صبحانه ی سنتی ترکیه از چه چیزهایی تشکیل می شود؟

ترک ها عاشق غذا خوردن هستند. از آنجا که صبحانه مهمترین وعده ی غذایی می باشد، می دانند که چگونه آن را بسط داده و به آن تنوع ببخشند. در نقاط مختلف ترکیه می توانید تفاوت هایی را در نوع پنیر، زیتون و یا حتّی نان مصرفی ببینید. با این حال تمامی مناطق یک یا چند چیز مشترک دارند.

 

عناصر اصلی صبحانه ی ترکیه ای

هر چند ممکن است به نظر برسد قهوه ی ترک انتخاب اصلی در ابتدای صبحانه ی ترکیه ای است، ولی برای شروع یک چای دم کشیده ضروری است.

رایجترین نوع نان، نان سفید است. با این حال در تلاش برای خوردن غذاهای سالم، انواع مختلف نان غلات مانند نان چاودار متداول شده اند.

سایر مواد تشکیل دهنده این صبحانه سنتی ترکیه عبارتند از: پنیر سفید (شبیه پنیر فتا)، پنیر کهنه (kaşar peyniri)، زیتون سیاه و سبز، کره، عسل، مربا، املت یا تخم مرغ آب پز، گوجه فرنگی یا خیار اسلایس شده.

kahvalti

صبحانه را با سوسیس تخم مرغ (Sucuklu Yumurta) پر ادویه کنید

برای افرادی که می خواهند طعم تند و پر ادویه ای را تجربه کنند، گزینه ی در دسترس در صبحانه ی ترکیه ای نوعی سوسیس به نام سوجوک (sucuk) می باشد که اکثراَ در ماهی تابه همراه با تخم مرغ پخته می شود. Sucuk یک سوسیس خشک شده است که از گوشت گاو، سیر و انواع ادویه ها مانند فلفل قرمز، زیره و سماق تشکیل می شود. ممکن است تا حدودی تند و چرب باشد امّا مطمئناَ بسیار خوش مزه است!

 

بشقاب صبحانه ی ترکیه ای سفارش دهید

تقریباَ در هر کجا از استانبول می توانید از صبحانه ی سنتی ترکیه لذّت ببرید. کافه ها، شیرینی فروشی ها و بیشتر رستوران ها صبحانه را به دو صورت بشقاب صبحانه (kahvaltı tabağı) یا به صورت بوفه و با تنوع بیشتر نسبت به آنچه در بالا ذکر کردیم، سرو می کنند.

در بعضی جاها بُرِک (börek) هم در صبحانه سنتی سرو می شود. Börek از ورقه های نازکی از خمیر که با پنیر و گوشت چرخ کرده یا سبزیجات پیچیده و پخته می شوند، تشکیل می شود.

صبحانه به زبان ترکی “کاهوالتی” (kahvaltı) گفته می شود. می توان آن را به صورت kahve–altı ترجمه کرد، یعنی وعده ی غذایی که شما قبل از نوشیدن قهوه می خورید. بنابراین یک صبحانه ی خوب و کامل ترکیه ای باید با یک فنجان قهوه ی ترک خوش طعم پایان پذیرد.

2 دیدگاه برای "صبحانه ی سنتی ترکیه از چه چیزهایی تشکیل می شود؟"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *