راهنمای سفر به جزیره سامویی | رفت و آمد به سامویی با هواپیما، کشتی، قطار و اتوبوس

مقدمه در مورد سفر به جزیره سامویی

اگر قصد سفر به جزیره سامویی را دارید و نمی دانید بهترین راه رفت و آمد به سامویی چیست، در این مطلب سعی شده است تا حد خوبی به این سوال پاسخ داده شود. در صورت وجود هرگونه سوال دیگری می توانید در انتهای همین مطلب سوال خود را در مورد سفر به جزیره سامویی یادداشت نمایید. کارشناسان آفتاب تراول در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود.

شاید بتوان گفت بهترین راه و به نوعی آسان ترین راه سفر به جزیره سامویی، خطوط هوایی بانکوک، پوکت، پاتایا و سنگاپور می باشد. به طوریکه روزی نزدیک به ۲۰ پرواز از فرودگاه بانکوک به جزیره سامویی وجود دارد.

در ادامه این مطلب شما را با اکثر راه های رفت و آمد و سفر به جزیره سامویی آشنا خواهیم نمود.

جزیره سامویی کجاست؟+۱۰ نکته در مورد جزیره سامویی

سفر به جزیره سامویی با کشتی

سفر به جزیره سامویی به وسیله هواپیما

  1. همانطور که بالا هم ذکر شد، بهترین و سریعترین راه برای سفر به جزیره سامویی، پرواز از فرودگاه بانکوک به سامویی می باشد.
  2. راه دیگر پرواز از فرودگاه بانکوک به سورات تانی می باشد. اگر بخواهید از این مسیر به جزیره سامویی بروید، هزینه رفت و آمد شما کمتر خواهد شد، اما نزدیک به ۳ ساعت سفر شما بیشتر طول خواهد کشید.

به این شکل که ابتدا با هواپیما به سورات تانی می روید و سپس با کشتی عازم سامویی خواهید شد. شاید این راه برای کسانی که مسیر سفر برایشان لذت بخش است، مناسب تر باشد. ضمن این که راهی ارزان برای سفر به جزیره سامویی خواهد بود.

در زیر به خطوط هوایی برای سفر به جزیره سامویی اشاره شده است:

  1. بانکوک به جزیره سامویی: با روزی نزدیک به ۲۰ پرواز که مدت زمان هر پرواز، یک ساعت و ۱۵ دقیقه می باشد. هزینه هر پرواز هم از ۳۲۰۰ بات (Baht) شروع می شود.
  2. Chiang Mai به جزیره سامویی: خطوط هوایی بانکوک دارای پرواز مستقیم از Chiang Mai به سامویی نیز می باشند که هزینه آن ۵۳۰۰ بات (Baht) می باشد و مدت زمان پرواز ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه خواهد بود.
  3. پوکت به جزیره سامویی: خطوط هوایی بانکوک دارای یک پرواز مستقیم از پوکت به سامویی می باشد که مدت زمان آن ۵۰ دقیقه می باشد و هزینه آن برابر با ۲۷۵۰ بات (Baht) است.
  4. Krabi به جزیره سامویی: خطوط هوایی بانکوک دارای روزی ۴ پرواز از Krabi به سامویی می باشند که ۵۵ دقیقه به طول می انجامد و هزینه آن برابر با ۲۷۵۰ بات (Baht) می باشد.
  5. پاتایا به جزیره سامویی: خطوط هوایی بانکوک دارای روزی ۲ پرواز از پاتایا به سامویی می باشند که ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه به طول می انجامد و هزینه آن برابر با ۳۶۹۰ بات (Baht) می باشد.
  6. کوالالامپور به جزیره سامویی: دارای روزی یک پرواز که ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه طول می کشد و هزینه آن برابر با ۲۲۰ MYR می باشد.
  7. سنگاپور به جزیره سامویی: روزانه یک پرواز که ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه طول می کشد و هزینه آن برابر با ۱۶۰ دلار سنگاپور می باشد.
  8. هنگ کنگ به جزیره سامویی: روزانه دو پرواز که ۳ ساعت و ربع طول می کشد و هزینه آن از ۲۷۰۰ HKD شروع می شود.

همچنین لازم به ذکر است که مسافران برای سفر به جزیره سامویی می توانند با هواپیما به سورات تانی بروند و از آنجا با کشتی به خود سامویی بروند. این سفر با کشتی، نزدیک به یک ساعت و نیم طول می کشد.

دیدنی های سامویی که نباید از دست بدهید / بهترین جاذبه های توریستی سامویی تایلند

سفر به جزیره سامویی با هواپیما

سفر به جزیره سامویی به وسیله قطار

سفر به وسیلة قطار یکی دیگر از راه های جذاب برای سفر به جزیره سامویی می باشد.

برای این نوع سفر به جزیره سامویی ابتدا باید در ایستگاه هوآلامفونگ (Hualamphong) سوار قطار شوید. بسته به قطار نزدیک به ۸٫۵ تا ۱۲ ساعت طول خواهد کشید تا به سورات تانی برسید.

سپس باید منتظر اتوبوس بمانید تا از سورات تانی شما را به ترمینال کشتی رانی Don Sak  برساند. از آنجا هم با کشتی نزدیک به ۲٫۵ طول خواهد کشید تا به جزیره سامویی برسید.

نسبت به مسیرهای هوایی، سفر با قطار به جزیره سامویی زمان بیشتری خواهد گرفت، اما از زیبایی های در مسیر و طبیعت خوش آب و رنگ تایلند و جزایر آن بهره مند خواهید گشت.

پوکت یا سامویی ؛ کدام بهتر است؟ / مقایسه دو جزیره توریستی تایلند

سفر به جزیره سامویی با قطار

سفر به جزیره سامویی به وسیله اتوبوس

یکی از آسان ترین راه ها برای سفر به جزیره سامویی، اتوبوس می باشد. اگر به بانکوک سفر کرده اید و نمی خواهید یک روز آنجا بمانید یا چند ساعتی را معطل هواپیما و قطار و غیره شوید، بهترین راه برای شما این است که به ایستگاه اتوبوس بروید و پس از ۱۰ تا ۱۲ ساعت به راحتی به جزیره سامویی برسید.

اتوبوس شما را ابتدا به ترمینال کشتی رانی Don Sak می رساند و سپس با کشتی به جزیره سامویی خواهید رفت.

بهترین هتل های سامویی +عکس/ کجای سامویی هتل بگیریم؟

سفر به جزیره سامویی با اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *