشترین احتمال بارش در ۹ سپتامبر (اواسط شهریور) و کمترین احتمال بارش، در اولین روز ماه مارس (دهم اسفند) گزارش شده است.

دمای هوا در سامویی بین ۳۳ درجه در ماه آپریل (اردیبهشت) تا ۲۵ درجه سانتیگراد در ماه ژانویه (دی) متغیر است. اما دمای هوا در مالدیو در ماه آپریل (اردیبهشت) به ۳۲ درجه می رسد و در دسامبر (آذر) از ۲۶ درجه کمتر نمی شود! پس دمای هوا در سامویی بین ۲۵ تا ۳۳ درجه سانتیگراد و در مالدیو بین ۲۶ تا ۳۳ درجه سانتیگراد متغیر است. یعنی این دو مقصد توریستی از نظر آب و هوایی تفاوت چندانی با هم ندارند.

 

ارسال شده در راهنمای سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *