بزرگترین کشور تولید کننده کاکائو

بزرگترین کشور تولید کننده کاکائو، کدام کشور است؟

قبل از پاسخگویی به  سوال بزرگترین کشور تولید کننده کاکائو،  اجازه دهید از بازار و صنعت کاکائو و ثروتی که این دانه های قهوه ای ایجاد می کنند، حرف بزنیم.

لازم به ذکر است که بزرگترین کشور تولید کننده کاکائو،  بخش زیادی از ۹۸٫۳ میلیارد دلار پول شیرینی که در این کاکائوهای ۹۸ درصد تلخ خوابیده است را، به خود اختصاص داده است.

 

بزرگترین کشور تولید کننده کاکائو

ساح عاج، بزرگترین کشور تولید کننده کاکائو در جهان می باشد.

بیشترین حجم کاکائوی شرکت های بزرگی چون نستله توسط ساحل عاج، تامین می شود.

حدود دو سوم از درآمد کشور ساحل عاج، از طریق صادرات و به طور کلی تجارت کاکائو حاصل می شود.

Ivory Coast Cocoa to Chocolate

اما بزرگترین کشور تولید کننده کاکائو بودن، هزینه های عجیب و گاه دردناک و مخربی دارد. بسیاری از بچه ها در این کشور نزدیک به ۱۰۰ ساعت در هفته کار می کنند و از حق تحصیل محروم هستند.

%da%a9%d8%a7%da%a9%d8%a7%d8%a6%d9%88-%d8%b3%d8%a7%d8%ad%d9%84-%d8%b9%d8%a7%d8%ac

 

بزرگترین کشور تولید کننده کاکائو چه سهمی از کل کاکائوی جهان را داراست؟

ساحل عاج حدود ۳۰ درصد از کاکائوی کل جهان را تامین می کند. در واقع ساحل عاج تولید کننده ی یک میلیون و چهارصد و چهل و هشت هزار و نهصد و نود و دو تن کاکائو می باشد.

اگر از بزرگترین کشور تولید کننده کاکائو بگذریم، مابقی تولید کنندگان، به ترتیب عبارتند از:غنا، اندونزی، نیجریه، کامرون، برزیل، اکوادور، مکزیک، پرو و جمهوری دومینیکان.

 

بزرگترین کشور تولید کننده کوکائین

پرو نهمین رتبه را در تولید کاکائوی جهان داراست.

همان آب و هوای گرم و خیسی که برای کشت کاکائو مناسب است، برای تولید کوکائین نیز مناسب است. شاید به علت سودآوری بیشتری که در این صنعت هست، پرو عنوان بزرگترین کشور تولید کننده کاکائو را رها کرده و آن را به ساح عاج بخشیده و عنوان بزرگترین کشور تولید کننده کوکئین را از آن خود کرده است.

دومینیکان نیز به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده کاکائو، از قدیم دو نوع کاکائو داشته است:

یک نوع کاکائوی روغنی که نسبتا ارزان قیمت بوده و با نام سانچز شناخته می شود. نوع دیگر که خشک تر است و دانه های آن بهتر تخمیر شده اند و با نام هیسپانیولا شناخته می شود. در سال ۲۰۰۹، جمهوری دومینیکان سندی را برای تولیدات منصفانه کاکائو منعقد کرد. این سند حامی حق کشاورزان است که به اندازه ی کافی از محصولاتشان سود ببرند. جمهوری دومینیکان در سال ۲۰۱۳، حدود شصت و هشت هزار و بیست و یک تن دانه کاکائو تولید کرد.

 

1 دیدگاه برای "بزرگترین کشور تولید کننده کاکائو"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *