آب و هوای سامویی در ۱۲ ماه سال با شرح تمامی جزئیات

مقدمه ای در مورد آب و هوای سامویی

سامویی یکی از جزایر کشور تایلند می باشد که به عنوان دومین جزیره بزرگ این کشور به حساب می آید. اگر قصد سفر به سامویی را دارید، بهتر است از آب و هوای سامویی مطلع باشید تا بدانید کدام فصل و زمان برای سفر شما مناسب است یا اینکه در زمانی که قصد سفر دارید، آب و هوای سامویی چگونه است.

آب و هوای سامویی اغلب اوقات بسیار دلپذیر و خوش است. به طور کلی آب و هوای سامویی در سه حالت خشک، گرم و بارانی می باشد. برای کسانی که می خواهند کمی از آفتاب تابان بهره ببرند و از سرما فراری هستند، آب و هوای سامویی یکی از بهترین گزینه ها می باشد، به طوریکه میانگین دمای هوا حدود ۲۸ درجه سانتی گراد می باشد.

در ادامه به شرح مختصری از آب و هوای سامویی در ۱۲ ماه سال پرداخته شده است، که می توانید مطالعه کنید و در صورت وجود هر گونه سوالی می توانید در انتهای متن در قسمت نظرات، سوالات خود را مطرح نمایید.

جزیره سامویی کجاست؟+۱۰ نکته در مورد جزیره سامویی

آب و هوای سامویی

آب و هوای سامویی در ژانویه

ماه ژانویه از ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن می باشد. آب و هوای سامویی در ژانویه بسیار دلچسب و خوب است. هوا کمتر بارانی یا خشک است و گردشگران می توانند از هوایی گرم و دلپذیر لذت ببرند. به طوریکه دمای هوا در این بازه، در پایین ترین مقدار آن برابر با ۲۶ درجه سانتی گراد می باشد. اما حسن این آب و هوای سامویی در ژانویه این است که دمای آب دریا نیز برابر ۲۶ درجه می باشد و برای شنا کردن و انواع ورزش ها و تفریحات آبی مناسب می باشد.

سواحل جزیره سامویی

 

آب و هوای سامویی در فوریه

ماه فوریه از ۱۲ بهمن تا ۹ اسفند می باشد. آب و هوای سامویی در فوریه را می توان بهترین حالت برای زندگی کردن در سامویی دانست. چراکه نزدیک به ۵ روز از ماه را باران در عصرها و شب ها می بارد و دمای هوا در روز نزدیک به ۲۷ درجه سانتی گراد می باشد و اغلب خشک و آفتابی است.

ماه فوریه یکی از محبوب ترین ماه ها برای گردشگران سامویی می باشد و وضعیت دریا به گونه ای است که اکثر ورزش های آبی در آن مقدور، بلکه لذت بخش است.

راهنمای سفر به جزیره سامویی

 

آب و هوای سامویی در مارچ

ماه مارچ از ۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین است. آب و هوای سامویی در مارچ بسیار خوب است اما کمی گرم است. به طوریکه میانگین دمای هوا نزدیک به ۲۹ درجه سانتی گراد می باشد.  رطوبت هوا در مارچ در سامویی چیزی بین ۶۳ تا ۹۱ درصد می باشد. دمای آب دریا هم حدودا ۲۷ درجه سانتی گراد می باشد که برای اکثر گردشگران مطبوع می باشد.

یکی از ویژگی های آب و هوای سامویی در مارچ این است که احتمال دیدن نهنگ در دریا در این ماه زیاد است و می توانید با غواصی در دریا آن ها را ملاقات کنید.

نکته دیگر آنکه احتمال بارش در مارچ کم است و نهایتا ۴ روز بارانی خواهد بود.

غواصی در جزیره سامویی

 

آب و هوای سامویی در آوریل

ماه آوریل از ۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت می باشد.  آب و هوای سامویی در آوریل بسیار گرم می باشد به طوریکه شنا کردن در دریا حکم نجات از داغی هوا را برای شما خواهد داشت. میانگین دمای هوای سامویی در آوریل چیزی حدود ۲۹ درجه سانتی گراد خواهد بود و میزان بارش با ۵ روز در ماه به ۸۰ میلی متر خواهد رسید.

آب و هوای خاص سامویی در ماه آوریل به گونه ای است که بسیاری از فستیوال ها و جشن های شبانه در سامویی در این ماه اتفاق می افتد. از این نظر این ماه یکی از پر گردشگرترین ماه های سامویی می باشد.

ورزش های آبی سامویی | ۱۰ مورد از هیجان انگیزترین تفریحات سامویی

 

آب و هوای سامویی در مِی

ماه مِی از ۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد می باشد. آب و هوای سامویی در ماه مِی تقریبا در اکثر روزها گرم است و میانگین دمای هوا حدودا ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد و تا ۳۴ درجه هم افزایش می باشد. جالب است بدانید علاوه بر دما، سطح بارش هم در ماه مِی افزایش می یابد و تا ۱۶۰ میلی متر بالا می رود. که این به معنای زیاد شدن رطوبت هوا در سامویی می باشد. اگر با گرما رابطه خوبی دارید و قصد آفتاب گرفتن و تقویت ویتامین D بدن خود را دارید، ماه مِی می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

دیدنی های سامویی که نباید از دست بدهید / بهترین جاذبه های توریستی سامویی تایلند

 

آب و هوای سامویی در ژوئن

ماه ژوئن از ۱۱ خرداد تا ۹ تیر می باشد. آب و هوای سامویی در ژوئن نسبتا خوب است و میانگین دمای هوا در آن حدودا ۲۹ درجه سانتی گراد می باشد. سطح بارش در ماه ژوئن تقریبا از دیگر ماه های سال در سامویی بیشتر است، به طوریکه تقریبا ۱۱ روز در ماه با بارش همراه خواهد بود.

رطوبت هوای سامویی در ژوئن چیزی بین ۶۱ تا ۹۰ درصد می باشد، اما احتمال هوای طوفانی نیز وجود دارد و به همین علت شاید امکان انجام ورزش ها و تفریحات آبی در این ماه وجود نداشته باشد.

پوکت یا سامویی ؛ کدام بهتر است؟ / مقایسه دو جزیره توریستی تایلند

 

آب و هوای سامویی در ژوئیه

ماه ژوئیه از ۱۰ تیر تا ۹ مرداد می باشد. آب و هوای سامویی در ژوئیه بسیار خوب است. با اینکه میانگین دمای هوا همچنان روی ۲۹ درجه سانتی گراد می باشد اما رطوبت هوا در فاصله خوبی ما بین ۶۱ تا ۸۹ درصد قرار دارد. روزهای ابری سامویی در ژوئیه بیشتر خواهد بود و با تقریبا ۹ روز بارندگی در ماه، سطح بارش معادل ۱۲۰ میلی متر خواهد بود. شدت باد هم در حد خوبی است، به طوریکه کشتی رانی را بسیار دلپذیر خواهد کرد.

 

آب و هوای سامویی در اوت

ماه اوت از ۱۰ مرداد تا ۹ شهریور می باشد. آب و هوای سامویی در اوت در اغلب اوقات خوب است، اما باید انتظار روزهای بارانی را داشت. به طوریکه تقریبا ۱۰ روز هوا بارانی خواهد بود. میانگین دمای هوا در اوت، ۲۹ درجه سانتی گراد می باشد و رطوبت هوا هم در فاصله خوب ۶۱ تا ۸۸ درصد می باشد.

نکته مهمی که در مورد آب و هوای سامویی در این ماه وجود دارد، این است که به علت بارندگی نسبتا زیاد، بهتر است تفریحاتی را داخل هتل یا جاهای مسقف برای خود در نظر بگیرید، که تعطیلاتتان بی برنامه هدر نرود.

بهترین هتل های سامویی +عکس/ کجای سامویی هتل بگیریم؟

 

آب و هوای سامویی در سپتامبر

ماه سپتامبر از ۱۰ شهریور تا ۸ مهر می باشد. آب و هوای سامویی در سپتامبر رو به سردی می رود و با آمدن پاییز میانگین دمای هوا، به ۲۸ درجه سانتی گراد می رسد.

تقریبا ۱۱ روز بارانی خواهد بود و رطوبت هوا بین ۶۳ تا ۸۹ درصد می باشد.

از مزایای آب و هوای سامویی در این ماه می توان به میانگین دمای آب که ۲۸ درجه می باشد و خلوت بودن جزیره و همچنین آرام بودن دریا اشاره کرد، که ورزش ها و تفریحات آبی را ممکن می کند.

حیات وحش سامویی | ملاقات با ترسناک ترین و زیباترین حیوانات

 

آب و هوای سامویی در اکتبر

ماه اکتبر از ۹ مهر تا ۹ آبان می باشد. آب و هوای سامویی در اکتبر به مراتب سردتر از ماه های قبلی است و میزان بارش هم تا ۲۹۰ میلی متر افزایش خواهد یافت. نزدیک به ۱۶ روز بارانی خواهد بود و ۱۵ روز مابقی کمتر ابری خواهند بود.

میانگین دمای آب و همچنین هوای سامویی در اکتبر برابر با ۲۷ درجه سانتی گراد و رطوبت هوا هم بین ۶۵ تا ۹۳ درصد خواهد بود.

خاصیت آب و هوای سامویی در ماه اکتبر اسن است که قیمت هتل ها ارزان تر است، اما به دلایلی که بالاتر اشاره شد، برخی از تفریحات در این ماه، با مشکلاتی روبروست.

 

آب و هوای سامویی در نوامبر

ماه نوامبر از ۱۰ آبان تا ۹ آذر می باشد. آب و هوای سامویی در نوامبر به گفته عده ای، بسیار لذت بخش می باشد. میانگین دمای هوا ۲۷ درجه و رطوبت هوا بین ۷۰ تا ۹۴ درصد می باشد. آب و هوای سامویی در اکتبر مناسب کسانی است که قصد موج سواری و ورزش های اینچنینی را در سامویی دارند. نکته دیگر اینکه قیمت هتل ها و پروازها در این ماه از مابقی ماه ها ارزان تر می باشد.

 

آب و هوای سامویی در دسامبر

ماه دسامبر از ۱۰ آذر تا ۱۰ دی می باشد. آب و هوای سامویی در دسامبر دوباره به حالت معمول خود بر می گردد. یعنی آسمان نسبتا صاف و آفتاب به درخشش خواهد پرداخت.

میانگین دمای هوا حدود ۲۷ درجه، سطح بارش ۱۵۰ میلی متر با ۹ روز بارش و رطوبت هوا بین ۶۸ تا ۹۲ درصد می باشد.

آب و هوای سامویی در دسامبر پیشکشی است به کسانی که می خواهند کریسمس را در سواحل زیبای سامویی جشن بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *