خیابان های معروف شیراز

در این نوشته سعی شده به معرفی خیابان های معروف شیراز پرداخته شود. از میان بسیاری از خیابان های معروف شیراز، ما سه خیابان یا بلوار ارم، کریم خان زند و عفیف آباد را به عنوان خیابان های معروف شیراز انتخاب کردیم و به معرفی مختصر آنها پرداختیم. به علاوه مراکز مختلف تفریحی، اماکن تاریخی، رستوران ها، کافی شاپ ها و مراکز گردشگری دیگر اطراف این خیابان های معروف شیراز نیز نام برده شده اند.

خیابان های معروف شیراز

خیابان ارم شیراز

یکی از خیابان های معروف شیراز، خیابان یا بلوار ارم می باشد که بدون در نظر گرفتن مراکز مختلف در اطرافش، خودش از زیبایی و معماری جذابی بهره مند می باشد. خیابان ارم شیراز از میدان ارم و بلوار دانشجو شروع می شود و تا خیابان آزادی شیراز امتداد می یابد. از مراکز مهم و دیدنی هایی که در این خیابان معروف شیراز قرار گرفته است، می توان به باغ ارم، صدا و سیمای شیراز، پارک آزادی، رستوران شاطر عباس و تعداد زیادی رستوران و کافه دیگر اشاره کرد. همچنین دانشگاه شیراز نیز در فاصله کمی از میدان ارم واقع شده است. بانک های مختلفی مانند بانک تجارت، صادرات، ملی، کشاورزی و رفاه نیز در امتداد خیابان ارم یا اطراف آن واقع شده اند. باغ صفا شیراز نیز در تقاطع بلوار ارم و خیابان آزادی شیراز واقع شده است.

هتل ستارگان شیراز نیز در نزدیکی خیابان ارم قرار گرفته است.

خیابان معروف شیراز

بلوار کریم خان زند

یکی از طویل ترین بلوار های شیراز که جزو خیابان های معروف شیراز می باشد، بلوار کریم خان زند می باشد. این خیابان از میدان نمازی آغاز می شود، از میدان امام حسین شیراز عبور می کند، به میدان شهدای شیراز می رسد و با یک زیر گذر طولانی به خیابان زند می رسد و تا انتهای بلوار زندیه ادامه پیدا می کند. بلوار کریم خان زند را می توان مهمترین و معروف ترین خیابان شیراز از جهت فعالیت های اقتصادی و تجاری هم دانست.

از مراکز تفریحی، تاریخی، تجاری، خدماتی و … که در این خیابان معروف شیراز یا نزدیکی اش وجود دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خانه زینت الملوک، باغ نارنجستان قوام، مجموعه زندیه(حمام وکیل، مسجد وکیل، بازار وکیل)، باغ فرزانه شیراز، دانشگاه پزشکی شیراز، بیمارستان فقیهی، بیمارستان شفا، رستوران شب چره، بیمارستان دکتر امامی، بیمارستان شهریار، فست فود رجا، رستوران پیام، مرکز خرید شهر شب، مجتمع تجاری فرجادیان، رستوران سنتی حاجی بابا، کافه ابیژ، پاساژ بحرین، سینما فلسطین، کافه با ما، بستنی فروشی چهار فصل،کافه پرشیا، رستوران عروس خورشید، موزه پارس،  قنادی هنر، حمام بهارستان، فالوده بستنی سنتی شیرازی.

همچنین در طول بلوار کریم خان زند، بانک های مختلف شعبه دارند و داروخانه و نانوایی و هتل های مختلفی مانند هتل لطفعلی خان شیراز، هتل پارسه،هتل زندیه، هتل جام جم و هتل پارسیان وجود دارند.

همچنین برای اطلاع کامل از هتل های شیراز اعم از هزینه اقامت در هتل، موقعیت هتل، دسترسی هتل به دیدنی های شیراز، رزرو هتل و همچنین رزرو آنلاین هتل در شیراز می توانید به صفحه رزرو هتل در شیراز مراجعه بفرمایید.

 

خیابان عفیف آباد شیراز

عفیف آباد را شاید  بتوان بخاطر تعداد زیاد رستوران ها و کافی شاپ هایی که در آن وجود دارد یکی از خیابان های معروف شیراز دانست. خیابان عفیف آباد از تقاطع خیابان قصر الدشت شروع می شود و تا بلوار ستارخان ادامه می یابد. از جمله رستوران ها و کافی شاپ های خیابان عفیف آباد شیراز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کافه سنسو، کافه رامونا، کافه کوچه، شانار صوفی، فست فود کوک، کافه کرادو، لو کافه، کافه ماجان/مجان، رستوران پامارونی، صوفی، رستوران پاپیون، خانه کیک دلیمانجو، رستوران دیورسو، فست فود نمک، کافه لوتینو، برنزه برگر، کافه ملانژ، فست فوت پامچال، هات داگ نارون، رستوران سال سال، بستنی فروشی نعمت، کافه بهمن ۵۷، کافه حافظ و …

 

خیابان های معروف در شیراز

2 دیدگاه برای "خیابان های معروف شیراز"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *