ندرلند کدام کشور است؟

«ندرلند کدام کشور است؟» سوال خوبی است که بگذارید با یک مقدمه سراغ جوابش برویم:

اگر تا کنون سعادت حضور در کلاس های زبان را داشته اید ، احتمالا در همان درس های اول کتاب، جماعتی لوس را دیده اید که یا در فرودگاه هستند یا بر سر میزی نشسته اند و در حال معرفی خودشان به یکدیگر هستند. به احتمال بیشتر یکی از آن افراد، اهل ولایتی است به نام «ندرلند».

اگر تا پیش از آن چیزی درباره اش نمی دانستید، از خود پرسیده اید ندرلند کدام کشور است یا حتی ممکن است کمی جسارت به خرج داده باشید و بلند پرسیده باشید که استاد عزیز، ندرلند کدام کشور است؟

استاد درس هم که معتقد است در کلاس فقط باید به زبان انگلیسی صحبت شود، کلی از وقت کلاس را می گیرد تا به شما بفهماند ندرلند کدام کشور است، و طبیعی است که شما هم نفهمیده باشید!

اما اگر همان اول در پاسخ به اینکه ندرلند کدام کشور است به شما می گفت ندرلند همان «هلند» است، این همه مصیبت نمی کشیدید.

اما بعد از اینکه فهمیدید ندرلند کدام کشور است برایتان سوال می شود که؛ هلند به این قشنگی چرا ندرلند؟

در پاسخ به این سوال یک توضیح تاریخی لازم است:

چرا ما ایرانی ها به ندرلند می گوییم هلند؟

در اوایل قرن ۱۷ اگر کسی می پرسید ندرلند کدام کشور است، هیچکس ساعت ها نمی نشست تا با زبانی فرنگی به شما توضیح دهد که ندرلند کدام کشور است، چون در آن زمان اساسا ندرلندی وجود نداشت!

ملوانان که در آن زمان نقش زیادی در رشد اقتصادی داشتند وقتی از آن ناحیه مذکور بر می گشتند، اگر کسی از آنها می پرسید از کجا آمده اید، می گفتند از هلند!

در آن زمان دو استان وجود داشت که یکی هلند جنوبی بود و دیگری هلند شمالی.

به مرور زمان استان های دیگری چون اُفِریسِل، اوترخت، برابانت شمالی، خرونینگن، خلدرلانت، درنته، زیلانت، فریسلانت، فلفولانت، لیمبورخ به هلند شمالی و هلند جنوبی پیوستند و کشوری به نام ندرلند را به وجود آوردند.

پس از این به بعد اگر کسی گفت ندرلند کدام کشور است بدانید که جواب، همانا هلند خودمان است.

باشد تا رستگار شوید!

 

2 دیدگاه برای "ندرلند کدام کشور است؟"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *