آب و هوای مالدیو در ۱۲ ماه سال با شرح تمامی جزئیات

آب و هوای مالدیو

آب و هوای مالدیو همیشه در وضعیت بسیار مطلوبی می باشد بطوریکه دمای هوای مالدیو در تمام سال بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد متغیر است و تنها در شب هاست که کمی از دمای هوا کاسته می شود و آب و هوای مالدیو رنگ خنکی به خود می گیرد.

مالدیو در روز نزدیک به ۸ ساعت دارای آفتاب می باشد و دمای آب به سختی به زیر ۲۵ درجه سانتی گراد می رسد.

بادهای موسمی ای که می وزند و آب و هوای مالدیو را تحت تاثیر خود قرار می دهند، یک دسته از جنوب غربی می آیند که با خود باران را به همراه دارند و دسته دیگر از شمال غربی می وزند که خشک هستند. به طور کلی بهترین آب و هوای مالدیو بین دسامبر و آوریل می باشد که هوا خشک تر است، باد کمتری می وزد و بطور کلی هوا داغ تر است.

بر اساس آمارها بیشتر مسافران همین بازه ی بین دسامبر و آوریل را بهترین زمان برای سفر به مالدیو دانسته اند. البته هیچ سنجشی وجود ندارد که بهترین آب و هوای مالدیو یا بطور کلی بهترین زمان سفر به این کشور را تعیین کند. برای مثال ممکن است برخی به دنبال دیدن زندگی و کار و بار وابسته به دریا باشند یا اینکه ارزان ترین یا مقرون به صرفه ترین زمان سفر به مالدیو را بخواهند، در این صورت بهترین زمان سفر به مالدیو متفاوت خواهد بود.

کشور مالدیو کجاست؟

آب و هوای مالدیو

آب و هوای مالدیو در ژانویه

ماه ژانویه از ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن می باشد. آب و هوای مالدیو در ژانویه داغ است، رطوبت هوا کم و آفتاب و تابش درخشان خورشید زیاد. ممکن است گه گاه باران هم ببارد اما کم است و گذرا. بطور کلی ژانویه یکی از بهترین زمان ها برای سفر به مالدیو می باشد و انجام انواع ورزش ها و تفریحات آبی در آن مهیاست.

 

آب و هوای مالدیو در فوریه

ماه فوریه از ۱۲ بهمن تا ۹ اسفند می باشد. آب و هوای مالدیو در فوریه در خشک ترین حالت خود در طول سال می باشد. گفتنی است که عواملی چون میزان بارندگی کمتر از ۷۰ میلی متر در ماه، میانگین دمای ۳۰ درجه و روزانه ۱۰ ساعت آفتاب پاک خورشید، فوریه را به یکی از بهترین ماه ها برای سفر به مالدیو تبدیل کرده است.

 

آب و هوای مالدیو در مارچ

ماه مارچ از ۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین است. آب و هوای مالدیو در مارچ با افزایش دما روبروست، بطوریکه میانگین دمای هوای مالدیو در این ماه به ۳۱ درجه سانتی گراد می رسد، که این افزایش دما امکان خوبی برای کسانی است که می خواهند یک روز کامل را در ساحل دریا بگذرانند.

مارچ همچنین ماه خوبی برای کسانی است که به ورزش ها و تفریحات آبی علاقمند هستند. به علاوه گفته می شود که مارچ فصل موج سواری در مالدیو می باشد.

 

آب و هوای مالدیو در آوریل

ماه آوریل از ۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت می باشد.  آب و هوای مالدیو در آوریل همچنان داغ است و می توان آن را انتهای فصل خشکی در مالدیو دانست. در آوریل هوای مالدیو کمی رطوبت دارد، اما هنوز هم برای ورزش ها و تفریحات آبی بسیار مناسب می باشد.

 

آب و هوای مالدیو در مِی

ماه مِی از ۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد می باشد. آب و هوای مالدیو در ماه مِی نیز همچنان داغ است اما می توان ماه مِی را آغاز فصول بارانی مالدیو دانست، که احتمال طوفان و بارش یکسره در آن وجود دارد.

گفتنی است که به سبب وجود پلانکتون ها در آب، غواصی در دریا به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

در سال ۲۰۱۸ ماه رمضان در ماه مِی بود و از این جهت ممکن است اینگونه تصور شود که همه چیز در مالدیو تغییر می کند. اما اینچنین نیست و همه چیز مانند حالت معمول خود می باشد. اما در بعضی از مکان ها محدودیت هایی وجود دارد که از شما خواسته می شود به آنها احترام بگذارید.

 

آب و هوای مالدیو در ژوئن

اه ژوئن از ۱۱ خرداد تا ۹ تیر می باشد. آب و هوای مالدیو در ژوئن با احتمال زیادی با بارش همراه است و رزرو هتل در مالدیو با پیشنهادهای خوب و مقرون به صرفه ای همراه است. غواصی در این ماه به دلیل وجود پلانکتون ها در آب رو به کاهش است اما به دلیل وجود همین پلانکتون ها، نهنگ ها برای تغذیه خود پدیدار می شوند.

 

آب و هوای مالدیو در ژوئیه

ماه ژوئیه از ۱۰ تیر تا ۹ مرداد می باشد. آب و هوای مالدیو در ژوئیه بسیار گرم و مرطوب می باشد و میزان بارش باران تا حد قابل توجهی افزایش می یابد. در ژوئیه هم مانند دو ماه قبلی، به دلیل وجود پلانکتون ها در دریا، از شفافیت آب کاسته می شود و امکان غواصی وجود ندارد. اما نهنگ ها به خاطر پلانکتون ها، نزدیک تر می آیند و می توان آنها را از نزدیک مشاهده کرد.

 

آب و هوای مالدیو در اوت

ماه اوت از ۱۰ مرداد تا ۹ شهریور می باشد. آب و هوای مالدیو در اوت، داغ و مرطوب می باشد و به طور میانگین ۷ ساعت آفتاب در روز وجود دارد. همچنین احتمال بارش های کوتاه اما سنگین نیز در ماه اوت، می رود.

باز هم پلانکتون ها و همان داستان چند ماه قبلی در این ماه هم تکرار می شود، اما به علت پیشنهادهای وسوسه انگیزی که در برخی تورها و هتل ها ارائه می دهند، این ماه نیز به یکی از زمان های جذاب برای سفر به مالدیو می باشد.

 

آب و هوای مالدیو در سپتامبر

ماه سپتامبر از ۱۰ شهریور تا ۸ مهر می باشد. آب و هوای مالدیو در سپتامبر به شدت بارانی است بطوریکه سپتامبر را یکی از پر بارش ترین ماه های مالدیو می دانند. میانگین بیشترین دمای هوای مالدیو در سپتامبر، ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد و هنوز روزی ۷ ساعت خورشید در آسمان است و می تابد.

قضیه پلانکتون ها و غواصی و نهنگ ها همچنان ادامه دارد!

 

آب و هوای مالدیو در اکتبر

ماه اکتبر از ۹ مهر تا ۹ آبان می باشد. آب و هوای مالدیو در اکتبر بسیار مرطوبی می باشد. همچنین گفته می شود که اکتبر بارانی ترین ماه در مالدیو می باشد بطوریکه ممکن است تمام روز باران ببارد.

به علت آب و هوای خاص مالدیو در اکتبر، پیشنهادهای خوبی برای اقامت در مالدیو وجود دارد که می توانند بسیار جذاب باشند و گردشگران را از سراسر دنیا به این کشور زیبا، بکشند.

اکتبر آخرین ماه از فصولی است که امکان موج سواری در آنها وجود دارد. همچنین می توان اکتبر را آخرین ماهی دانست که نهنگ ها را می توان از نزدیک و به وضوح دید.

 

آب و هوای مالدیو در نوامبر

ماه نوامبر از ۱۰ آبان تا ۹ آذر می باشد. آب و هوای مالدیو در نوامبر همچنان بارانی است، اما این باران رو به پایان است و بیشتر به صورت رگبار و گذرا، می بارد.

همچنین گفتنی است که دمای هوا در مالدیو در نوامبر به طور میانگین در بالاترین حد خود، ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد.

 

آب و هوای مالدیو در دسامبر

ماه دسامبر از ۱۰ آذر تا ۱۰ دی می باشد. آب و هوای مالدیو در دسامبر به حد زیادی، گرم و خشک می باشد، اما بارش هایی همچنان به شکل رگبار وجود دارد و آفتابی زمستانی در حال تابش و روشن کردن زمین و درختان و آب شفاف دریاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *