پارک ملی آنگ تونگ : نگین خلیج تایلند در نزدیکی سامویی

پارک ملی دریایی آنگ تونگ یکی از معروف ترین دیدنی های سامویی است. این پارک یک مجمع الجزایر بکر در خلیج تایلند (در نزدیکی جزیره سامویی و جزیره فانگان) است که از ۴۲ جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده. صخره های آهکی عظیم، جنگل های انبوه، ساحل های زیبا با شن های سفید، آبشارهای خیره کننده و غارها و دریاچه های پیدا و پنهان، تنها بخشی از جاذبه های پارک ملی آنگ تونگ سامویی است که مساحتی حدود ۱۰۰ کیلومترمربع دارد.

غواصی، پیاده روی های طولانی، قایق سواری در دریا، شنا و شیرجه، و به ویژه استراحت و آرامش در ساحل های زیبای پارک ملی آنگ تونگ، از جمله فعالیت هایی هستند که مسافران را به این مجمع الجزایر زیبا می کشانند.

جذاب ترین مناطق پارک ملی آنگ تونگ

۴۲ جزیره ای که پارک ملی آنگ تونگ را تشکیل می دهند، آن قدر زیاد هستند که نتوانید در یک سفر یک روزه همه آنها را ببینید! در مسافرت های یک روزه به آنگ تونگ، برخی از جزایر آن به مسافران نشان داده می شود، که مهم ترین و دیدنی ترین جزایر و سواحل آنگ تونگ هستند. جزیره ووا تا لاپ (Koh Wua Ta Lap) یکی از مشهورترین مناطق آنگ تونگ است.

پارک ملی آنگ تونگ

علاوه بر این، بسیاری از مسافران تور سامویی، از فانگان یا سامویی به جزیره مادر (کو مائه) در آنگ تونگ می آیند. ساحل جذاب و خیره کننده این جزیره و تالاب زیبای داخل آن که به دریاچه زمرد معروف است، باعث شهرت جزیره مادر (کو مائه) شده است. یک مسیر پیاده روی صعودی و یک نردبان چوبی شما را به قله کوهی می رساند که از بالای آن می توانید نمای فوق العاده زیبایی را از پارک ملی آنگ تونگ و آبهای بی پایان اطرافش ببینید. جزیره سام سائو یکی دیگر از جزایر معروف پارک ملی آنگ تونگ است. یک صخره مرجانی، یک طاق بسیار بزرگ سنگی و زمین های مناسب پیاده روی، جزیره سام سائو را تشکیل داده اند.

پارک ملی آنگ تونگ

چطور به پارک ملی آنگ تونگ برویم؟

مانند همه پارک های ملی، تنها قایق هایی مجاز به حمل و نقل گردشگران به پارک ملی آنگ تونگ هستند که مجوز ورود را از دولت تایلند دریافت کرده باشند. در جزیره سامویی، جزیره فانگان (محل برگزاری فول مون پارتی تایلند) و جزیره تائو می توانید با تورهای یک روزه آنگ تونگ همراه شوید. تورهای آنگ تونگ مسافران را به چند منطقه مختلف این مجمع الجزایر می برند. آنها در برنامه های خود، پیاده روی، بازدید اماکن دیدنی، قایق رانی، و اقامت در ساحل را می گنجانند. اگر می خواهید در پارک ملی آنگ تونگ به پیاده روی بپردازید، حتما قبل از شروع با راهنمای خود درباره سختی و طول مسیر صحبت کنید. گاهی تورهای پیاده روی نیاز به آمادگی جسمانی بالایی دارند و اگر بدون آمادگی به این برنامه بروید، ممکن است دچار مشکل شوید!

آنگ تونگ چیزی حدود ۲۸ کیلومتر با جزیره سامویی و ۳۲ کیلومتر با جزیره فانگان فاصله دارد. ورودی این پارک ملی، برای هر مسافر بزرگسال ۲۰۰ بات و کودک ۱۰۰ بات است.

طبیعت پارک ملی آنگ تونگ

برخی از زیباترین چشم اندازهای فوق العاده تایلند در پارک ملی آنگ تونگ قرار گرفته اند. صخره های آهکی آنگ تونگ که ارتفاع بعضی از آنها به ۴۰۰ متر می رسد، به شکلهای حیرت انگیزی از آب نیلگون خلیج تایلند بیرون زده اند.

پارک ملی آنگ تونگ
صخره های آهکی آنگ تونگ

پارک ملی آنگ تونگ از چهار گونه جنگلی متمایز که زیستگاه حیات وحش کمیاب این جزیره هستند، تشکیل شده. این پارک یک منطقه زیست محیطی حفاظت شده و زیستگاه جانداران کمیاب زمینی و دریایی است. در این پارک، جانوران کم نظیری از جمله میمون دم دراز، حواصیل آبی کوچک، سمور دریایی، حواصیل اقیانوس آرام، عقاب سینه سفید دریایی، لاک پشت دریایی، ایگوانا و مار پیتون زندگی می کنند.

در آبهای اطراف پارک ملی آنگ تونگ سامویی، به راحتی می توانید شنا کردن ماهی های رنگارنگ را مشاهده کنید. البته پیشنهاد می کنم با عینک و لوازم مخصوص غواصی به آب بزنید تا از نزدیک شاهد رقص ماهی های هزار رنگ در آبهای پاکیزه آنگ تونگ باشید.

پارک ملی آنگ تونگ

زمان سفر به پارک ملی آنگ تونگ

بهترین زمان سفر به پارک ملی آنگ تونگ اواخر اسفند تا اوایل مهر هر سال است. زمانی که دریا آرامتر از نیمه دوم سال است و محیط زیست این پارک، به اوج زیبایی و شکوفایی خود می رسد. بین ماه های آبان تا بهمن هر سال، به علت اوضاع نامساعد جوی احتمال تعطیلی موقتی پارک ملی آنگ تونگ وجود دارد.

اقامت در پارک ملی آنگ تونگ

همه تورها اجازه ورود به این منطقه حفاظت شده را ندارند. تنها برخی از تورهای واجد مجوز می توانند مسافران را به پارک ملی آنگ تونگ ببرند.

پارک ملی آنگ تونگ

بسیاری از کسانی که تور سامویی را برای گذران تعطیلات خود انتخاب می کنند، در برنامه خود سفر یکروزه به پارک ملی آنگ تونگ و سواحل زیبا و متنوع آن را می گنجانند. بعضی ها دوست دارند شب را در این پارک زیبا اقامت کنند. آنها می توانند از امکانات ساده ای که برای کمپ کردن در جزیره کو ووا تا لپ (Koh Wua Ta Lap) آنگ تونگ موجود است، استفاده کنند یا در خانه های محلی بمانند. چند رستوران ساده نیز در پارک ملی آنگ تونگ تایلند به مسافران خدمت رسانی می کنند.

ارسال شده در دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *