راهنمای سفر به جزیره قبرس در سال ۱۴۰۲

جزیره قبرس در دریای مدیترانه و در جنوب کشور ترکیه واقع شده است. قبرس تا دهه ۶۰ میلادی مستعمره انگلستان بود سپس اعلام استقلال نمود و مورد حمله ترکیه قرار گرفت. در نتیجه این جنگ جزیره قبرس به ۲ بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. بخش شمالی که حدود ۳۰ درصد از خاک جزیره را تشکیل می دهد به قبرس ترک یا قبرس شمالی معروف است و بخش جنوبی که قسمت بزرگتر و پرجمعیت تر جزیره را تشکیل می دهد نیز به قبرس جنوبی یا قبرس اروپایی معروف است.

قبرس جنوبی یا قبرس اروپایی عضو سازمان ملل و عضو اتحادیه اروپا است و در دنیا با نام کشور جمهوری قبرس شناخته می شود. برای ورود به قبرس جنوبی باید از قبل ویزا تهیه شود که شرایط خاص خود را دارد. ویزای قبرس جنوبی بسیار معتبر است و برای افرادی که قصد گرفتن ویزای شینگن یا ویزای کانادا دارند می تواند بسیار موثر باشد. همچنین بسیار محتمل است که در آینده نزدیک قبرس جنوبی هم جزو پیمان شینگن شود و با ویزای قبرس جنوبی بتوانید به سایر کشورهای اروپایی هم سفر کنید.

از سوی دیگر قبرس شمالی یا قبرس ترک توسط هیچ کشوری در دنیا به جز ترکیه به رسمیت شناخته نمی شود. در نتیجه هیچ پروازی هم از کشورهای دیگر به جز ترکیه به قبرس وجود ندارد و برای سفر به قبرس ترک باید از پروازهای ترانزیت ترکیه استفاده کرد. ایرانی ها برای ورود به قبرس شمالی یا قبرس ترک نیازی به اخد ویزا ندارند ولی باید مدارک سفر افراد کامل باشد زیرا مامور مرزی در هنگام ورود می تواند مسافران را به هر دلیلی دیپورت کند و از ورود مسافر ممانعت به عمل آورد.

قبرس اروپایی

سفر به قبرس اروپایی نیاز به اخذ ویزا دارد. مدارک ویزای قبرس اروپایی عبارتند از:

  • اصل پاسپورت و پاسپورت های گذشته که نشان دهنده سوابق سفر باشند
  • اصل شناسنامه
  • کپی کارت ملی
  • ۲ قطعه عکس ۶ در ۴ جدید
  • گواهی اشتغال به کار
  • پرینت کارکرد ۶ ماهه حساب بانکی

اطلاعات بیشتر در مورد ویزای قبرس اروپایی را می توانید در صفحه لینک شده مطالعه فرمایید.

در حال حاضر پرواز مستقیمی از ایران به لارناکا وجود ندارد و از پروازهای ترانزیت ترکیه هم نمی شود برای رفتن به قبرس اروپایی استفاده کرد در نتیجه باید از پرواز ایرلاین هایی نظیر قطرایرویز یا امارات استفاده نمود.

فرودگاه قبرس اروپایی در شهر ساحلی لارناکا قرار دارد که حدود ۴۰ کیلومتر با پایتخت ، نیکوزیا ، فاصله دارد. بسیاری از گردشگران شهر لارناکا را برای اقامت در قبرس انتخاب می کنند. شهر لیماسول انتخاب گردشگرانی است که دنبال هتل ها و امکانات لوکس تر هستند. شهر آیاناپا با ساحل های شن سفیدی که دارد شهرت زیادی در اروپا پیدا کرده و بیشتر مورد پسند جوان ها قرار می گیرد. محیط و حال و هوای آن بیشتر شبیه ایبیزا در جنوب اسپانیا است. شهر نیکوزیا که از دریا فاصله دارد بیشتر مورد توجه افرادی است که کار اداری دارند، مثل افرادی که وقت سفارت آمریکا در قبرس دارند.

هتل های قبرس اروپایی به صورت پیش فرض خدمات خود را با صبحانه ارائه می دهند. البته هتل هایی وجود دارند که خدمات All Inclusive هم ارائه کنند ولی قبرس جنوبی مقصدی نیست که در آن تمام طول روز را بخواهید در هتل بمانید. در بیرون از هتل جاذبه ها و دیدنی های زیادی برای شما وجود دارد ، پس در نتیجه توصیه می کنیم که هتل خود را با صبحانه بگیرید و سایر وعده های غذایی را در خارج از هتل صرف نمایید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ها و شرایط سفر به قبرس لطفا صفحه تور قبرس را مطالعه بفرمایید.

قبرس شمالی

اگرچه برای ورود به قبرس شمالی نیازی به اخذ ویزا نیست ولی مامور مرزی می تواند از ورود افراد ممانعت به عمل آورد و آنها را دیپورت کند. جهت کاهش ریسک دیپورت شدن باید مدارک مسافر کامل باشد و بلیت رفت و برگشت ، ووچر هتل کانفرم شده و بیمه نامه مسافرتی به همراه داشته باشد.

فرودگاه قبرس شمالی ارجان نام دارد که در شهر نیکوزیای قبرس شمالی واقع شده است. شهر نیکوزیا به ۲ بخش اروپایی و ترک نشین تقسیم شده. در شهر نیکوزیای قبرس شمالی هتل های کمتری وجود دارد و بیشتر دانشجوها یا افرادی که کار اداری دارند به این شهر سفر می کنند.

نزدیکترین شهر توریستی به فرودگاه ارجان، شهر گیرنه می باشد که مهمترین جاذبه گردشگری آن یک بندرگاه و یک قلعه قدیمی است. البته هتل های بسیار لوکسی در این شهر و در امتداد ساحل ساخته شده که شما را از بیرون رفتن از هتل بی نیاز می کند. شهر دیگری که مورد توجه گردشگران قرار می گیرد فاماگوستا است. بافرا و اسکله نیز در نزدیکی فاماگوستا قرار دارند. سواحل این منطقه شنی و بکر می باشد و هتل های بسیار مجللی در این منطقه ساخته شده. بیشتر هتل های قبرس شمالی خدمات All Inclusive و Ultra All Inclusive ارائه می دهند یعنی برای وعده های غذایی در هتل نیازی به پرداخت هزینه نیست و هزینه همه چیز در ابتدا حساب شده.

برای رسیدن به قبرس شمالی باید از پروازهای هواپیمایی ترکیش ، آنادولوجت و یا پگاسوس استفاده کنید. این پروازها یک توقف در ترکیه و معمولا در یکی از شهرهای استانبول یا آنکارا دارند. برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط سفر به قبرس شمالی و همچنین اطلاع از قیمتها، لطفا صفحه تور قبرس شمالی را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *