برج دینامیکی دبی

برج دینامیکی دبی، که به برج چرخان یا برج پویا هم شهرت دارد، قرار است با بیش از چهارصد متر(۴۲۰ متر) ارتفاع، و هشتاد طبقه، تنها برجی در جهان باشد که هر طبقه آن به طور مجزا به خواست ساکنینش، در هر زمانی که آنها بخواهند، به طور کامل بچرخد.

گفته می شود حدودا سه  ساعت طول می کشد تا هر طبقه از برج دینامیکی دبی، به طور کامل به دور خود بچرخد. بیش از سیصد میلیون دلار هزینه ساخت برج دینامیکی دبی شده است. اگر برج دینامیکی دبی برای شما جالب است و می خواهید درباره این برج دینامیکی بیشتر بدانید، در ادامه درباره این برج، تکنولوژی های پیشرفته بکار رفته در آن و چند واقعیت دیگر درباره برج دینامیکی دبی، اطلاعاتی آورده شده است، که با هم می خوانیم:

 

هفت حقیقت در مورد برج دینامیکی دبی

  1. هیچکس جز دیوید فیشر و تیم اش محل دقیق برج دینامیکی دبی را نمی داند. البته بر خلاف وعده ای که دیوید فیشر در سال ۲۰۰۸ داد، قرار بود ساخت برج دینامیکی دبی در سال ۲۰۱۰، به پایان برسد، که به علت یک سری از بحران های مالی، تکمیل برج دینامیکی دبی با تاخیر روبرو شد. اما طبق برآوردهای نهایی، قرار است تا سال ۲۰۲۰، ساخت برج دینامیکی دبی، به پایان برسد.
  2. پروژه برج دینامیکی دبی، قرار است هم شامل هتل باشد و هم و آپارتمان. همچنین اولین برج چرخان در کل دنیا برج دینامیکی دبی است یا بهتر است بگوییم خواهد بود.
  3. بنابر محاسباتی که انجام شده است، گفته می شود برج دینامیکی دبی، دومین برج بلند دبی خواهد بود.
  4. با پیشرفت اینترنت اشیا (IoT)، تکنولوژی هایی پیشرفته ای در برج دینامیکی دبی بکار خواهد رفت. برای مثال دمای داخلی این برج دینامیکی به شیوه ای کاملا بهینه و خودکار کنترل خواهد شد.
  5. می توان گفت برج دینامیکی دبی، از جهت مصرف انرژی متکی به خودش می باشد. بطوریکه این برج دینامیکی با توربین های بادی و صفحات خورشیدی به تامین انرژی می پردازد.
  6. جالب است بدانید که ساکنان هر طبقه در برج دینامیکی دبی، با یک سیستم هوشمند بر اساس صدا طراحی شده است. به نحوی که اشخاص ساکن می توانند با بیان کردن درخواست خود به طور لفظی، دستور به چرخش اتاق بدهند.
  7.  قسمت اصلی و بزرگ ساخت برج دینامیکی دبی، در کارخانه انجام می شود. به شکلی که تنها کمتر از ۱۰ درصد پروژه در محل ساخت برج، انجام می شود. برآوردها حاکی از این هستند که فرآیند نهایی برج دینامیکی دبی، در کمتر از یک ماه(حدودا ۲۲ روز) تکمیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *