علل ریجکت شدن ویزای تایلند | ۷ علت شایع ریجکتی ویزای تایلند!

۷ مورد از علل ریجکت شدن ویزای تایلند

اگر قصد سفر به تایلند را دارید، حتما می دانید که ورود به تایلند نیازمند ویزا می باشد. در این مطلب قصد داریم به برخی از علل ریجکت شدن ویزای تایلند اشاره کنیم، تا با رعایت آنها، بدون مشکل بتوانید ویزای تایلند را اخذ کرده و به این کشور هزار معبد سفر کنید.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای سفر به تایلند

ویزای تایلند

علل ریجکتی ویزای تایلند

۱٫مدارک ناکافی یا نادرست

یکی از شایع ترین علل ریجکت شدن ویزای تایلند، ناقص یا نادرست بودن مدارک و اسنادی است که برای گرفتن ویزا به آن نیاز است. برای سفر به تایلند چند نوع ویزا وجود دارد که به مدت زمانی که قرار است در تایلند بمانید و همچنین علت سفر شما بستگی دارد.

برای مثال ویزای یک بار ورود که اعتبار آن ۱۵ روز می باشد یا ویزای چند بار ورود که اعتبار آن ۲ تا ۳ ماه می باشد. همچنین ویزای تایلند ۳ ماهه تا ۶ ماهه نیز وجود دارد.

از لحاظ نوع ویزا هم، می توان به ویزای کاری تایلند، ویزای تحصیلی و … اشاره کرد.

که هر کدام از این موارد مدارک و اسناد خاص خود را می خواهند.

برای مثال دانش آموزی که قصد سفر به تایلند را دارد، اگر در کنار مدارک اصلی ویزا، از محل تحصیل خود نامه مربوطه را نگرفته باشد، همین امر به یکی از علل ریجکت شدن ویزای تایلند برای وی محسوب می شود.

 

۲٫پشتوانه مالی ناکافی

از دیگر علل ریجکت شدن ویزای تایلند می توان به نداشتن پشتوانه مالی کافی اشاره کرد. اینکه سفارت تایلند و اساسا هر کشوری از شخصی که می خواهد به آنجا سفر کند، مدرک تمکن مالی بخواهد، قابل درک است. چراکه سفارت آن کشور در اینجا تایلند باید از این مورد اطمینان حاصل کند که اگر شما به آنجا سفر کردید، آیا توانایی برآورده کردن هزینه های سفر خود هستید یا نه.

پس اگر حداقل ۷۰۰ دلار در حساب بانکی خود پول داشته باشید، مشمول علل ریجکت شدن ویزای تایلند نمی شوید.

 

۳٫نقض شرایط ویزای تایلند در سفر قبلی

یکی دیگر از علل ریجکت شدن ویزای تایلند که امیدواریم برای شما اتفاق نیافتد، نقض شرایط ویزا می باشد. در واقع اگر در سفر قبلی خود به تایلند برخی از قوانین سفارت برای گردشگران را نقض کرده باشید، ویزای شما ریجکت خواهد شد.

برای مثال می توان به سه مورد قوانین سفارت تایلند که رعایت نکردن آنها به ریجکت شدن ویزا می انجامد اشاره کرد:

۱٫مسافران بیش از مدت زمان قانونی معین در ویزا، در تایلند نمانند.

۲٫مسافران جز با ویزای کار حق کار ندارند.

۳٫مسافران جز با ویزای تحصیلی حق تحصیل در تایلند را ندارند.

ویزای کاری تایلند | مراحل اخذ اجازه کار و ویزای کاری تایلند

کار در تایلند برای ایرانیان | آنچه برای کار در تایلند باید بدانید!

تخصص های مورد نیاز برای کار در تایلند | ۵ پیشنهاد برای کار در تایلند

۴٫ارائه نکردن شواهد کافی مبنی بر بازگشت به کشور مبدا

از دیگر علل ریجکت شدن ویزای تایلند می توان به این مورد اشاره کرد که سفارت تایلند به بازگشت شما به کشور خودتان شک کند. در واقع افراد می بایست با ارائه نامه از محل تحصیل یا محل کار خود، ماموران سفارت را قانع کنند که تعهداتی در کشور خود دارند و باز خواهند گشت.

برای مثال می توانید از مدرسه یا دانشگاه خو فرم اشتغال به تحصیل بگیرید، یا اگر شاغل هستید بهتر است نامه ای مبنی بر کارمندی تان از محل کار بگیرید و در سفارت ارائه کنید.

 

۵٫نادرست پر کردن فرم درخواست ویزا

یکی دیگر از علل ریجکت شدن ویزای تایلند این است که فرم درخواست ویزا را اشتباه پر کرده باشید. خالی گذاشتن برخی از قسمت های فرم درخواست ویزا نیز منجر به ریجکت شدن ویزای شما خواهد شد.

بنابراین یا ا افرادی که به این کار مسلط هستند مشورت بگیرید، یا اگر به تنهایی قصد پر کردن فرم را دارید به تمامی جزئیات آن توجه داشته باشید.

برای مثال اگر جایی از شما خواسته تا فرم را پرینت بگیرید این کار را انجام دهید، یا اگر از شما خواسته تا با جوهر سیاه فرم را پر کنید، فقط و فقط با خودکار سیاه آن را پر کنید.

۶ دلیل ریجکت شدن ویزای دبی

۶٫درخواست برای نوع اشتباهی از ویزای تایلند

شاید به نظر خنده دار باشد اما یکی از علل ریجکت شدن ویزای تایلند که کم هم اتفاق نمی افتد همین است! بنابراین پیش از درخواست ویزای تایلند توجه کنید که با توجه به مدت زمانی که قرار است در تایلند بمانید، بهترین نوع ویزا برای شما چیست.

همچنین توجه داشتبه باشید که به دنبال کدام نوع از ویزای تایلند (ویزای کاری، ویزای توریستی، ویزای ترانزیت و …) هستید.

 

۷٫درخواست اقامت بیش از ۶۰ روز

آخرین موردی که در اینجا به عنوان یکی از علل ریجکت شدن ویزای تایلند به آن اشاره می کنیم، درخواست های اقامت بیش از ۶۰ یا ۹۰ روز می باشد.

این موارد اکثرا ریجکت می شوند، بنابراین به این مورد توجه کنید و اگر به دلایلی مجبورید که مدت زمان بیشتری را در تایلند اقامت کنید، بدانید که باید شواهد و مدارک بیشتری را به سفارت ارائه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *