ورزش های آبی سامویی | ۱۰ مورد از هیجان انگیزترین تفریحات سامویی

مقدمه ای در مورد ورزش های آبی سامویی

سامویی یکی از جزایر زیبای تایلند می باشد که علاوه بر طبیعت زیبا و حیات وحش مسحور کننده ی خود، تفریحات متنوعی را برای میهمانان خود تدارک دیده است. در این قسمت سعی شده به معرفی ۱۰ مورد از هیجان انگیز ترین ورزش های آبی سامویی پرداخته و شرح مختصری در مورد آنها و همچنین هزینه های انجام ورزش های آبی سامویی آورده شود.

ورزش های آبی سامویی

جزیره سامویی کجاست؟+۱۰ نکته در مورد جزیره سامویی

۱٫غواصی اسکوبا در سامویی

غواصی اسکوبا یا Scuba Diving  علاوه بر اینکه یکی از پر طرفدارترین ورزش های آبی سامویی محسوب می شود، می توان آن را یکی از تجربه های فراموش نشدنی گردشگران در سفر به سامویی دانست.

غواصی اسکوبا، سفر به دنیای زیر آب به کمک کپسول های تنفس و امکاناتی است که نفس کشیدن زیر آب را برای شما امکان پذیر می کنند.

حتما در مورد شفاف بودن آب های سواحل سامویی و همچنین حیات وحش زیر آب آن چیزهایی شنیده اید. گفتنی است که اگر خوش شانس باشید و در زمان مناسبی به این ورزش آبی سامویی بپردازید، می توانید با نهنگ ها شنا کنید و حس آمیختن و زیستن با آب دنیای زیر آب را برای مدتی تجربه نمایید.

اگر تازه کار هستید و در غواصی اسکوبا تخصصی ندارید، نگران نباشید، مربیان به شما آموزش خواهند داد.

هزینه غواصی اسکوبا در سامویی: ۱۴۰ دلار

سواحل جزیره سامویی

غواصی اسکوبا در سامویی

۲٫پاراسیلینگ در سامویی

پاراسیلینگ (parasailing) یکی دیگر از ورزش های آبی سامویی می باشد که فرد مورد نظر با یک طناب یا سیم به یک قایق موتوری وصل می شود، و از طرفی هم چتری بر دوش خود دارد. با حرکت سریع قایق موتوری بر آب، باد در چتر ورزشکار به جریان می افتد و او بر فراز آسمان به پرواز در می آید.

پاراسیلینگ از جمله ارزان ترین ورزش های آبی سامویی محسوب می شود که مدت زمان هر نوبت آن نزدیک به ۵ دقیقه می باشد.

گفته می شود برای افزایش هیجان پاراسیلینگ، نوک پاهای خود را به روی آب بکشید تا سرعت حرکت خود را بهتر احساس کنید.

برای انجام این ورزش آبی سامویی باید به ساحل لامای آن مراجعه کنید.

هزینه پاراسیلینگ در سامویی: ۱۲ دلار

غواصی در جزیره سامویی

پاراسیلینگ در سامویی

۳٫کایاکینگ در سامویی

کایاکینگ (kayaking) یکی از ورزش های آبی سامویی می باشد که فارغ از هیجان و ترشح آدرنالین، شما را به سیر و سفری لذت بخش دعوت می کند.

سامویی جزیره ای است پر از تالاب ها و غارهای پنهان که با سوار شدن بر یک کایاک و پارو زدن در آب های شفاف جزیره می توانید لذت کشف آن را به خود هدیه دهید.

در کایاکنیگ اصلا نیازی به تند پارو زدن نیست، چراکه هدف شما از کایاکینگ، لذت بردن از مناظر و منازل راه می باشد، کشف شگفتی های طبیعت و رنگ های خیره کننده ی آن!

این ورزش آبی سامویی یعنی کایاکینگ را می توانید تنهایی یا دو نفری با همراه خود یا به طور گروهی با دوستان و همراهان خود انجام دهید.

هزینه کایاکینگ در سامویی: حدود ۶۵ تا ۷۵ دلار که بسته به تعداد نفرات متفاوت است.

دیدنی های سامویی که نباید از دست بدهید / بهترین جاذبه های توریستی سامویی تایلند

کایاکینگ در سامویی

۴٫موج سواری در سامویی

موج سواری (surfing)  از جمله جذاب ترین ورزش های آبی سامویی می باشد که ممکن است آن را در جای دیگری نیز تجربه کرده باشید، اما به جرات می توان آن را پر هیجان ترین ورزش آبی سامویی نامید.

موج سواری ورزشی است که شخص ورزشکار بر تخته ای می ایستد و خود را در مسیر موج های قوی دریا قرار می دهد. به این شکل بر انحنای موج می لغزد و هیجانی وافر را تجربه خواهد کرد.

برای تجربه ی این ورزش آبی سامویی، فرد باید یک حداقل هایی را از شنا کردن بداند، اما اگر جزو. آن دسته از افرادی هستید که از تجارب جدید استقبال می کنند، نگران نباشید، چراکه در سامویی دوره های کوتاه مدتی هست که موج سواری را به شما آموزش می دهند.

تنها کافی است که یک بورد موج سواری اجاره کنید و در انتطار موج های پر قدرت اقیانوس بایستید. همچنین لازم به ذکر است، برای موج سواری در سامویی بهتر است به ساحل چاونگ مراجعه کنید.

هزینه موج سواری در سامویی: اجاره یک بورد موج سواری، ساعتی ۹ دلار

راهنمای سفر به جزیره سامویی

موج سواری در سامویی

۵٫جت اسکی در سامویی

اگر اشتیاق و عشق به سرعت در شما نهفته است، شاید بهترین گزینه از بین ورزش های آبی سامویی برای شما، جت اسکی باشد. با اینکه مدتهاست جت اسکی به عنوان یک ورزش آبی شناخته شده است، اما این امر به هیچ وجه از محبوبیت و لذت و هیجان آن نمی کاهد.

مزیتی که جت اسکی نسبت به رانندگی برای عاشقان سرعت دارد، خطر بسیار کمتر آن می باشد. چراکه به جای زمین سفت، آب های بلور گونه ی سامویی زیر پای شماست.

برای انحام این ورزش آبی سامویی بهتر است به ساحل لامای مراجعه نمایید.

هزینه جت اسکی در سامویی: به ازای هر نیم ساعت، ۶۵ دلار

پوکت یا سامویی ؛ کدام بهتر است؟ / مقایسه دو جزیره توریستی تایلند

ورزش آبی جت اسکی سامویی

۶٫ورزش آبی Kite Surfing در سامویی

در مورد Kite Surfing تنها می توان گفت که بدون شک باید آن را تجربه کنید.

Kite Surfing از جمله ورزش های آبی سامویی است که چند مورد از این ورزش های آبی را در خود به همراه دارد. تصور کنید با یک کایت و بورد بر سطح مواج دریا هستید و با هر موج و بادی که می وزد شما بدون زحمت بر آب های تیله ای سامویی، می غلتید.

گفته می شود اگر شرایط آب و هوایی مناسب باشد، می توانید با Kite Surfing تا ۱۵ متر ارتفاع بالا بروید و نزدیک به ۱۰ ثانیه را هم بر هوا در حرکت باشید.

برای Kite Surfing یا بهتر بگوییم برای موج سواری و کایت سواری و پرواز به طور یکجا، بهتر است به ساحل مائینام مراجعه کنید.

هزینه Kite Surfing در سامویی: ۱۲۵ دلار برای یک روز کامل به همراه یک راهنما

بهترین هتل های سامویی +عکس/ کجای سامویی هتل بگیریم؟

کایت سواری ورزش آبی سامویی

۷٫غواصی سطحی در سامویی

غواصی سطحی (snorkeling) از جمله دیگر ورزش های آبی سامویی می باشد که شخص نه مانند غواصی اسکوبا با تجهیزات تنفسی و کپسول اکسیژن، که تنها با یک لوله تنفسی که تا سطح آب حداکثر ۴۰ سانتی متر فاصله دارد، وارد آب می شود و با عینک های مخصوص شنا، به سیر و سیاحت در دنیای زیر آب می پردازد.

گفته می شود جزیره سامویی بهترین جا در همسایگی خود برای غواصی سطحی می باشد، پس اگر به سامویی سفر کردید، این تجربه لذت بخش و بی خطر را از دست ندهید.

برای راحت بود در غواصی سطحی و لذت بردن از آن، لازم است که شخص کمی شنا بلد باشد که بتواند در آب حرکت کند و به مرجان ها و ماهی ها و گیاهان دریایی سر بزند.

هزینه غواصی سطحی در سامویی: ۷۰ دلار برای یک روز کامل (۷ ساعت)

غواصی سطحی ورزش آبی سامویی

۸٫پدل بوردینگ ایستاده در سامویی

پدل بوردینگ(Stand Up Paddleboarding) یکی از ورزش های آبی سامویی می باشد که هر فردی با هر سنی و قدرت فیزیکی و جسمی ای می تواند از آن بهره مند شود.

این ورزش به این گونه است که بر یک بورد یا همان تخته می ایستید و با پارویی خود را به جان و دل دریا و اقیانوس هدایت می کنید. به همین جهت نه قدرت خاصی نیاز دارد نه مناسب سن خاصی می باشد.

اگر دریا آرام باشد و خورشید هم در طلوع خود بخشندگی را تمام کند، این ورزش آبی در سامویی بدل به یک تجربه رویایی برای شما خواهد شد.

هزینه پدل بوردینگ ایستاده در سامویی: ۴۵ دلار برای ۲ ساعت

حیات وحش سامویی | ملاقات با ترسناک ترین و زیباترین حیوانات

پدل بورینگ ورزش های آبی سامویی

۹٫قایق پر سرعت در سامویی

اگر به دنبال هیجان زیاده از حد هستید، قایق های پر سرعت (Extreme Speed Boating) جزو بهترین گزینه ها برای شما می باشد که می توانید ویراژ بدهید و از ایجاد موج های بلند و حرکت تند و تیز بر آب های اقیانوس لذت ببرید.

شاید بتوان این ورزش آبی سامویی را به ترن هوایی در آب تشبیه کرد.

هزینه قایق پر سرعت در سامویی: ۶۰ دلار  برای هر ۲۰ دقیقه

قایق پرسرعت در سامویی

۱۰٫فلای بوردینگ در سامویی

فلای بوردینگ (Flyboarding) که در اینجا به عنوان آخرین مورد از ورزش های آبی سامویی به آن می پردازیم، یکی از داغ ترین تفریحات جزیره است، چرا که به عنوان جدیدترین عضو از ورزش های آبی سامویی شناخته می شود.

فلای بوردینگ به این شکل است که شما با فشار زیاد آب به آسمان می روید و در صورت آمادگی جسمانی و توانایی کافی می توانید حرکات مختلفی مانند پیچش و پشتک را در آسمان تجربه کنید.

هزینه فلای بوردینگ در سامویی: ۶۰ دلار برای هر ۱۵ دقیقه

فلای بورد در سامویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *