چگونه از فرودگاه آتاتورک در استانبول به هتل خود برسیم؟

اگر در خدمات تور شما ترانسفر رایگان فرودگاهی قرار ندارد، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم. صرف نظر از اینکه هتلتان در منطقه ی Sultanahmet یا Beyoğlu (شامل Taksim و Cihangir و Galata) قرار دارد، چندین گزینه برای رسیدن به هتل از فرودگاه بین المللی آتاتورک دارید. این مقاله کمک می کند تا با توجّه به تعداد نفرات، میزان بار، نیازها و اولویت هایتان بهترین تصمیم را بگیرید. نکات مربوط به دیگر فرودگاه استانبول یعنی Sabiha Gökçen Airport را در مقاله ای دیگر توضیح می دهیم.

ataturk

قواعد کلی

لیر ترکیه تهیّه کنید :

اگر لیر ترکیه همراهتان نیست، به وسیله ی یکی از چندین ATM داخل فرودگاه استانبول، مقداری پول نقد تهیّه کنید. هیچ کدام از گزینه های حمل و نقلی که در این مقاله ذکر می شوند کارت اعتباری، ارز خارجی یا حتّی پول درشت خود ترکیه را قبول نمی کنند. اطمینان حاصل کنید که تعدادی ۵، ۱۰، ۲۰ یا حداکثر ۵۰ لیری همراهتان باشد.

آدرس هتل :

اطمینان حاصل کنید که آدرس دقیق هتل و شماره تلفن آن را در جایی یادداشت کرده یا از آن پرینت گرفته باشید. استانبول شهری بزرگ با تعداد بسیار زیادی هتل های کوچک است. حتّی افراد محلی هم همه ی آنها را نمی شناسند. اگر نیاز به کمک داشتید، این موضوع را به راننده تاکسی انتقال دهید. برای رانندگان تاکسی غیر معمول نیست که در پشت چراغ راهنمایی از کسی آدرس بپرسند یا با هتل تماس بگیرند. نگران نباشید، قطعاَ شما را به مقصدتان می رساند!

 

تاکسی

گرفتن تاکسی از فرودگاه استانبول به هتل شایع ترین روش بوده و اغلب راحت ترین گزینه هم می باشد. اگر در یک گروه ۴ نفره در حال سفر هستید، هزینه ای تقریباَ برابر با خدمات شاتل (اتوبوس) فرودگاهی Havataş خواهید داشت. از فرودگاه خارج شوید و به افرادی که در داخل فرودگاه سعی می کنند شما را سوار تاکسی خود کنند، بی اعتنایی کنید. سپس با صف منظم تاکسی های رسمی فرودگاه استانبول مواجه می شوید. اگر ترافیکی در کار نباشد، طی مدت نیم ساعت و با پرداخت حدوداَ ۴۵ لیر به منطقه ی Sultanahmet می رسید. رسیدن به Taksim ، Cihangir و Galata چند دقیقه ای بیشتر زمان می برد و هزینه ی تقریبی ۵۵ لیر برای شما خواهد داشت.

Istanbul-Airport-Transfers

خدمات شاتل فرودگاهی Havataş در فرودگاه استانبول

Havataş یک سرویس شاتل (اتوبوس) فرودگاهی قابل اعتماد و متعلق به شهرداری است. می توانید آنها را خارج از ترمینال فرودگاه و در خط دوم پیدا کنید. از ساعت ۴ صبح تا ۱ بامداد، هر نیم ساعت یک اتوبوس به سمت میدان تکسیم حرکت می کند. محل فعلی پیاده و سوار کردن در مقابل هتل Point درست پس از میدان تکسیم است. هزینه ی آن برای هر نفر (همراه با بار) ۱۱ لیر است و سفر با آن حدوداَ ۴۰ دقیقه (بسته به ترافیک) طول می کشد.

تنها نکته منفی آنها این است که به سمت منطقه ی Sultanahmet نمی روند. پس اگر هتلتان در این منطقه واقع شده، نیازمند گرفتن یک تاکسی مجدد یا استفاده از حمل و نقل عمومی استانبول هستید. از آن نقطه ای که پیاده می شوید، می توانید با عبور از پارک Gezi به میدان تکسیم برسید؛ جایی که قطار کابلی خط F1 بین Taksim-Kabataş و تراموآ خط T1 بین Kabataş-Bağcılar شما را به ایستگاه Sultanahmet می رسانند. روش دیگر این است که هنگام استفاده از خدمات شاتل فرودگاهی در ایستگاه Aksaray پیاده شوید و از آنجا یک تاکسی به مقصد هتلتان بگیرید.

 

حمل و نقل عمومی

می توانید با استفاده از حمل و نقل عمومی استانبول هم به هتلتان برسید. البته دلیلی دارد که ما این پیشنهاد را تقریباَ در انتها مطرح می کنیم. با وجود ارزان تر بودن، این گزینه دردسرهای مخصوص خود را دارد. باید چند مرتبه خط و وسیله ی نقلیه ی خود را عوض کنید، ممکن است در ساعات اوج ترافیک بار و چمدان شما در وسایل نقلیه ی شلوغ برایتان دشواری ایجاد کنند و ممکن است در صورت خرابی پله برقی یا آسانسور مجبور شوید از پله ها استفاده کنید. علاوه بر این موارد، تنها از ۶ صبح تا ۱۲ شب سرویس دهی انجام می شود. پس تنها اگر بارتان سبک است این قسمت را ادامه دهید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که هر مسیری که ذکر می کنیم نیازمند خرید یک بلیط جدید یا استفاده از Istanbul Kart با هزینه ی تقریبی ۲٫۵ لیر به ازای هر نفر و هر خط می باشد.

اولین ایستگاه در متروی زیرزمینی فرودگاه به نام M1a به سمت Yenikapı است. اگر محل اقامتتان در Fatih ، Sultanahmet ، Sirkeci ، Eminönü ، Galata ، Karaköy یا Tophane است، در ایستگاه Zeytinburnu پیاده شده و سوار خط T1 تراموآ به سمت Kabataş شوید. تمام مقاصدی که در بالا ذکر کردیم، ایستگاه مخصوص خود را دارند.

اگر محل اقامتتان در Taksim ، Cihangir ، Nişantaşı ، Şişli یا Mecediyeköy است، در ایستگاه Yenikapı یعنی آخرین ایستگاه پیاده شوید. از آنجا سوار خط M2 مترو به سمت Hacıosman شوید. برای رسیدن به Galata در ایستگاه Şişhane، برای رسیدن به Taksim و Cihangir در ایستگاه Taksim و برای رسیدن به Nişantaşı در ایستگاه Osmanbey پیاده شوید.

 

حمل و نقل توسط هتل از فرودگاه

این گزینه با آنچه در پکیج های تور به صورت مجانی ارائه می شود، فرق دارد. اکثر هتل ها (در صورت درخواست) خدمات ترانسفر فرودگاهی را ارائه می کنند. این خدمات به ندرت مجانی بوده و اغلب بسیار گران تر از گزینه های ذکر شد در بالا می باشند. این روش ویژه و لوکس قیمت مخصوص خود را دارد. اگر می خواهید خیلی شیک و با کلاس به هتل خود برسید، این گزینه را انتخاب کنید.

23 دیدگاه برای "چگونه از فرودگاه آتاتورک در استانبول به هتل خود برسیم؟"

  1. سلام خسته نباشید عزیز یه سوال داشتم . یه رفیق دارم از سویس میاد استانبول منم میرم همونجا :تو فرودگاه تقریبا همزمان میرسیم من که هیچوقت نرفتم اونجا چجوری داخل فرودگاه همدیگه رو پیدا کنیم؟

    1. شما ميتونيد به اينترنت فرودگاه وصل شين يا اكه نتونستين بدين به همون اطلات وصلش ميكنن براتون
      و به دوستتونم همينو بگين
      بعدش از طريق اينترنت تماس بگيرين
      يا اينكه ميتونيد جلوي درب خروج قرار بزارين چون يدونه بيشتر نداره

  2. سلام
    براي رفتن به باليكسير از فرودگاه اتاترك ميشه از تاكسي فرودگاه استفاده كرد ؟ هزينه؟
    ٢.از فرودگاه به ترمينال اتوبوس (باليكسير) هزينش چند لير هست؟
    هزينه اتوبوس تا باليكسير ؟
    ممنون ميشم جواب بدين

    1. اره میشه ما یه ون بنز گرفتیم تا میدون تقسیم شد ۱۰۰ لیر باید باهاشون جونه بزنی اول به ما گفت ۲۰۰ لیر

  3. سلام، ببخشید دو تا سوال داشتم:
    ۱- ما ۴ نفر بزرگسال و یک بچه ۶ ساله آیا میشه یک تاکسی گرفت؟
    ۲- آیا برای بار و چمدانها نیز هزینه جدا گانه ای تاکسی میگیرد؟
    ممنون خواهم شد پاسخ دهید.

  4. سلام. اگر از آتاتورک به قسمت آسیایی بخوام برم، چطوری راحت و ارزان است. منطقه مالتپه نزدیک خیابان بغداد. و اینکه مترو اجازه میدند چمدان با خودمون حمل کنیم؟

    1. سلام بله ابتدا با مترو و بعد با تراموا راحت میتونین به سمت اسیایی برین. اسم ایستگاه ها یادم نیست . و اینکه من با چمدان بله رفتم داخل مترو اما زمان شلوغی مترو نبود

  5. سلام داخل فرودگاه اتاتورک برای گرفتن تاکسی به کجا مراجعه کنیم که همونجا مبلغ رو بپردازیم و ناچار به چونه زدن نباشیم و اینکه تاکسی هایی هستند که متعلق به فرودگاه نیستند و در بیرون ایستادند . برای استفاده از تاکسیهای خود فرودگاه از کدام درب خارج بشیم

  6. سلام برای دونفر خانم
    و رفتن به هتل سانتا سوفیا بهترین گزینه تاکسی هست؟
    تو خیابان سلطان احمت واقع هست.
    و تقریبا نفری چقدر باید پرداخت بکنیم
    ممنونم

  7. سلام . خسته نباشید . ما دونفر هستیم . از فرودگاه تا میدان تقسیم(اول خ استقلال) چجوری میشه با کمترین هزینه رفت؟ مرسی

  8. سلام میخواستم ببینم از فرودگاه استانبول تا ایستگاه مترو چقدر فاصله است بعد برای سوار شدن مترو کارت لازم است یا پول نقد بعد کارت را باید از کجا تهیه کنیم صمنا پول ایرانی را در کجا باید چنج کنیم

  9. سلام من ۸ساعت تو فرودگاه توقف دارم به انتالیل میتونم برن شهر استانبول مرکز خرید با اتوبوس ممنون میشم راهنمایی کنین

  10. سلام خسته نباشيد برادر من براي اسفند ماه از فرودگاه اتاتتورك ميخواد بياد فرودگاه سبيها چون در ساعت شلوغ استانبول ميرسه ميخواد از مترو استفاده كنه، چند خط مترو باد عوض كنه ؟ ميشه اسامي خطهايي كه بايد سوار بشه بگين ممنون🙏🏻

  11. سلام ببخشيد ميخواستم بپرسم از فرودگاه اتا ترك تا هتل پلازا اوريا پارك استانبول ميتونم با تاكسي برم چقدر ميگيرن تاكسي؟

  12. سلام من میخوام از اتاترک به پندیک درقسمت آسیایی برم میتونم ازمترو استفاده کنم؟

  13. سلام ما ۵نفرهستیم میخوایم ازفرودگاه آتاترک به پندیک دربخش آسیایی بریم چطوربریم؟بامتروهم میشه رفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *