قله دماوند در کدام استان است؟ | ویژگیهای قله دماوند

قله دماوند در کدام استان است؟

اگر سوال شما تنها این است که قله دماوند در کدام استان است، پاسخ این است که قله دماوند در استان مازندران است. اما اگر بخواهید به بهانه پرسش «قله دماوند در کدام استان است» کمی در مورد این کوه و خود قله دماوند که به عنوان اولین اثر طبیعی ایران شناخته می شود، بدانید، می توانید ادامه این مطلب را پیگیری کنید.

قله دماوند در استان مازندران

حال که دانستید قله دماوند در کدام استان است، می توانیم به شرح مبسوط تری از آن بپردازیم:

بگذارید قصه را با معرفی رشته کوه البرز شروع کنیم. رشته کوه البرز از تالش جمهوری آذربایجان شروع می شود و با عبور از قسمت شمالی ایران تا سرزمین های افغانستان و ترکمنستان ادامه می یابد.

در قسمت های مرکزی البرز که در جنوب دریای خزر واقع شده است، قله ای وجود دارد به نام قله دماوند که در مورد آن می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱٫قله دماوند بلندترین قله آتشفشانی قاره آسیا می باشد.

۲٫قله دماوند بلندترین قله در کوهستان های ایران و به طور کلی منطقه خاورمیانه محسوب می شود.

۳٫قله دماوند نزدیک به ۳۸ قرن (بطور دقیق ۳۸۵۰۰ سال) قدمت دارد.

۴٫قله دماوند ارتفاعی برابر با ۵ هزار متر (بطور دقیق ۵۶۱۰ متر) را داراست.

۵٫دمای قله دماوند چیزی مابین منفی یک-دو درجه صفر در تابستان ها و منفی ۶۰ درجه در زمستان می باشد.

قله دماوند در کدام استان است

اما اگر به دنبال پاسخ دقیق تری برای سوال «قله دماوند در کدام استان است» هستید، می توان اینگونه گفت که قله دماوند در شهرستان آمل که مرکز استان مازندران می باشد واقع شده است.

یا بطور دقیق تر، قله دماوند در لاریجان که جنوبی ترین بخش استان مازندران می باشد واقع شده است. بنابراین اگر بخواهید پاسخی متفاوت تر برای پرسش «قله دماوند در کدام استان است» پیدا کنید می توانید بگویید قله دماوند در جنوبی ترین بخش جنوب دریای خزر قرار گرفته است.

در صورت وجود هر گونه سوال در مورد پرسش «قله دماوند در کدام استان است» می توانید در انتهای همین صفحه سوال یا نظر خود را یادداشت نمایید که در زودترین زمان ممکن به آنها پاسخ داده خواهد شد.

 

1 دیدگاه برای "قله دماوند در کدام استان است؟ | ویژگیهای قله دماوند"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *