غواصی در جزیره سامویی | بهترین مکان و زمان غواصی + هزینه های غواصی در سامویی

غواصی در جزیره سامویی

سامویی یکی از جزایر کشور تایلند می باشد که مقصد سفر بسیاری از گردشگران از سراسر دنیاست. سواحل زیبا با شن های براق و آب های شفاف، طبیعت خیره کننده و سبز، برنامه ها و جشن های شبانه و بسیاری دیگر، از جمله عوامل جذب گردشگر و تفریحات در سامویی می باشند. اما یکی دیگر از این تفریحات سامویی، غواصی در جزیره سامویی می باشد که اگر به دنیای زیر آب علاقه مند هستید، به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید.

با غواصی در جزیره سامویی می توانید موجودات عجیب و غریب دریایی را از نزدیک ملاقات کنید. همچنین اگر اهل عکاسی و ثبت ندیده ها و ناشناخته ها هستید، غواصی در جزیره سامویی موقعیتی استثنایی برای شما خواهد بود. در ادامه سعی می کنیم به نکات مختلفی را در مورد غواصی در جزیره سامویی ذکر و تشریح کنیم.

غواصی در سامویی

سواحل جزیره سامویی

بهترین مناطق برای غواصی در جزیره سامویی

شاید بتوان گفت بهترین منطقه برای غواصی در جزیره سامویی، محلی است به نام Sail Rock که مابین کو فانگان و کو سامویی قرار گرفته است. ارتفاع این منطقه ۳۰ متر می باشد و به علت ساختار طبیعی آن، انواع ماهی های اطراف در آن جمع می شوند.

یکی از جذابیت های این منطقه زمانی است که شما به داخل آب می روید و نهنگ هایی را ملاقات می کنید که از دیدن شما ذوق زده شده اند و به بازی در اطرافتان می پردازند.

Koh Yippon نیز یکی از معروف ترین مناطق برای غواصی در جزیره سامویی می باشد که در شمال پارک آنتونگ مارین قرار گرفته است. ارتفاع این منطقه ۱۸ متر می باشد و به علت شفافیت آب آن، می توانید مرجان های نرم، اسفنج های بشکه ای و بسیاری دیگر از موجودات دریایی را از سطح آب مشاهده کنید.

Koh Wao یکی دیگر از مناطق مناسب برای غواصی در جزیره سامویی می باشد که به اژدهایی خفته شباهت دارد. Koh Wao خلیجی کم عمق می باشد که مملو از تخته سنگ های زیر زمینی و مرجان های جورواجور می باشد.

به علت آب سرد و آرام و همچنین دیدنی های حیرت انگیز داخل آب، این منطقه یکی از بهترین مناطق برای غواصی در جزیره سامویی می باشد.

بهترین مکان برای غواصی سامویی

جزیره سامویی کجاست؟+۱۰ نکته در مورد جزیره سامویی

بهترین زمان برای غواصی در جزیره سامویی

برای غواصی در جزیره سامویی هیچ محدودیت زمانی ای وجود ندارد و شما در هر فصلی که به سامویی سفر کنید، می توانید به غواصی و کشف و لذت بردن از دنیای زیر آب بپردازید. اما در فصولی از سال شرایط مناسب آب و هوایی و جغرافیایی، این لذت و کشف را برای شما راحت تر خواهند کرد.

می توان گفت بهترین زمان برای غواصی در جزیره سامویی از مارچ تا سپتامبر یعنی از اوایل اسفند تا اوایل شهریور می باشد. در این فصول شرایط به گونه ای است که ۳۰ تا ۳۵ متر عمق آب از سطح آن مشخص است. این وضوح در ماه های مهر و آبان کاهش پیدا می کند که البته خللی در غواصی در جزیره سامویی ایجاد نمی کند.

اما لازم به ذکر است که از آبان تا اسفند، شرایط آب و هوایی برای غواصی در جزیره سامویی به علت باد و باران مناسب نمی باشد.

دیدنی های سامویی که نباید از دست بدهید / بهترین جاذبه های توریستی سامویی تایلند

دمای آب معمولا بین ۲۷ تا ۳۰ درجه می باشد که سردترین آن در ماه مهر و آذر می باشد. همچنین اگر در برنامه تان برای غواصی در جزیره سامویی قصد دیدن کوسه ها را دارید، ماه های مهر و آبان و همچنین فروردین و اردیبهشت، بهترین زمان های ممکن هستند، چرا که کوسه ها آب سرد را ترجیح می دهند و در این ماه ها آب دریا نسبتا سردتر از دیگر ماه هاست.

کوسه ها و بهترین زمان غواصی در سامویی

چگونگی و هزینه غواصی در جزیره سامویی

اگر تا کنون تجربه غواصی نداشته اید اما شگفتی های دنیای زیر آب برای شما جذاب است و قصد تجربه غواصی در جزیره سامویی را دارید، اصلا نگران نباشید. در سامویی شرکت های مختلفی هستند که به طور تخصصی در زمینه غواصی و ارائه خدمات گردشگری فعال هستند و با مربیان کار آزموده شما را در این راه کمک خواهند کرد. به این شکل که برای غواصی در جزیره سامویی یک مربی و راهنما با شما خواهد بود و در کنار شما وارد حیات وحش آب خواهد شد و کوسه ها و نهنگ ها و مرجان ها و ماهی های گوناگون را به شما خواهد شناساند.

راهنمای سفر به جزیره سامویی

در مورد هزینه غواصی در جزیره سامویی متغیرهای مختلفی وجود دارد که می توان به آموزش غواصی به مسافران و بسیاری دیگر اشاره کرد.

مدت زمان این تورهای غواصی از ۷ ساعت تا بعضا دو روز کامل می باشد و رفت و آمد شما هم از هتل به محل مورد نظر اغلب به عهده خود تور می باشد.

هزینه غواصی در جزیره سامویی هم بسته به امکاناتی که تور به شما ارائه می کند از ۸۰ دلار تا در مواردی بالای ۱۰۰۰ دلار خواهد بود.

چگونگی و هزینه های غواصی در سامویی

بهترین هتل های سامویی +عکس/ کجای سامویی هتل بگیریم؟

پوکت یا سامویی ؛ کدام بهتر است؟ / مقایسه دو جزیره توریستی تایلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *