پایتخت کلمبیا کجاست

معرفی پایتخت کلمبیا

پایتخت کلمبیا، شهر بوگوتا می باشد. بوگوتا بزرگترین شهر کلمبیا است  که مرکز سیاسی و اداری این کشور هم می باشد. پایتخت کلمبیا پرجمعیت ترین شهر این کشور می باشد و به عنوان مرکز اقتصادی، فرهنگی و ورزشی کلمبیا به شمار می آید.

%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%aa%d8%ae%d8%aa-%da%a9%d9%84%d9%85%d8%a8%db%8c%d8%a71

موقعیت جغرافیای پایتخت کلمبیا

بوگوتا در مرکز کلمبیا و در فلات مرتفع ساوانا بوگوتا در ناحیه شرقی رشته کوه های آند واقع شده است. پایتخت کلمبیا با مساحت ۱٫۵۸۷ کیلومترمربع، بعد از کیتو پایتخت اکوادور، بزرگترین پایتخت در آمریکای جنوبی می باشد.

%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%aa%d8%ae%d8%aa-%da%a9%d9%84%d9%85%d8%a8%db%8c%d8%a73

تاریخچه پایتخت کلمبیا

بوگوتا، در ششم آگوست سال ۱۵۳۸ تاسیس شد و به عنوان پایتخت پادشاهی جدید گرانادا انتخاب شد. موسس این شهر، گونزالو ژیمنز دی کوساتا کشورگشایی اسپانیایی بود که به کمک سربازانش، ساکنان بومی این منطقه را شکست داد و سلطه اسپانیا را بر این اراضی حاکم کرد. پس از آن در هفتم آگوست ۱۸۱۹،  بوگوتا به پایتخت گراند کلمبیا تبدیل شد و بعد از اینکه نیاب‌السلطنه گرانادای نو از امپراتوری اسپانیا جدا شد، بوگوتا همچنان پایتخت کلمبیا باقی ماند.

%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%aa%d8%ae%d8%aa-%da%a9%d9%84%d9%85%d8%a8%db%8c%d8%a72

هفت حقیقت جالب در مورد پایتخت کلمبیا

۱٫پایتخت کلمبیا یکی از بزرگترین تولید کننده های قهوه در جهان است و شما هر جای بوگوتا باشید یک فنجان خوشمزه قهوه در انتظار شماست.

۲٫ اگر علاقمند به موزیک های زنده هستید، بوگوتا در تمامی سال، فستیوال های مختلفی برگذار می کند. در سال ۲۰۱۳ پایتخت کلمبیا به عنوان شهر موسیقی جهان انتخاب شد.

۳٫ پایتخت کلمبیا یک شهر بدون فصل است.

در واقع دمای هوا در تمامی سال بین ۱۵ تا ۲۰ درجه متغیر است و در شب چیزی میان ۷ تا ۱۰ درجه می باشد. جالب است بدانید که سردترین ماه سال در بوگوتا، جولای می باشد که معادل چله تابستان در کشور خودمان است.

۴٫ بوگوتا در تمامی سال و همه جا سبز است و در هر فصل و ماهی، شما شاهد گل هایی زیبا خواهید بود.

۵٫ پایتخت کلمبیا در فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری خط استوا قرار گرفته است. مقایسه کنید با پاریس که ۹٫۷۰۰ کیلومتر با خط استوا فاصله دارد.

۶٫ آفتاب در پایتخت کلمبیا در تمامی سال شش صبح طلوع می کند و شش بعدازظهر، غروب!

۷٫ خیابان های پایتخت کلمبیا هیچ نامی ندارند و با شماره مشخص شده اند.

1 دیدگاه برای "پایتخت کلمبیا کجاست"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *