بیست و دومین جشنواره خرید دبی

خرید کردن و بازدید از فروشگاه ها و مراکز خرید بزرگ، همیشه جز اولویت های سفر به خصوص برای خانم هاست. حالا تصور کنین که هدف اصلی سفر شما به دبی، خرید باشه. جاذبه ای که قراره شما را به مرکز تجمع مشهور ترین برندهای دنیا با قیمت های باور نکردنی ببره.
دبی یک مقصد جذاب گردشگری و البته نزدیک، بخصوص برای ما ایرانی هاست. هر ساله در دبی یکی از بزرگ ترین و معروفترین جشنواره های خاورمیانه یعنی”جشنواره خرید” برگزار میشه. میلیون ها گردشگر به دبی سفر می کنن تا در جشنواره بزرگ خرید که به “لیالی دبی” یا “مهرجان” نیز شهرت داره شرکت کنند.
قبل از آنکه کوله بار سفر خود را برای تور دبی ببندین با ما همراه شوید تا فستیوال بزرگ خرید در دبی را به شما معرفی کنیم.

1

در یکی از طولانی ترین جشنواره های خاورمیانه از ۲۶ دسامبر۲۰۱۶ تا ۲۸ ژانویه ۲۰۱۷ با شعار” یک خانواده, یک جهان ,یک جشنواره” که در نوع خود بینظیره و در گینس هم رکورد داره خرید کنید ،جوایز مختلف ببرین و جشن بگیرین.

محصولات بهترین برندها و کارخانه های مختلف را در این نمایشگاه با ارزانترین قیمت بخرین چون شعار دولت دبی بر اساس هدف واردات و فروش بدون مالیات و سعی در جذب توریست و ورود فروشندگان به این منطقه تجاری رو داره. در طول یک ماه جشنواره خرید که بیش از ۳ میلیون نفر بازدیدکننده داره شما علاوه بر خرید محصولات ارزان تا ۷۵% تخفیف از فروشگاههای معتبر میتونین از برنامه های سرگرم کننده این جشنواره مانند موسیقی, آتش بازی, اجراهای شبانه,نمایش فیلم و تئاتر , اجراهای خیابانی انواع نمایشکاههای گل و محصولات جانبی , تورهای گردشگری و صدها برنامه تفریحی دیگر نیز استفاده کنین و لذت ببرین.

2

فستیوال خرید دبی دریک زمان مناسب که به مدت یک ماه برگزار میشه بهترین اجناس دنیا رو با بهترین و مناسبترین قیمت ها در اختیار شما قرار می ده.

اولین بار در سال ۱۹۹۸ فستیوال خرید تابستانی دبی برای نشان دادن دبی بعنوان یک مقصد گردشگری بین المللی در تابستان برگزار ‏شد. این فستیوال یکی از رویدادهای مهم در تقویم تابستانی این شهر محسوب می شه ، طوریکه که ساکنین کشورهای حوزه خلیج فارس‏ و ‏توریست های دیگر می تونند در بیش از ۶۰۰۰ فروشگاه که در این رویداد سالانه شرکت میککند ازحراجی های استثنایی لذت ببرند.‏ این فستیوال بیشتر برای خانواده ها در نظر گرفته شده ودر بسیاری از مراکز خرید بزرگ برای کودکان برنامه ‏های تفریحی در نظر گرفته شده. علاوه بر حراجی هایی که برای خرید کردن وجود داره ، بخشی از این فستیوال ربطی به ‏خرید کردن نداره و فقط برای سرگرمی و تفریحه.

3

بازارهای دبی زیاد شبیه بازارهای ایران نیست. در واقع بعضی از بازارها از چند خیابان متصل به هم و کوچه تشکیل شده. بازارهای دبی در دو طرف خور قرار دارن که بیشترشون در بخش دیره قرار شما برای تردد بین بازارها در دو سمت خور می تونید از قایق های چوبی مسافربری که در کنار خور هستند، استفاده کنید.

6
معماری زیبای بعضی از این بازارها اونها رو به جاذبه های گردشگری دبی تبدیل کرده .

از اونجا که وسایل الکترونیکی در دبی معاف از مالیاته، می‌تونید انواع وسایل الکترونیکی از جمله موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و خیلی چیزهای دیگرو با قیمت‌های مناسبی از مراکز خرید بخرین.
قیمت طلا در دبی نسبت به کشورهای همسایه پایین‌تره و تنوع اون بسیار بالاست، همچنین به دلیل قوانین نظارتی بر روی کیفیت ساخت اون، بسیار خوب ساخته می‌شن.
ساعت کار اکثر مراکز خرید از نه صبح تا یک بعد از ظهر و از چهار بعدازظهر تا نیمه شبه. تمام مغازه‌ها در روز جمعه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳:۳۰ به دلیل برپایی نماز جمعه تعطیل هستند و عصر جمعه، فقط مراکز خرید بازند.

7

از مهیج ترین قسمتهای این فستیوال بخش کودکانه که در اون توجه ویژه ای به کودکان و خردسالان شده.در این برنامه اجرای برنامه های شاد موسیقی، تئاتر عروسکی، برنامه های مختلف، سیرک، آتش بازی، کاریکاتور، نمایش نور و صدا و دهها برنامه شاد و مفرح دیگه ترتیب داده شده تا کودکان پا به پای بزرگترها از این برنامه خرید لذت کافی ببرن. در این فستیوال علاوه بر اینکه می تونید از ورزشهای آبی مانند قایق سواری، اسکی روی آب، اسکیت، هاکی تنیس و دهها برنامه ورزشی دیگه نیز بهره مند شین. در کنار برنامه های اشاره شده ی بالا میشه به بخش خوشمزه و رنگارنگ این فستیوال یعنی جشنواره غذای اون اشاره کرد که در اون آشپزهای بین المللی از سرتاسر دنیا با برگزاری مسابقات آشپزی، کارگاههای آشپزی و مسابقات مختلف آشپزی هر ذائقه ای رو تحریک می کنن تا شما در این مسابقات شرکت و از جایزه های آن بهره مند بشین.

برای رزرو تورهای ارزان قیمت ویژه فستیوال خرید با ما تماس بگیرید: ۸۸۵۵۹۹۲۵-۰۲۱

در آخر لیستی از بهترین مراکز خرید دبی رو با آدرس بهتون معرفی میکنیم:

 بازار مرشد  Murshid Bazaar Dubai: Souk Deira St – Dubai – Vereinigte Arabische Emirate

بازار مرشد دبی که در منطقه دیره دبی قرار گرفته یکی از  بهترین بازار های دبی  و بازار های ارزان دبی نزد ايرانيان می باشد. از سمت میدان جمال که به طرف غرب حرکت کنیم، به خیابان سبخه می رسیم. چندین خیابان که بصورت تقریبا موازی از طرف غرب به این خیابان متصل می شوند، بازار مرشد دبی Murshid Bazaar Dubaiرا تشکیل می دهند.

دبی مال Dubai Mall:  Financial Centre Road، Downtown Dubai – Dubai – Vereinigte Arabische Emirate

دبی‌مال، معروف‌ترین و پرطرف‌دارترین مرکز خرید دبی، پر است از فروشگاه‌ها و مغازه‌های رنگارنگی که همه چیز می‌فروشند، از غذا و مواد خوراکی گرفته تا لباس و زیورآلات. دبی مال یک زمین اسکیت روی یخ هم دارد که حتی اگر خودتان اهل اسکیت نباشید،‌ بد نیست سری به آن بزنید و اسکیت‌سواری دیگران را تماشا کنید. آکواریومِ بزرگ دبی مال هم حال و هوای بی‌نظیری دارد و مخصوصاکمک می‌کند که حوصله‌ی بچه‌ها از گشت زدن توی مرکز خرید سر نرود. سینما، زمین بازی کودکان، بانک‌های مختلف و فواره‌های دیدنی از جاذبه‌های دیگر دبی مال هستند. در سال ۲۰۱۲ دبی مال با حدود ۶۵ میلیون نفر بازدیدکننده، شلوغ‌ترین مرکز خرید و تفریح جهان بوده است. خلاصه اینکه خرید، غذا، تفریح، هیجان، گردش و همه چیز را یکجا در دبی مال پیدا می‌کنید.

مرکز خرید مزایا دبیAl Mazaya Shopping Mall Dubai : Sheikh Zayed Rd – Dubai – United Arab Emirates

در سال ۲۰۰۰  و در جاده شیخ زاید دبی مرکز خرید مزایا دبی افتتاح شد. این مرکز خرید پنج دقیقه از مرکز تجارت جهانی، پانزده دقیقه از فرودگاه و بیست دقیقه از منطقه آزاد جبل علی  فاصله دارد. این مجموعه شامل دو طبقه خرده فروشی، ۴۸ دفتر تجاری و مراکز تفریحی است.این مرکز خرید از مراکز خرید دبی می باشد که خریداران و گردشگران دبیبرای خرید به انجا مراجعه میکنند،این مراکز خرید ارزان دارد.

مرکز خرید مارینا دبی  marina mall dubai:  Sheikh Zayed Rd – Dubai – United Arab Emirates

دبی مارینا مال به خاطر نزدیک بودن به ساحل، فضایی کم‌نظیر و چشم‌اندازی زیبا، چه در شب و چه در روز دارد. اینجا به بزرگی مرکز خرید امارات یا دبی مال نیست ولی در نوع خود بزرگ است؛ در چهار طبقه و در فضایی بزرگ میزبان بیش از ۱۳۰ اوتلت است. اما در عوض رستوران‌ها و کافه‌های روباز و مشرف به ساحلش برای نفس تازه کردن و خوردن غذا یا قهوه‌ای دلچسب عالی هستند. خیلی‌ها می‌گویند اینجا مرکز خرید گرانی است با این حال اگر از شلوغی و هیاهوی دیوانه‌کننده‌ مراکز خرید دبی دیگر خسته شده باشید، یا دنبال مرکز خریدی نزدیک دریا بگردید، دبی مارینا مال گزینه مناسبی است. هتل پنج ستاره مارینا هم برای اقامت، درست در کنار این مرکز خرید قرار دارد.

مرکز خرید الواحه دبی Dubai Oasis Mall: Oasis Centre, Sheikh Zayed Road, 2nd Interchange, Al Quoz 1, Dubai, United Arab Emirates

مرکز خريد واحه دبی بين جاده شيخ زايد، الکواز دبي واقع شده است.مرکز خرید واحه اصلي در سال ۲۰۰۵ به طور کامل در آتش سوزی نابود شد.در مارس ۲۰۰۹ این مرکز خرید که از مراکز خرید دبی بود که بسیار بزرگ بود بازسازي شد و دوباره بازگشايي شد. در این مرکز خرید ۴ طبقه بیش ۷۰ فروشگاه برای ارئه خدمات به گردشگران دبی آماده هستند.این مرکز خرید بعد از بازسازی بسیار شیکتر و مجهز تر شد. و مانند ققنوسی که سر از خاکستر برداشته به یکی از بهترین بازارهای دبی تبدیل شد.

مرکز خرید مرکاتو Mercato Shopping Mall: Shopping centre in Dubai, United Arab Emirates · Jumeirah

یکی از جذابترین مرکز خریدهای دبی، مرکز خرید مرکاتو است. معماری این مرکز خرید است که زیبایی این مکان رو چند برابر کرده حتی اگر قصد خرید ندارید بهتون پیشنهاد می کنم که برای گشت گذار حتما به این مرکز خرید بروید، گردش در مرکاتو مانند گردش در یک موزه متعلق به دوران رنسانس است.
مرکز خرید مرکاتو در سال ۲۰۰۲ با مساحت ۲۲۹۰۰ متر مربع در منطقه ی جمیرا ساخته شده ، طراح این بنا یکی از طراحان ایتالیا دانیل مورللی است که طراحی آن برگرفته از دوره ی رنسانس که تلفیقی از معماری ونیزی و توسکانیایی است و جزء بهترین مرکز خریدهای دبی محسوب می شود. این مرکز خرید دارای بیش از ۹۰ فروشگاه از برندهای متفاوت و چندین کافی شاپ و سالن غذا خوری است که در قسمت فوت کورت آن شعب رستورانهای مختلفی از قبیل مک دونالد، KFC، پیتزا هات و حتی رستوران ایرانی نون و کباب وجود دارد و همچنین شعبه ای از سوپر مارکت اسپیننز نیز قرار دارد. همچنین یک سالن سینما چند گانه سینما سنچری با هفت پرده نمایش وجود دارد.

مرکز خرید الغریردبی Al Ghurair City Center Mall  Dubai: P.O.Box:6999

مرکز خرید الغریر دبی با وسعتي حدود ۹۰ هزار متر مربع در بر گيرنده بيش از ۴۰۰ فروشگاه مي باشد. اين مرکز فروشگاه در دو طبقه بنا شده است. ۸ سالن سينماي گراند ساين سيتي، چندين رستوران، واحدهاي عرضه کننده غذا ، کافي نت و سوپرمارکت معروف “اسپينيز” از ديگر بخشهاي اين مرکز خريد مي باشند.مرکز خرید الغریر دبی در يک نوسازي ، تعداد فروشگاه هاي خود را در سال ۲۰۰۳ به ۴۰۰ فروشگاه افزايش داده و مجموعه هاي ديگري نيز به اين مرکز خريد، اضافه شده است. در کنار اين مرکز، يک پارکينگ چند طبقه، مجموعه اي از آپارتمانها و مجموعه اداري اين مرکز قرار دارند.

مرکز خرید دراگون Dragon Mart: Al Awir Road,International City

مرکز خرید  دراگون مارت دبی را می توان بزرگترین مرکز خرید چینی خارج از مرز دانست،  این مرکز به اژدهای دبی و بازار چینی های دبی نیز معروف است . مرکز خرید دراگون مارت که از سال ۲۰۰۶ شروع به کار کرده به چندين بخش بازرگاني و خدماتي و اداري تقسيم شده  و  شامل نمايشگاه ها ، مراکز خريد و رستورانها می باشد و ۴۰۰۰ شرکت فعال در زمينه محصولات چيني در آن مشغول به کار هستند .جاذبه اصلی این مرکز خرید که از معتبرترین مراکز خرید دبی است، معماري نادر آن است .معماری این مرکز خرید درست مانند اژدهای سمبل چین است که بصورت مارپیچی و بلند طراحی شده است .  مرکز خرید دراگون مارت دبی محلی برای خرید انواع و اقسام کالاهای چینی ارزان قیمت است و تقریبا همه گونه اجناس  مانند روتختی و مبلمان و تختخواب و پرده و لوسترو لوازم برقی و صنعتی و انواع موبایلهای چینی و کیف و کفش و تزیینات منزل و میوه های چینی و تایلندی و فست فود های آنها  در این مرکز یافت می شود.این مرکز در خارج از دبی و نزدیک به عمان در جاده دبی به عمان قرار دارد و از مرکز دبی نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه ای رانندگی است.اما برای خرید اجناس چینی بهترین جای دبی است.فروشنده ها هم اغلب چینی هستند و تقریبا می توان گفت تنهامکانی است که در دبی قیمت ها مقطوع نیست و میتوان تخفیف گرفت.

مرکز خرید امارات دبی : Mall of the Emirates

مرکز خرید امارات با معماری باشکوه و خیره‌کننده‌اش با شعبی از۵۶۰ برند بین‌المللی شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله هایپر مارکت کارفور، فروشگاه‌های لباس طراحان مد، لوازم ورزشی، لوازم الکترونیک و لوازم خانگی از آن جاهایی است که حتما باید چند ساعتی برایش وقت بگذارید. مخصوصا اگر با خانواده‌تان سفر می‌کنید، مطمئن باشید که امکانات خرید و تفریح، اینجا همه‌ اعضای خانواده را، با هر سن و سلیقه‌ای، راضی می‌کند. به علاوه این مرکز خرید دارای چندین سالن سینما، اولین سالن سرپوشیده‌ اسکی در دبی به نام اسکای دوبای، مرکز تفریحی مجیک پلانت با سالن‌های بولینگ و بیلیارد، چندین استخر و انواع و اقسام وسایل بازی و بیش از ۹۰ کافه و رستوران بین‌المللی است. دو  هتل پنج ستاره جهت اقامت راحت‌تر گردشگران در کنار این مرکز خرید است و ایستگاه متروی کنار آن، رفت و آمد به این مرکز را آسان کرده است.

مرکز خرید برجمانBurJuman  : Khalid Bin Al Waleed Rd – Dubai – United Arab Emirates

يکي از مراکز خريد دبي  که بسیار لوکس و مدرن است مرکز خرید برجمان دبی میباشد که در خيابان خالدبن وليد واقع شده است.يک خط متروي زيرزميني و ايستگاه مترو از کنار آن عبور مي کند.مالکيت اين مرکز خريد مانند الغرير سنتر وابسته به گروه الغرير مي باشد. برجمان در ميانه دبي کريک و اتوبان شيخ زايد قرار دارد.اين مرکز حدود ۱۹۰ فروشگاه ،شامل برندهاي معرزف را در خود جاي داده است و چندين رستوران و کافي شاپ معتبر نيز در آنجا حضور دارند.برجمان يکي از قديمي ترين مراکز خريد در دبي است.

مرکز خرید اوت لت Dubai Outlet Mall: Dubai Al-Ain Road (Route 66) – Dubai – United Arab Emirates

مجموعه اوت لت دبی که در محدوده ای به مساحت ۹،۸۰۰،۰۰۰ متر مربع در دبي لند واقع شده است مراکز تفریحی دبی است،و با داشتن مرکز خرید به یکی از مراکز خرید دبی که بسیار پرطرفدار است تبدیل شده است.مجموعه اوت لت دبی شامل بازار دبي، هتل هاي شناور، هتل سوما ، هتل بودجه، و يک مرکز فرهنگي و تفريحي است. مرکز خرید اوت لت دبی نیز در این مجموعه واقع شده است.بخش بزرگي از مجموعه اوت لت دبی با ساحل مصنوعي در وسط بيابان واقع شده است، مرتبط است.

مرکز خرید سیتی سنتر دبی Deira City Centre: 8th St – Dubai – United Arab Emirates

هرچند در دبی مراکز خرید بزرگتر و زیباتری هم پیدا می‌کنید، اما دیره سیتی سنتر به خاطر نقشه و معماری خاص و مغازه‌های بزرگ و رنگارنگش برای خیلی‌ها جذاب‌تر است. اینجا همه‌جور مغازه‌ای پیدا می‌کنید؛ از فروشگاه‌های برندهای معروفی مثل اچ اند ام، آدیداس، آرمانی، بیبی شاپ، بوسینی، دیور، گپ و زارا گرفته تا مغازه‌های کوچک و مستقلی که فرش‌های نفیس، سوغاتی و هنرهای دستی می‌فروشند. علاوه بر این‌ها، شعبه‌ای از فروشگاه آیکیا و نمایشگاه‌های تویوتا و لکسوس و همچنین شعبه‌ای از کارفور (بهترین سوپرمارکت شهر) و سینمایی با یازده سالن نمایش هم اینجا پیدا خواهید کرد.

مرکز خرید وافی سيتی Wafi City: Oud Metha Rd – Dubai – United Arab Emirates

يکي از لوکس ترين مراکز خريد دبي، مرکز خرید وافی مي باشد. عماري اين مرکز الهام گرفته از معماري مصر و ساير آثار باستاني اين کشور مي باشد. چندين هرم شيشه اي خيره کننده قرار گرفته در سقف اين مرکز که به طرز بسيار زيبايي طراحي و رنگ آميزي شده اند و چنين مجسمه از فراعنه مصر در بيرون مرکز بر زيبايي خاص اين مرکز افزوده اند.قيمت ها نيز به همين جهت تا حدودي با ساير مراکز خريد متفاوت مي باشد. اين مرکز با بيش از ۳۰۰ فروشگاه و با مساحتي حدود ۵۲۰ هزار متر مربع يکي از ديدني ترين مراکز خريد در دبي مي باشد. مرکز خرید وافي سيتي دبی در چهار طبقه بنا شده است،  در کنار بوتيک ها و فروشگاه هاي لوکس اين مرکز، تعدادي رستوران و کافي شاپ و يک مجموعه تفريحي نيز در نظر گرفته شده است. مرکز تفريحي و سرگرمي اين مرکز که در طبقه سوم آن قرار دارد، يکي از محل هاي بسيار جذاب براي کودکان و نوجوانان مي باشد.

مرکز خرید ابن بطوطه دبیIbn Battuta Mall: Sheikh Zayed Rd – Dubai – United Arab Emirates

ابن‌بطوطه همان جغرافیدان و جهانگرد معروف عرب است؛ مرکز خرید ابن بطوطه بازاری است با شش تیمچه‌ی اصلی که سبک معماری هر تیمچه از حال و هوای یکی از سرزمین‌هایی که ابن بطوطه به آن‌ها سفر کرده الهام گرفته‌ و شامل تیمچه‌های مصر، هند، چین، اندلس، پارس و تونس می‌شوند. هر کدام از این تیمچه‌ها به یک نوع از محصولات اختصاص پیدا کرده است؛ مثلا تیمچه ‌هند آخرین مدهای لباس و کفش را از برندهای معروف دنیا عرضه می‌کند یا تیمچه‌ مصر محصولات ورزشی می‌فروشد. بهتر است در ابتدا نقشه و اطلاعات کامل را از باجه‌های اطلاعات دریافت کنید تا سردرگم نشوید. در فودکورت این مرکز خرید هم انواع غذاهای هندی و چینی، فست‌فودها و کباب‌ها و میان‌وعده‌های خوشمزه را پیدا می‌کنید. اینجا یک مرکز تفریح کودک به اسم کید سیتی و یک سینما هم دارد که باعث می‌شود بچه‌ها هم از خرید خسته نشوند. مرکز خرید ابن بطوطه از آن مراکز خرید بزرگ و خیره‌کننده و محبوب دبی است که حتما به دیدنش می‌ارزد.

مرکز خرید فستیوال واترفرانت Festival Waterfront Centre  Dubai Festival City Mall,Festival City Area – Dubai – United Arab Emirates

دبی فستیوال سیتی یا همان شهر جشنواره دبی. دبی فستیوال سیتی از آن مرکزخریدهایی است که اگر قصد خرید هم نداشته باشید ارزش دیدن و گشتن دارد. هم به فرودگاه بین‌المللی دبی نزدیک است و هم به دیره، مرکز تاریخی شهر. این مرکز خرید بزرگ در واقع یک شهر تمام‌عیار است که معماری خیره‌کننده‌اش را با آب‌نماهای زیبا و گیاهان طبیعی کامل‌ کرده‌اند. رستوران‌ها و کافه‌های اینجا را می‌توانید کنار آب‌راهه‌ای که همسایه‌ی آن است پیدا کنید و کمی زیر سایه‌بان‌ها بنشینید و هوای تازه بخورید؛ چیزی که در خیلی از مراکز خرید دبی حکم کیمیا را دارد. این‌جا فروشگاه‌ برندهای معروفی مثل اسپریت، آیکیا، مارکز اند اسپنسر، نیویورکر، نایک، آدیداس، کلارکز، کانورس، پاریس هیلتن، تگز و تامی را هم می‌بینید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *