پایتخت صربستان کجاست

اگر بخواهیم پاسخ کوتاهی به این سوال که پایتخت صربستان کجاست بدهیم، باید بگوییم که از سال ۱۹۱۶، شهر بلگراد عنوان پایتخت صربستان را با خود به همراه دارد.

اما اگر بخواهید کمی بیشتر درباره پایتخت فعلی صربستان و پایتخت های قدیمی این کشور بدانید، در ادامه این نوشته تا حدی به این موضوع پرداخته شده است.

 

معرفی بلگراد؛ پایتخت صربستان

شهر بلگراد پیش از این در چند دوره پایتخت صربستان بوده است:

بلگراد اولین بار در قرن ۱۵ به مدت ۲۶ سال در فاصله سالهای ۱۴۳۰- ۱۴۰۴ زمانی که استفان دتال حاکمیت را به عهده داشت، به عنوان پایتخت صربستان انتخاب شد.

پس از حدود سه قرن، در فاصله سالهای ۱۷۳۹- ۱۷۱۸ بلگراد بار دیگر پایتخت صربستان شد.

از سال ۱۸۳۹ ۱۸۴۰ و با یک سال تعلیق که کراگویواتس پایتخت صربستان شد، دوباره از سال ۱۸۴۱ تا ۱۹۱۵، بلگراد به عنوان پایتخت صربستان انتخاب شد.

تا سال ۱۹۱۶ صربستان دو پایتخت دیگر عوض کرد تا اینکه دوباره، بلگراد عنوان پایتختی را از آن خود کرد و تا امروز هم به عنوان پایتخت صربستان، اتفاقات مهم این کشور را در خود رقم می زند.

%d8%a8%d9%84%da%af%d8%b1%d8%a7%d8%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%aa%d8%ae%d8%aa-%d8%b5%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86

در زبان صربی، بلگراد به معنای شهر سفید است. بلگراد علاوه بر پایتخت صربستان، بزرگترین شهر این کشور نیز هست، شهری که در میانه رودخانه دانوب و رود ساوا قرار گرفته است.

اگر می خواهید درباره بلگراد و جاذبه های مختلف گردشگری آن بیشتر بخوانید، می توانید با کلیک بر لینک زیر، اطلاعات جامع تری درباره این پایتخت صربستان بدست بیاورید:

سفر به بلگراد  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *