جزیره سامویی کجاست؟+۱۰ نکته در مورد جزیره سامویی

در این مطلب قصد داریم به این سوال که جزیره سامویی کجاست ، تاریخچه اش و  ۱۰ نکته که باید در مورد جزیره سامویی بدانید، بپردازیم.

معرفی جزیره سامویی

اگر تا کنون نام جزیره سامویی به گوش تان نخورده و این بار اول است که آن را می شنوید، برای شروع بد نیست بدانید که جزیره سامویی یکی از لوکس ترین مقاصد گردشگری جهان است که بسیاری از مردم از سراسر جهان به آن سفر می کنند و در هتل های لوکس و رویایی آن اقامت می کنند و از مهیج ترین تفریحات و خوش گذرانی ها و همچنین طبیعت فوق العاده آن لذت می برند. در ادامه به این سوال که جزیره سامویی کجاست خواهیم پرداخت.

هتل های جزیره سامویی

جزیره سامویی کجاست ؟

پس از مقدمه کوتاه بالا، حتما این سوال برای تان ایجاد شده که حالا این جزیره سامویی کجاست؟

در پاسخ باید بگوییم که جزیره سامویی در کشور تایلند و استان سوراتان که ۷۰۰ کیلومتر پایین تر از بانکوک می باشد، واقع شده است.

شاید تصویر زیر پاسخ بهتری برای سوال جزیره سامویی کجاست شما باشد:

جزیره سامویی کجاست
نقشه جزیره سامویی

تاریخچه جزیره سامویی

جالب است بدانید که قدمت جزیره سامویی به ۱۵ قرن پیش بر می گردد، زمانی که ماهی گیران شبه جزیره مالایا و منطقه ی جنوبی چین به این جزیره می آمدند. آنها کم کم متوجه منابع طبیعی سرشار این جزیره شدند و فهمیدند که این جزیره سامویی کجاست و حیف است اگر در آن سکنا نگزینند!

گفته می شود که تا قرن ۲۰ میلادی جزیره سامویی ایزوله بوده و ساکنان آن تنها گاهی با مناطق دیگر تایلند در ارتباط بوده اند. بطوریکه تا سال ۱۹۷۰ هنوز هیچ جاده ای در جزیره سامویی وجود نداشته و افراد برای رفتن از یک سر جزیره به طرف دیگرش، که حدودا ۱۵ کیلومتر می باشد، لازم بوده تا یک روز را در راه باشند.

تاریخچه جزیره سامویی

بیشتر بخوانید: جشن ماه کامل ۲۰۱۹ در سامویی تایلند

۱۰ نکته دیگر در مورد جزیره سامویی

بنظر می رسد تا کنون دریافته باشید که جزیره سامویی کجاست و اساسا چه جور جایی است. در این قسمت به ذکر چند نکته حاشیه ای در مورد جزیره سامویی می پردازیم. شاید این نکات برای کسی که سوال «جزیره سامویی کجاست» را به قصد فهمیدن مشخصات جغرافیایی و اقتصادی این جزیره پرسیده است، کمک کند:

  1. اقتصاد جزیره سامویی وابسته به صادرات ماهی، کائوچو و نارگیل می باشد. اما با افزایش تعداد گردشگران از سراسر جهان به جزیره سامویی، بخش اعظمی از درآمد مردم به صنایع وابسته به توریسم، بستگی پیدا کرده است.
  2. مساحت جزیره سامویی برابر با ۲۲۸ کیلومتر مربع می باشد و جمعیت آن نزدیک به ۶۳ هزار نفر می باشد که حدود ۴۰ هزار نفر از آنان ساکنان خود جزیره هستند و مابقی گردشگر و … .
  3. جالب است بدانید رشد شاخص گردشگر و اقامت در هتل های جزیره سامویی، چیزی برابر با ۷۳ درصد گزارش شده است!
  4. ۹۰ درصد ساکنان جزیره سامویی، بودایی هستند که این امر می تواند برای بسیاری از گردشگران جالب باشد و باعث آشنایی بیشتر آنان با این دین گردد.
  5. جزیره سامویی بعد از پوکت دومین جزیره بزرگ تایند می باشد. البته برخی جزیره چانگ را پس از پوکت به عنوان بزرگترین جزیره تایلند دانسته اند و جزیره سامویی را در جایگاه سوم این رتبه بندی قرار داده اند.
  6. جزیره سامویی که به لاتین koh samui نامیده می شود، به معنای جزیره ی بهشت امن می باشد. که koh به معنای جزیره و samui به معنای بهشت امن است.
  7. بخشی از جزیره سامویی که شهر ناتون نامیده می شود، در بردارنده ی تمام امکانات و خدمات شهری جزیره از جمله؛ بانک ها، رستوران ها، سازمان ها و دفاتر پستی، فروشگاه ها و صرافی و … می باشد.
  8. جزیره سامویی شکلی شبیه مربع دارد و بخش مرکزی آن بافت جنگلی و کوهستانی دارد و قابل سکونت نیست.
  9. جزیره سامویی دارای ۱۵ ساحل فوق العاده با آب های بسیار شفاف و شن های سفید درخشان می باشد که هر کدام شکل و اندازه متفاوتی با یکدیگر دارند.
  10. از جمله تفریحات جزیره سامویی می توان به ورزش های آبی اشاره کرد که طیف گسترده ای از آنها را می توانید در سواحل جزیره سامویی تجربه کنید. به این موضوع به طور جداگانه خواهیم پرداخت.

تفریحات جزیره سامویی

امیدواریم توانسته باشیم تا حدی به سوال « جزیره سامویی کجاست» پاسخ داده باشیم. هر گونه سوال دیگری چه در مورد اینکه جزیره سامویی کجاست و چگونه جایی است، چه در مورد موضوعات دیگر که مرتبط با جزیره سامویی می باشد را می توانید در زیر همین مطلب مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *