پوکت یا سامویی ؛ کدام بهتر است؟ / مقایسه دو جزیره توریستی تایلند

پوکت یا سامویی ؛ بهترین جزیره تایلند برای گذراندن تعطیلات کدام است؟ هزینه های سفر، امکانات، هتل ها، سواحل و تفریحات کدام یک بهتر است؛ پوکت یا سامویی ؟ تفاوت تور سامویی با تور پوکت چیست؟ کارشناسان آفتاب تراول با توجه به سوالات مکرر علاقه مندان به تور تایلند، همه چیز پوکت و سامویی را با هم مقایسه کرده اند تا شما خودتان به این جواب برسید که در دوراهی پوکت یا سامویی کدام را انتخاب کنید؟!

بهترین ساحل ها؛ پوکت یا سامویی ؟

پوکت: شما در جزیره پوکت ساحل های بیشتری برای انتخاب دارید! هر کدام از سواحل پوکت ویژگی های خاص خود را دارند؛ با هر شرایطی به پوکت بروید، و هرچیزی از ساحل بخواهید، بالاخره یکی از ۳۵ ساحل جزیره برای شما مناسب خواهد بود، حتی اگر کودک کم سن و سال همراه داشته باشید.

پوکت یا سامویی ساحل پوکت

سامویی: اگرچه جزیره سامویی در تعداد ساحل هایش از پوکت عقب است، اما در کیفیت از رقیب پیشی می گیرد! شن های ساحل سامویی سفیدتر و نرم تر از شنهای ساحل پوکت هستند، و از طرف دیگر، آب دریا در سامویی نیز کمی شفاف تر از پوکت است. علاوه بر این چندین بار و کلاب در سواحل سامویی به ویژه ساحل چاونگ وجود دارد که این ساحل را به ویژه برای توریست های جوان، جذاب تر می کند!

پوکت یا سامویی ساحل سامویی

هتل های کدام جزیره بهترند؛ پوکت یا سامویی ؟

پوکت: هتل داری در پوکت رشد عظیمی کرده. از مسافرخانه های ساده تا هتل های پنج ستاره، بیش از ۱۲۰۰ اقامتگاه در پوکت وجود دارد. چه بخواهید با هزینه اندک هتل بگیرید و چه بخواهید در یک هتل لوکس اقامت کنید، در پوکت محل مناسبی برای شما پیدا می شود. بهترین هتل های پوکت را اینجا ببینید!

پوکت یا سامویی هتلی در پوکت

سامویی: معروف ترین ساحل های سامویی مانند ساحل چاونگ و ساحل لامایی، تنها از طریق چند خیابان باریک قابل دسترسی اند؛ چرا که هتل ها و ریزورت های بزرگ سامویی روبروی ساحل بنا شده اند تا مسافرانشان بتوانند مستقیما از هتل به ساحل بروند و روی شن های سفید پا بگذارند. ۹۹۰ هتل در جزیره کوچک سامویی وجود دارد!

پوکت یا سامویی هتلی در سامویی

کدام برترند؛ رستوران های پوکت یا سامویی؟

پوکت: سفره غذای پوکتی ها مثل خیابان های این شهر است؛ رنگارنگ! تمدن ها و فرهنگ های مختلفی در طول تاریخ در پوکت حضور داشته اند، همین موضوع مایه تنوع فرهنگی و طبیعتا تنوع غذایی در این جزیره شده است! همه جور غذایی در رستوران های پوکت پیدا می کنید، اما در مرکز شهر پوکت که کمتر مورد توجه توریست ها بوده، می توانید طعم واقعی غذاهای تایلندی را بچشید!

سامویی: هر کدام از ریزورت تاون های سامویی، یک خیابان غذاخوری در نزدیکی ساحل دارد که انواع غذاهای بین المللی را سرو می کند و انتخاب های تقریبا نامحدودی به شما می دهد. این امکان برای توریست های مسن تر جالب توجه است که در این هتل ها برای صرف انواع غذاها، لازم نیست مسیر زیادی را بپیمایند.

زیباترین چشم اندازها کجاست؛ پوکت یا سامویی ؟

پوکت: تپه های زیبای جزیره پوکت، این امکان را به شما می دهد که به راحتی بالای یکی از بلندی ها بروید و منظره زیبای اطراف را تماشا کنید. برای مثال، از چشم انداز کاتا می توانید سه ساحل زیبای اطراف را ببینید. چشم انداز کائورانگ پوکت اما نمای ۳۶۰ درجه از جزیره را به نمایش گذاشته است. اینجا بهشت عکاسان منظره های طبیعی است! چشم انداز کارن از زیباترین نقاط پوکت است.

پوکت یا سامویی چشم اندازی در پوکت

 

سامویی: گرچه برخی تپه های مرکزی جزیره سامویی قابل دسترس نیستند، اما به آسانی می توانید روی بلندی های نزدیک به ساحل در سامویی بروید و از زیباترین چشم اندازها لذت ببرید. چشم انداز زیبای سامویی در حوالی ساحل لامایی، از معروف ترین چشم اندازها در این جزیره است.

پوکت یا سامویی چشم اندازی در سامویی

تفریحات شبانه در پوکت یا سامویی ؟

پوکت: مرکز تفریحات شبانه پوکت، خیابان بانگلا است. این خیابان ۵۰۰ متری در پاتونگ قرار دارد؛ جایی که اکثر ساختمان ها یا محل یک بار هستند، یا نایت کلاب! از این سر تا آن سر خیابان بانگلا، ده ها انتخاب رنگارنگ برای گذراندن یک شب رویایی دارید.

پوکت یا سامویی خیابان بانگلا؛ مرکز تفریحات شبانه پوکت

 

سامویی: گذشته از فول مون پارتی سامویی که در فانگان برگزار می شود و طرفداران بسیاری در دنیا دارد، تفریحات شبانه ساده و سرگرم کننده ای در جزیره سامویی در انتظار شما هستند؛ به ویژه در ساحل زیبای چاونگ. برعکس پوکت، بسیاری از بارها و کلاب ها در سامویی روباز هستند و روی شن های ساحلی ساخته شده اند، تا بیشتر مورد پسند جوان ها باشند.

پوکت یا سامویی شب زنده داری و آتش بازی در سامویی

کجا خرید کنیم؛ پوکت یا سامویی ؟

پوکت: با چندین مال و فروشگاه بزرگ و مجلل و هزاران مغازه فروشندگان محلی، در پوکت هر چیزی را که نیاز داشته باشید می توانید پیدا کنید! فرقی نمی کند دنبال یک سوغاتی ارزان باشید، یا یک کالای مارک دار از برندهای مطرح بین المللی! بدون هیچ دردسری در فروشگاه های متنوع پوکت خرید می کنید!

سامویی: گرچه تنها دو مال بزرگ در سامویی وجود دارند، اما می توانید کالاهایی با بهترین کیفیت در فروشگاه های سامویی بخرید. اما مهمترین جاذبه سامویی در این زمینه، جمعه بازار خیابان پیاده راه فیشرمن ویلج است. این جمعه بازار، از تمام رقبایش در پوکت بزرگتر و جذاب تر است.

بیشتر بخوانید: پوکت یا پاتایا ؟

 

ارسال شده در راهنمای سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *