دیدنی های سامویی که نباید از دست بدهید / بهترین جاذبه های توریستی سامویی تایلند

دیدنی های سامویی قابل شمارش نیستند. اگر برای گذراندن تفریحاتتان تور سامویی تایلند را انتخاب کرده اید، باید قبل از سفر با مهم ترین جاذبه های توریستی سامویی آشنا شوید. جزیره سامویی ده ها جاذبه توریستی دارد. خوشبختانه بسیاری از هتل های سامویی در نزدیکی این جاذبه های توریستی قرار دارند و شما می توانید به راحتی از آنها دیدن کنید.

در این مطلب، برترین دیدنی های سامویی را که هیچ مسافری نباید از دست بدهد، برای شما گرد آورده ایم!

دیدنی های سامویی ۱- پارک ملی آنگ تونگ

دیدنی های سامویی آنگ تونگ، از مشهورترین جاذبه های سامویی

یکی از اصلی ترین دیدنی های سامویی ، پارک ملی دریایی آنگ تونگ است. این پارک دریایی یک مجمع الجزایر بکر در خلیج تایلند است که از ۴۲ جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده. صخره های آهکی، جنگل های انبوه، ساحل هایی با شن های سفید، درختان حرا (مانگرو)، آبشارهای زیبا و چندین خلیج و دریاچه زیبا، پارک دریایی آنگ تونگ را به یک جاذبه توریستی کم نظیر در سامویی تبدیل می کند. این پارک، با مساحت ۱۰۰ کیلومترمربع، یک منطقه حفاظت شده و زیستگاه جانوران کمیاب دریایی است.

بیشتر بخوانید: سامویی یا پوکت؟

دیدنی های سامویی ۲- معبد بودای بزرگ سامویی

دیدنی های سامویی مجسمه بودای بزرگ، ۱۲ متر ارتفاع دارد!

در ساحل شمالی جزیره، معبد معروف بودای بزرگ قرار دارد. مجسمه بودای بزرگ با ۱۲ متر طول، از فاصله چندین کیلومتری هم دیده می شود. این مجسمه یکی از معروف ترین دیدنی های سامویی است، که علاوه بر بوداییان، توریست ها را نیز به خود جذب می کند. در معبدی که مجسمه بودای بزرگ در آن قرار دارد، چندین مجسمه کوچک و بزرگ از بودا دیده می شود. سبک معماری و مجسمه های دیدنی این معبد، آن را از دیگر معابد متمایز کرده است. در حوالی معبد فروشگاه های کوچک و بزرگی وجود دارند که انواع و اقسام سوغاتی های محلی سامویی را به فروش می رسانند! از جمله طلسم شانس و…!

دیدنی های سامویی ۳- دهکده ماهیگیران

دیدنی های سامویی دهکده ماهیگیران بوفوت سامویی

دهکده ماهیگیران سامویی، با خانه ها و مغازه ها و رستورانهای روستایی، بخش تاریخی بوفوت است. اندک هتل های دهکده ماهیگیران سامویی، روی نوار باریک ساحلی ساخته شده اند. جمعه ها تمام این منطقه به جمعه بازار دهکده ماهیگیران تبدیل می شود. فروشندگان بسیاری از جای جای تایلند در این جمعه بازار جمع می شوند. اینجا یکی از دیدنی های سامویی است که در آن می توانید با فرهنگ مردم تایلند بخوبی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: مالدیو یا سامویی؟

دیدنی های سامویی ۴- صخره های پدربزرگ و مادربزرگ

دیدنی های سامویی صخره های پدربزرگ و مادربزرگ

یکی از جاذبه های توریستی مشهور در سامویی، صخره های پدربزرگ و مادر بزرگ (Hin ta & Hin yai) هستند. این مکان در ساحل لامای شرق سامویی قرار دارد. صخره های پدربزرگ و مادر بزرگ به عنوان یکی از جالب ترین دیدنی های سامویی، پذیرای گردشگران بسیاری است!

دیدنی های سامویی ۵- جزیره لاک پشت

دیدنی های سامویی جزیره لاک پشت، یک جزیره مرجانی و مرکز غواصی است

جزیره لاک پشت بهترین نقطه برای غواصی در سراسر تایلند است. ساحل هایی با شن های نقره ای جزیره لاک پشت را دربر گرفته اند. این جزیره در آب های زیبای خلیج تایلند قرار دارد و هر سال هزاران گردشگر علاقه مند به غواصی و تفریحات دریایی را به خود جذب می کند. یکی از دیدنی های سامویی، صخره های متحرک مرجانی جزیره لاک پشت است. این صخره ها زیستگاه صدها جانور رنگارنگ دریایی است؛ از جمله لاک پشت هایی که نام خود را به جزیره داده اند.

بیشتر بخوانید: آب و هوای سامویی .

دیدنی های سامویی ۶- معبد وات پلای

دیدنی های سامویی معبد وات پلای سامویی

معبد رنگارنگ و زیبای وات پلای یکی از معابد بوداییان در جزیره سامویی است که در نزدیکی مجسمه بودای بزرگ قرار گرفته است. این معبد با دکوراسیون بسیار تزیین شده و زیبایش، میزبان مجسمه گوانین الهه رحمت دین بودایی است. یک مجسمه چینی بودا نیز در کنار دریاچه قرار دارد. اگر شما برای هزینه های نگهداری و حفظ معبد وات پلای صدقه بپردازید، به شما یک بسته غذا داده می شود تا برای ماهیان فراوانی که در دریاچه زندگی می کنند، بریزید!

دیدنی های سامویی ۷- آبشارهای ناموانگ

دیدنی های سامویی آبشار ناموانگ

بخش مهمی از دیدنی های سامویی را جاذبه های طبیعی این جزیره به ویژه آبشارهای طبیعی تشکیل می دهند. سامویی آبشارهای بسیاری دارد، اما دو آبشار ناموانگ، در نوع خود زیباترین هستند. صخره ها و ریشه های درختان یک نردبان طبیعی می سازند به سرچشمه های اولین آبشار ناموانگ می رسند. یک استخر طبیعی نیز در پایین دست آبشار قرار گرفته و منظره زیبایی ساخته است. با ده دقیقه پیاده روی در مسیر کوهستانی، می توانید به زیباترین آبشار سامویی (آبشار دوم ناموانگ برسید).

دیدنی های سامویی ۸- باغ مخفی بودا

دیدنی های سامویی

باغ مخفی بودا در میان دیدنی های سامویی یکی از عجیب و غریب ترین هاست. اینجا مکانی است پنهان در تپه های سرسبز جنگلی جزیره سامویی که یک مجموعه از مجسمه های حیرت انگیز بودا در دل خود دارد. باغ مخفی بودا توسط یک کشاورز اهل سامویی در سال ۱۹۷۶ ساخته شد. او در این سال شروع به نصب مجسمه ها در زمین موروثی خود کرد و حالا پس از گذشت بیش از چهل سال، این محل به منطقه ای توریستی تبدیل شده است.

دیدنی های سامویی ۹- فول مون پارتی

دیدنی های سامویی

فول مون پارتی، یکی از معروف ترین فستیوال های سامویی، در ساحل هاد رین جزیره فانگان برگزار می شود. هر ماه وقتی که ماه کامل می شود، فول مون پارتی سامویی به محل حضور هزاران توریست بدل می گردد که از طلوع ماه تا غروبش به شادی و پایکوبی در یکی از زیباترین سواحل جزیره فانگان سامویی می پردازند. اگر تاریخ تور سامویی شما مطابق با روز برگزاری فول مون پارتی است، این تجربه پرهیجان را از دست ندهید!

بیشتر بخوانید: ورزش های آبی سامویی .

ارسال شده در راهنمای سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *