کشور مالدیو کجاست؟ | پایتخت مالدیو+جزایر مالدیو+عکس

در این مطلب قصد داریم به کشور مالدیو و سوالاتی از این قبیل که کشور مالدیو کجاست؟ پایتخت کشور مالدیو کجاست؟ و اطلاعاتی پیرامون موقعیت جغرافیایی کشور مالدیو و جزایر این کشور بپردازیم.

کشور مالدیو کجاست؟

کشور مالدیو کجاست؟

کشور مالدیو، جزیره ای است که در جنوب غربی سریلانکا و هند واقع شده است. این کشور که برخی آن را قطعه ای از بهشت روی زمین می دانند، کوچکترین کشور در قاره آسیا می باشد. گفتنی است که کشور مالدیو کم جمعیت ترین کشور آسیا نیز هست.

جمعیت کشور مالدیو در سال ۲۰۱۸ برابر با ۴۴۴,۲۵۹ هزار نفر بوده است و آمارها حاکی از رشد جمعیت مالدیو در چند سال اخیر می باشند.

جالب است بدانید تا کمتر از ۶۰ سال پیش کشور مالدیو مستعره ی انگلستان بود و در سال ۱۹۶۵ بود که مستقل شد.

۵ جزیره برتر دنیا که باید به آنها سفر کنید 

مالدیو کجاست؟

از جمله اطلاعات دیگری که در مورد کشور مالدیو می توان بیان کرد، زبان رسمی مالدیو است که «دیوهی» نام دارد و واحد پول کشور مالدیو است که «روفیه» می باشد. دین رسمی مردم مالدیو نیز «اسلام» می باشد.

مساحت کشور مالدیو هم برابر با ۲۹۸ کیلومتر مربع می باشد و در هر کیلومتر آن حدودا ۱۳۲۴ نفر(بر اساس آمارهای سال ۲۰۱۲) سکونت دارند.

در ادامه این مطلب به ذکر موارد دیگری در مورد کشور مالدیو خواهیم پرداخت، اما اگر در مورد سوال «کشور مالدیو کجاست» هنوز قانع نشده اید و نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، و همچنین اگر قصد سفر به مالدیو را هم دارید، پیشنهاد می کنیم به صفحه تور مالدیو مراجعه نمایید .

مالدیو یا سامویی؟ 

تور مالدیو

پایتخت کشور مالدیو کجاست؟

پایتخت کشور مالدیو، شهر «ماله» می باشد که به معروف ترین جزیره مالدیو می باشد و با ۱۵۰ هزار نفر شهروند، یکی از کم جمعیت ترین پایتخت های دنیا به حساب می آید.

ماله (Male) را پادشاه جزایر مالدیو می نامند و کافی است یک روز را برای گشت و گذار در آن اختصاص بدهید تا با چند ساعت بتوانید به مهم ترین بخش های ماله سر بزنید.

پایتخت مالدیو از بالا

ماله شهری است که در آن گم نخواهید شد و خیابان های آن از ساختمان های نو و کهنه، و مغازه های متنوع و ساختمان های اداری تشکیل شده است. لباس پوشیدن در پایتخت کشور مالدیو، محدودیت خاصی ندارد، اما بهتر است افراد پوششی را انتخاب کنند که ترجیحا ساده باشد.

پایتخت کشور مالدیو جاذبه ها و نقاط دیدنی خیلی خاصی ندارد، اما برای نمونه می توان به پارک سلطان اشاره کرد که شاخصه اش حجم زیاد شن به جای گیاهان مختلف در آن می باشد. هچنین در ماله مسجدها و موزه های جذابی وجود دارد که می توانید به آنها سر بزنید.

در مورد خوراکی ها و رستوران های ماله نیز خیالتان راحت باشد که طیف گسترده ای از غذاهای دریایی و بین المللی در رستوران ها و غذاخوری های این شهر مالدیو، وجود دارد. اما نکته ای که در مورد پایتخت کشور مالدیو وجود دارد و ممکن است برای بسیاری حائز اهمیت باشد، این است که اگر خواهان نوشیدنی های مختلف هستید، شاید پایتخت مالدیو گزینه مناسبی نباشد. چراکه بیشتر افرادی که به مصرف نوشیدنی های مختلف در ماله می پردازند، یا در جاهای شخصی می نوشند یا در هتل های بین المللی ماله!

پایتخت کشور مالدیو کجاست؟ ماله

جزایر کشور مالدیو

حال که به طور کلی فهمیده اید کشور مالدیو کجاست، بد نیست در مورد جزایر کشور مالدیو نیز اطلاعاتی داشته باشید.

جزایر مالدیو

کشور مالدیو به طور دقیق از ۱۱۹۲ جزیره تشکیل شده است که این جزایر در منطقه ای به وسعت ۹۰ هزار کیلومتر مربع توزیع شده اند. از میان این جزایر مالدیو، تنها ۲۰۰ جزیره مسکونی می باشد و از بین آنها نیز تنها ۹۰ تا ۱۰۰ جزیره امکان پذیرش گردشگر را دارا می باشد.

جزایر مالدیو کجاست؟

در ادامه به ذکر چند سوال پر تکرار در مورد این جزیره می پردازیم تا شاید توانسته باشیم سوال «کشور مالدیو کجاست» را بهتر تبیین کرده باشیم.

جزایر مالدیو و هتل های آن

۱٫فاصله کشور مالدیو تا هند چقدر است؟

اگر بخواهید به طور هوایی از کشور مالدیو به هند بروید، نزدیک به ۱ ساعت  ۴۵ دقیقه در راه خواهید بود و فاصله ای ۷۰۹ کیلومتری را خواهید پیمود.

هتل های مالدیو

۲٫آیا کشور مالدیو بخشی از هند یا سریلانکا می باشد؟

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، مالدیو کشوری مستقل می باشد که گرچه ممکن یافتن آن بر برخی از نقشه ها دشوار باشد، اما کشور مالدیو در قسمت شمال مرکزی اقیانوس هند و جنوب جزیره Lakshadweep هند واقع شده است.

سواحل کشور مالدیو

۳٫آیا کشور مالدیو از بین خواهد رفت؟

اگر مطلبی را که در صفحه تور مالدیو وجود دارد را مطالعه کرده باشید، حتما خوانده اید که کشور مالدیو به دلایل موقعیت خاص جغرافیایی و ویژگی های زمین شناسی و گرمای رو به افزایش کرده زمین، تا ۳۰ سال آینده به طور کل زیر آب خواهد رفت و تنها در تاریخ زنده خواهد ماند.

طبیعت کشور مالدیو

بنابراین شاید علاوه بر زیبایی های طبیعی و تفریحات متنوعی که در کشور مالدیو وجود دارد، این وجه موقتی بودن آن و اینکه افراد در سفر مالدیو بر زمین هایی قدم می گذارند که تا ۳۰ سال دیگر زیر آب خواهند رفت و برای همیشه نابود خواهند شد نیز، بسیار جذاب خواهد بود.

طبیعت کشور مالدیو

1 دیدگاه برای "کشور مالدیو کجاست؟ | پایتخت مالدیو+جزایر مالدیو+عکس"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *