سواحل جزیره سامویی | ۷ ساحل خاص جزیره سامویی که باید بشناسید!

مقدمه ای در مورد سواحل جزیره سامویی

اگر قصد سفر به جزیره سامویی دارید، دانستن اطلاعاتی در مورد جاهای دیدنی آن و خصوصا سواحل جزیره سامویی، مورد نیازتان خواهد بود. در این متن معرفی تقریبا مختصری درباره سواحل جزیره سامویی آورده شده است که با هم می خوانیم.

سواحل جزیره سامویی جزو مشهورترین سواحل دنیا می باشند و علت این امر شن های سفید و درخشان این سواحل و آب های شفاف و کریستالی گونه ی آن، می باشد.

همچنین برنامه ها و میهمانی های شبانه ای در سواحل جزیره سامویی برگزار می شود که اگرچه در تمامی سواحل نیست، اما دسترسی به آنها بسیار راحت خواهد بود.

در سواحل جزیره سامویی بارهای مختلفی وجود دارد که مسافران می توانند انواع نوشیدنی ها و غذاهای دریایی و لذیذ دلخواهشان را از آنها تهیه نمایند و نوش جان کنند.

در ادامه تعدادی از سواحل جزیره سامویی به تفکیک معرفی شده اند و توضیحات مختصری درباره آنها ذکر خواهد شد.

سواحل جزیره سامویی

جزیره سامویی کجاست؟+۱۰ نکته در مورد جزیره سامویی

۱٫ساحل چاونگ(Chaweng) سامویی

این ساحل یکی از شلوغ ترین و بزرگترین سواحل جزیره سامویی محسوب می شود که می توان آن را یکی از نقاط  گردشگری سامویی نامید.

فاصله ساحل چاونگ سامویی از فرودگاه نزدیک به ۲۰ دقیقه با ماشین می باشد و کناره ی آن را رستوران های متنوع و شیک و بارهای ساحلی زیبا پوشانده اند.

نوار ساحلی چاونگ تقریبا ۷ کیلومتر درازا دارد و در بیشتر این مسیر گردشگران را از سراسر دنیا مشاهده خواهید کرد که مشغول به شنا کردن، آفتاب گرفتن و انجام انواع بازی های آبی هستند.

همه چیز در مورد ساحل چاونگ

اگر می خواهید در محیطی آرام تر و خلوت تر باشید، دو پیشنهاد وجود دارد. یکی اینکه به دیگر سواحل جزیره سامویی سر بزنید و دیگر آنکه بخش هایی از ساحل چاونگ خصوصی می باشد که می توانید با اجاره کردن اقامتگاه خود در آن، از آنها بهره مند گردید.

ساحل چاوئنگ سامویی

دیدنی های سامویی که نباید از دست بدهید / بهترین جاذبه های توریستی سامویی تایلند

۲٫ساحل لامای(Lamai) سامویی

ساحل لامای با وجود اینکه بعد از ساحل چائنگ مشهورترین ساحل از سواحل جزیره سامویی می باشد، اما نسبتا خلوت تر است. فاصله ساحل لامای از فرودگاه نزدیک به ۳۵ دقیقه می باشد و با ساحل چاوئنگ هم حدودا نیم ساعت فاصله دارد.

در کناره ی ساحل لامای سامویی هم رستوران ها و بارهای مختلفی قرار گرفته اند که تلاش می کنند اوقات خوشی را برای مسافران فراهم کنند. در ساحل لامای اقامتگاه های زیادی وجود دارد که اکثرا بسیار مقرون به صرفه هستند و با وجود برنامه ها و جشن های شبانه ای که در ساحل وجود دارد، می توانند یکی از گزینه های جدی برای اقامت مسافران در جزیره سامویی باشند.

ساحل لامای سامویی

راهنمای سفر به جزیره سامویی

۳٫ساحل بوفوت(Bo Phut) سامویی

ساحل بوفوت یکی دیگر از سواحل جزیره سامویی می باشد که نسبتا خلوت و آرام است و تعدادی رستوران و بار هم در کناره ی آن قرار گرفته اند.

فاصله ساحل بوفوت از فرودگاه تقریبا ۲۰ دقیقه با ماشین می باشد.

نکته ای که در مورد ساحل بوفوت وجود دارد این است که اقامتگاه های مقرون به صرفه و به عبارتی ارزان قیمت آن، به نسبت کم هستند.

ساحل بوفوت را بیشتر به عنوان دهکده ماهی گیران می شناسند و با نواره ی ۲ کیلومتری خود، انواع و اقسام تفریحات و بازی های آبی را برای مسافران فراهم کرده است.

پیش از این ذکر شد که شن های سواحل جزیره سامویی اغلب سفید هستند، اما شن های ساحل بوفوت بیشتر به زردی می زنند و محیطی را برای استراحت و آرامیدن گردشگران آماده می کنند.

ساحل بوفوت سامویی

بهترین هتل های سامویی +عکس/ کجای سامویی هتل بگیریم؟

۴٫ساحل لیپانوی(Lipa Noi) سامویی

ساحل لیپانوی یکی از سواحل جزیره سامویی است که بسیار آرام و خلوت و به عبارتی منزوی می باشد. فاصله ساحل لیپانوی از فرودگاه حدودا یک ساعت می باشد. و نسبتا از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی سامویی دور می باشد.

تعداد اقامتگاه های مقرون به صرفه و ارزان قیمت ساحل لیپانوی تقریبا کم می باشد و از این جهت شاید برای کسانی مناسب باشد که بیشتر به دنبال آرامش و سکوت و غرق شدن در طبیعت هستند.

ساحل لیپانوی سامویی در غرب قرار گرفته و از این جهت غروب آفتاب در این ساحل بسیار زیبا و خیره کننده می باشد. شاید بتوان لیپانوی را از جمله سواحل جزیره سامویی به حساب آورد که بیشتز مناسب زوج ها و خانواده ها می باشد.

ساحل لیپانوی سامویی

پوکت یا سامویی ؛ کدام بهتر است؟ / مقایسه دو جزیره توریستی تایلند

۵٫ساحل مائینام(Maenam) سامویی

ساحل مائینام هم جزو آن دسته از سواحل جزیره سامویی می باشد که آرام و خلوت هستند و انباشت گردشگران در آنها کمتر است. فاصله ساحل مائینام از فرودگاه حدودا نیم ساعت می باشد و نواره ی آن طولی برابر با ۵ کیلومتر دارد که از شن های سفید درخشان و زردفام تشکیل شده است.

تعداد زیادی رستوران در ساحل مائینام سامویی وجود دارد که گردشگران می توانند انواع غذاهای دریایی و مورد علاقه خود را در آنها سفارش دهند و روبروی آبی خیره کننده دریا، غذایشان را میل کنند.

ساحل مائینام جزو زیباترین سواحل جزیره سامویی می باشد که با درختان سبز و سایه های افتاده بر شن های خود، آرامش و خلوتی را به میهمانان خود هدیه می دهد.

ساحل مائینام سامویی

۶٫ساحل تاونگ کروت(Thong Krut) سامویی

ساحل تاونگ کروت یکی از سواحل جزیره سامویی می باشد که در جنوب غربی سامویی واقع شده است و نزدیک به یک ساعت با ماشین از فرودگاه تا این ساحل فاصله است.

ساحل تاونگ کروت یکی از سواحل خاص جزیره سامویی می باشد و بیشتر مناسب کسانی است که به جاهای کمتر دست خورده و بکر علاقه دارند. همچنین اگر اهل عکاسی هستید، ساحل تاونگ کروت یکی از بهترین مناطق برای ثبت لحظه ها خواهد بود.

نکته دیگری که در مورد ساحل تاونگ کروت وجود دارد این است که توصیه می شود در این ساحا شنا نکنید، چراکه داخل آب تکه های سنگی زیادی وجود دارد که ممکن است با شنا کردن، به شما آسیب برسانند.

گفتنی است که برخی از رستوران های بسیار خوب سامویی در نزدیکی یا در خود ساحل تاونگ کروت قرار گرفته اند، که در صورت رفتن به آنجا، به آنها حتما سر بزنید.

ساحل تاونگ کروت سامویی

۷٫ساحل تالینگ نام(Taling Ngam) سامویی

ساحل تالینگ نام یکی دیگر از سواحل جزیره سامویی می باشد که بر خلاف برخی دیگر از سواحل سامویی، بافت طبیعی خود را حفظ کرده است. بدین معنا که سنگ های زیادی در ساحل و حتا در خود آب وجود دارند که به راحتی قدم زدن در ساحل و شنا کردن در دریا را ناممکن می سازند. علاوه بر این در اوقاتی که جزر و مد دریا زیاد است، شنا کردن سخت می شود.

ساحل تالینگ نام سامویی

اما به علت همین بافت وحشی طبیعی ای که ساحل تالینگ نام دارد و غروب خورشید اعجاب آور آن، مناظر بسیار زیبایی برای عکاسی برای اهل عکس فراهم می کند.

شاید بتوان گفت افرادی که به دنبال ماجراجویی هستند و به مکان های دست نخورده و دور افتاده و بکر علاقه مندند، تجربه بسیار شیرینی از وقت گذرانی در ساحل تالینگ نام داشته باشند.

جنگل های انبوه اطراف، تنهایی با یک قایقی خود را به دست آب دریا سپردن و مواجهه با حیوانات دریایی و عجیب غریب می تواند برای خیلی ها هیجان انگیز و جذاب باشد.

البته گفتنی است که ساحل تالینگ نام خیلی هم دور از دیگر سواحل جزیره سامویی و مناطق جزیره نیست. بطوریکه از ساحل تالینگ نام تا ساحل چاوئنگ تنها یک ساعت راه است.

به طور کلی ملاقات ساحل تالینگ سامویی نام می تواند تجربه و خاطره ای فراموش نشدنی برای شما باشد که بهتر است حداقل یک بار سر زدن به آن را از دست ندهید.

طبیعت ساحل تالینگ نام سامویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *