جشنواره لاله استانبول، زیباترین فستیوال ترکیه

اگر قصد سفر به استانبول دارید، به شدت توصیه می کنیم در فصل بهار زمانی که روزها طولانی ست و آب و هوا خوشایند است از تور استانبول استفاده کنید. استانبول بیش از هر چیز به جاذبه های تاریخی بی نظیرش معروف است اما این شهر جشنواره های زیادی هم برگزار می کند که بسیار مورد توجه گردشگران سراسر دنیا قرار می گیرد. اگر در فصل بهار مسافر تور استانبول هستید، شانس این را دارید که از یکی از زیباترین این جشنواره ها به نام جشنواره لاله استانبول لذت ببرید.
از سال ۲۰۰۶ تا کنون هر سال ماه های فروردین و اردیبهشت شهرداری استانبول میلیون ها گل لاله در پارکها (مانند پارک گولانه، یولدیز کوروسوس، بیکوز کروسو، گشتوپ ۶۰، ییل پارک، بویوک چاملیکا کوروسوس و غیره) ، خیابان ها، میدان ها و سایر فضاهای باز استانبول می کارد و هر جایی که نگاه می کنید درخشش رنگ های لاله ها را خواهید دید اما برای مشاهده یک فستیوال واقعی و بین المللی از گل های لاله در استانبول، باید به پارک امیرگان رفت.

جشنواره لاله استانبول

پارک امیرگان بهترین جا برای لذت بردن از نمایش رنگ و عطر گلهای جشنواره لاله استانبول است زیرا در این پارک به تنهایی بیش از ۳ میلیون لاله از ۱۹۰ نوع مختلف کاشته می شود! این پارک یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های استانبول است که تاریخی غنی در پس آن نهفته است و در زمان جشنواره‌ی لاله‌های استانبول، پارک امیرگان همچون قطعه‌ای از بهشت می‌شود و اگر در این زمان قصد سفر به استانبول دارید، حتما سری به آن بزنید.

میدانستید لاله ها از ترکیه می آیند نه از هلند؟؟!

بر خلاف باور عمومی که لاله ها را متعلق به هلند میدانند، تاریخ می گوید که لاله ها در ابتدا در جلگه های آسیا بصورت وحشی روییده بودند و در ایران و افغانستان بصورت خودرو وجود داشتند اما کشت تجاری لاله ها در واقع در امپراطوری عثمانی آغاز شد. لاله ها در قرن شانزدهم توسط امپراتوری عثمانی به هلند آورده شدند.
در طول تاریخ، گل لاله یکی از نمادهای سنتی استانبول بوده که نقش عمده ای در هنر و فرهنگ ترکیه ایفا می کند و لاله حتی نام ثروتمندترین دوره امپراتوری عثمانی (لاله دوری، عصر طلایی) است.

کی برای دیدن جشنواره لاله استانبول برویم؟

جشنواره لاله استانبول رسما از ۲۰ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت برگزار می شود و پس از آن لاله ها طراوت اولیه خود را نخواهند داشت. اگر میخواهید در تور استانبول خود از جشنواره لاله استانبول در پارک امیرگان نیز بازدید کنید، پیشنهاد میکنیم تعطیلات آخر هفته به این پارک نروید زیرا بخاطر حضور خانواده های مردم محلی شلوغ می شود و ترافیک سنگین، دسترسی به پارک را دشوار می کند.

جشنواره لاله استانبول در پارک امیرگان

برای دیدن جشنواره لاله، چطور به پارک امیرگان استانبول برویم؟

پارک امیرگان در کنار تنگه بوسفور، در منطقه Sariyer، کمی بعد از پل فاتح سلطان مهمت (پل دوم) واقع شده است. برای رفتن به پارک امیرگان می توانید سوار اتوبوس ۲۵E از از اسکله کاباتاش یا اتوبوس ۴۰B از بشیکتاش شوید و در ایستگاه امیرگان پیاده شوید. یکی دیگر از گزینه های جالب تر این است که خط کشتی Çengelköy-Istinye را سوار شوید که در امیرگان هم ایسنگاه دارد و همزمان منظره های شگفت انگیزی از بسفر خواهید دید اما در نظر داشته باشید که زمان شما در کشتی بسیار محدود است.

جشنواره لاله استانبول در پارک امیرگان

در پایان لازم به ذکر است که جشنواره گل لاله در واقع از فرهنگ مردم استانبول سرچشمه می گیرد و چندین سال به عنوان نماد شهر استانبول از آن یاد می شده است. شما هم علاوه بر بازدید از این جشنواره باشکوه و لذت بردن از آن، می توانید گل لاله هم خریداری کنید و در کنار آن از نمایشگاه نقاشی، مجسمه سازی، عکس و موسیقی زنده هم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *