جزیره کرت کجاست / معرفی بزرگترین جزیره یونان

جزیره کرت کجاست ؟ این سوال را علاقه مندان به تور یونان، تور کشتی کروز یونان، دوستداران جزیره گردی در دریای مدیترانه و حتی مسافران تور ترکیه از کارشناسان آفتاب تراول می پرسند. در این مطلب تلاش کرده ایم پاسخی کوتاه و مفید به این سوال بدهیم.

جزیره کرت کجاست ؟ / موقعیت جغرافیایی

جغرافیدانان به در پاسخ به این سوال که جزیره کرت کجاست ، اینگونه پاسخ می دهند: جزیره کرت بزرگترین جزیره کشور یونان است که در دریای مدیترانه واقع شده است. این جزیره بین آبهای ترکیه و یونان قرار دارد.

جزیره کرت کجاست

جزیره کرت یونان، با جزایر سانتورینی، کاراپاتوس، کیتیرا، میلوس، پاتموس، رودس و… همسایه است. این جزیره فاصله اندکی با آتن پایتخت یونان دارد. در شمال شرق همسایه های ترکیه ای جزیره کرت، آنتالیا و ازمیر هستند. در شرق این جزیره کشور قبرس قرار دارد.

جزیره کرت کجاست ؟ / موقعیت تاریخی

از علاقه مندان به تاریخ وقتی بپرسید که جزیره کرت کجاست ، می گویند این جزیره در طول تاریخ صحنه اتفاقات مهمی بوده است. موقعیت مکانی خاص جزیره کرت یونان، این جزیره را برای کشورهای منطقه به نقطه ای استراتژیک تبدیل کرده است.

جزیره کرت کجاست

کرت را گهواره تمدن اروپایی می دانند که تمدن مینوسی (نخستین تمدن اروپایی) را در خود پرورده است. قرن ها بعد، این جزیره در جنگهای مهردادی روم درگیر بود. بعد از اسلام، در قرن هشتم میلادی به دست مسلمانان افتاد و اعراب بر آن حکومت کردند. رومی ها کرت را باز پس گرفتند، اما در قرن ۱۷ این عثمانی ها بودند که جزیره کرت را تصرف کردند. در قرن ۱۹ اما مردم کرت علیه عثمانی شوریدند و در قرن ۲۰ این جزیره به یونان باز پس داده شد!

این همه اتفاقات تاریخی در جزیره کرت یونان آن را برای علاقه مندان به تاریخ جذاب تر می کند. یکی از مهمترین آثار تاریخی در جزیره کرت، کاخ کنوسوس (The palace of Knossos) است. این مجموعه زیبا، به مینوس نخستین پادشاه کرت متعلق است. او بنیانگذار سلسله مینوسی ها در کرت بود که در هزاره اول و دوم پیش از میلاد به اوج شکوفایی خود رسید.

جزیره کرت کجاست

جزیره کرت کجاست ؟ / موقعیت توریستی

علاوه بر اهمیت تاریخی و جغرافیایی، برای گردشگران هم جذاب است. سالانه هزاران گردشگر از این جزیره دیدن می کنند. جزیره کرت علاوه بر دیدنی های تاریخی، مانند همه جزایر دریای مدیترانه از آب و هوای فوق العاده و سواحل زیبایی برخوردار است.

جزیره کرت کجاست

آفتاب گرفتن در ساحل جزیره کرت یونان، شنا در آبهای نیلی این جزیره و تفریحات آبی و دریایی از جمله قایق سواری و غواصی در جزیره کرت مورد علاقه گردشگران است. ساحل پریوِلی و ساحل ماتالا از معروف ترین سواحل جزیره کرت یونان هستند.

جزیره کرت کجاست

علاوه بر تفریحات دریایی و ساحلی، گردشگران به گشت و گذار در داخل جزیره کرت هم علاقه مندند. این جزیره که در تاریخ دستخوش تحولات بسیاری بوده، ده ها جاذبه تاریخی از ادوار مختلف را در خود جای داده است. از سوی دیگر، کودکان به بازدید از آکواریم کرت علاقه مندند.

جزیره کرت کجاست

جزیره کرت یکی از مقاصد تورهای کشتی کروز در دریای مدیترانه است. تور کشتی کروز یونان یکی از این تورهاست که مسافران خود را به جزیره کرت می برد. بسیاری از گردشگران یونان نیز، ضمن بازدید از آتن و سایر شهرهای این کشور، جزیره کرت را برای یک سفر دریایی دوست داشتنی انتخاب می کنند.

جزیره کرت کجاست
ارسال شده در راهنمای سفر

3 دیدگاه برای "جزیره کرت کجاست / معرفی بزرگترین جزیره یونان"

  1. با درود . در کتاب تاریخی سی نوهه به این شهر اشاره شده است . این شهر از دید سی نوه به شهر مینا معرفو است . شهری که زادگاه دختر زیبا روی مینا است. مینا در این شهر به دست کاهن ان به کوهیی برده شده و در داخل غار اکنده شده تا به خدایان انها هدیه داده شود . سی نوهه راز انها را برملا کرد ولی هرگز انرا بیان نکرد و گرنه به دست کاهنین کشته میشد .

  2. مردمان همین سرزمین بودن که هر ماه وقتی که قرص ماه کامل میشد یک دختر یا پسر باکره رو قربانی خدای خودشون میکردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *