سیشل: کشور جزیره های گرانیتی در شرق افریقا

سیشل ، کشور جزیره های گرانیتی در شرق آفریقا، بهشتی است در اقیانوس هند که در قسمت شمالی ماداگاسکار قرار گرفته است. مساحت کل این جزیره های گرانیتی و همتایان آهکی شان (جزیره های آهکی سیشل)، معادل با ۴۵۵ کیلومتر مربع می باشد. یعنی حدودا ۱۲۰ کیلومتر مربع کوچکتر از شهر تهران!

با این حال گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این جزیره های گرانیتی در شرق آفریقا، عازم سیشل می شوند و از خرج کردن پولشان در این کشور زیبا، لذت می برند!

به طور دقیق ۱۱۵ جزیره در مجمع الجزایر سیشل وجود دارد. که بخشی از آنها جزیره های گرانیتی هستند و بخشی دیگر جزیره های آهکی. در ادامه توضیحی درباره این جزیره های گرانیتی در شرق آفریقا آورده شده و به معرفی سه جزیره ماهه، پراسلین و فریگت پرداخته شده است.

%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%ac%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%87-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c

جزیره های گرانیتی در شرق افریقا

جزیره های گرانیتی سیشل تماما از سنگ گرانیت تشکیل شده اند. ۴۲ تا از جزیره های سیشل، از جمله ماهه و پراسلین، همین جزیره های گرانیتی هستند، که بدون تاثیرات مرجانی و آتشفشانی، از یک توده اقلیمی تشکیل شده اند.

دویست میلیون سال پیش، این جزیره های گرانیتی متعلق به یک ابرقاره به نام گوندوانا بوده اند. به مرور زمان و به علت تغییرات جغرافیایی زمین، این ابر قاره به قاره های کوچکتری چون آمریکای جنوبی، آفریقا ، ماداگاسکار و شبه قاره های هند، استرالیا وقطب جنوب تجزیه شد و فاصله میان آنها را آب پر کرد. اما تکه هایی از زمین بر سر جای شان باقی ماندند و جُم نخوردند. جزیره های گرانیتی سیشل یکی از نمونه های همین استواری هستند، که پس از آن واقعه جانسوز جدایی، میان آفریقا و هند، سرگردان ماندند، اما اصالتشان را حفظ کردند!

 

جزیره گرانیتی ماهه

بزرگترین جزیره گرانیتی سیشل از نظر میزان جمعیت و مساحت، جزیره گرانیتی ماهه می باشد. جمعیت این جزیره بیش از ۷۶ هزار نفر است که بیشترشان در پایتخت سیشل یعنی ویکتوریا اقامت دارند.

%d8%ac%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%87-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%d9%85%d8%a7%d9%87%d9%87

جزیره گرانیتی پراسلین

پراسلین، بعد از ماهه، بزرگترین جزیره گرانیتی در شرق آفریقا می باشد که جمعیت آن با اختلاف از ماهه کمتر است. جزیره پراسلین، ۸,۳۷۴ نفر جمعیت دارد.

والِه دُ مِه، یکی از میراث های جهانی است که در سیشل واقع شده است و گفته می شود، شش نوع نخل در این جزیره وجود دارد که هیچ جای دیگری در دنیا نمی توان دید!

%d8%ac%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%87-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%d9%be%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d9%84%db%8c%d9%86

جزیره گرانیتی فریگت

در قرن هفدهم میلادی، جزیره فریگت جای شناخته شده ای برای دزدان دریایی محسوب می شد. شایعات بسیاری مبنی بر وجود گنج در این جزیره گرانیتی میان این عزیزان دزد وجود داشت که کم کم افراد دیگر هم از آن مطلع گشتند و به طمع گنج و ثروت راهی فریگت شدند. تا اینکه بالاخره آقای هری سوی آمد و یک جا جزیره را خرید. از آن پس آه افسوس به دل و زبان مسافران باقی ماند و آنها را از غنایم این جزیره گرانیتی محروم گردانید.

%d8%ac%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%87-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%d9%81%d8%b1%db%8c%da%af%d8%aa

بطور کلی اگر به طبیعت بکر علاقه دارید، سفر به سیشل، این کشور جزیره های گرانیتی در شرق افریقا، گزینه فوق العاده ای برای شما خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *