پنج دلیل برای اینکه تعطیلات تابستان را در قبرس بگذرانیم

پنج دلیل برای اینکه تعطیلات تابستان را در قبرس بگذرانیم:

صبح جمعه است و ما زیر آسمون آبی شفاف و صاف قبرس از خواب بیدار شدیم، در طول روز دما بالای ٢٢ درجه بود و جون میداد که از ته دل هوای مطبوع و تازه رو نفس عمیق بکشی. در حین تماشای منظره دهکده پیا که از ساحل پافوس تا خیابان سنت جورجس گسترده میشه، نشسته بودیم و متفکرانه قهوه می نوشیدیم. عکس خورشید تو دریا می درخشید و منظره ای سحر آمیز وجادویی را نمایان کرده بود.

خورشید گویا در بهشت بود. به همین خاطر من چند ساعتی را قبل از غروب خورشید صرف مطالعه زیر نور آفتاب و در کناره ساحل زیبای قبرس نمودم تا زیر باران اشعه ها خیس شوم. هنگام غروب وقتی خورشید شروع به پایین رفتن کرد، رنگ قرمز جادویی افق را در برگرفت تا روزی مملو از آرامش را در تلالو پرتوهای رنگینش ببلعد. دریا هم به رنگ نورعصرگاهی تغییر رنگ داد و این نورهای زیبا در منظقه پیا چشمک می زدند. چقدر قبرس زیبا بود…


r1

 

برای تجربه همچین سفر جذابی دلایل زیر کفایت دارد:

 

 r3

۱. زیرا عشق در قبرس ریشه و اصالت دارد:

قبرس زادگاه اصلی الهه عشق «آفرودیت زیبا»ست. معروف است که با دمیده شدن روح الهه عشق در سواحل قبرس، وی این کشور را متعلق به خود کرده است.

تا جایی که امروزه قبرس به عنوان محل ایده آلی برای گذراندن ماه عسل و کلیه مراحل ازدواج محسوب میشود به خصوص برای زوج هایی که قبرس را برای ثبت لحظات خاصشان به عنوان سرزمین و زادبوم عشق و زیبایی انتخاب میکنند.

r4

با توجه به هزینه های هنگفتی که در ایران باید برای یک عروسی بپردازید، شاید بد نباشید به برگزاری مراسم عروسی بی نظیر در قبرس اروپایی با استانداردهای جهانی، جدی تر بیاندیشید.

 

در روایات افسانه ای آمده که آفرودیت الهه ی عشق و باروری مانند چشمه ای از دل صخره های آفرودیت جوشیده و ظاهر می شود.

صخره های آفرودیت، منظره ای شکوهمند و تماشایی ست که با قطع کردن جاده قدیمی بین لیماسول و پافوس چشم همه را به خود خیره کرده و به منطقه ای مشهور و افسانه ای در جزیره تبدیل شده.

مشهور است که اگر هفت بار به دور صخره های محل تولد آفرودیت شنا کنید به عشق خود خواهید رسید.

r2

رانندگی در این منطقه به خصوص با دیدن مناظر خیره کننده در امتداد خط ساحلی فوق العاده است.

اغلب آب این منطقه متلاطم بوده و با شن های گرم و زیبا گردشگران زیادی را به سمت خود جلب میکند.

 

 

 

  1. زیرا قبرس و زیبایی به طور جداناپذیری به هم وصل شده اند:

از آنجایی که قبرس زادگاه زیباترین الهه هاست، جزیره ای فوق العاده زیبا پر از رنگ های زنده با مناظر دیدنی و جذاب است. Petra tou Romiou معروف، محل تولد آفرودیت همراه با دیگر سواحل درخشنده مثل الماس به عنوان عامل فریبنده ای هر کسی را برای صرف لحظات آرامش و تفریح اغوا میکند.

r5

سواحل زیبای قبرس با نشان Blue Flag و به معنای بالاترین سطح تمیزی، امنیت و زیبایی، بهترین ساحل دنیا برای شنا، حمام آفتاب و تفریحات آبی هیجان انگیز است.

گذشته از این سواحل، قبرس به خاطر داشتن مناطق زیبای کوهستانی اش، مناظر روستاهای سنتی کوچک و گسترش مناطق خوش منظر حومه شهر در سراسر جزیره شهرت دارد.

r6

 

 

۳. زیرا خورشید خودش را حامی و هوادار قبرس می داند:

در قبرس صدها منظره از غروب آفتاب در سرتاسر جزیره نمایان است که هر یک به عنوان یک منبع الهام بخش برای عکاسان و کلیه کسانی ست که میتوانند عاشقانه این زیبایی را درک کنند.

آسمان پاک و آبی قبرس بهترین فرصت برای لذت بردن از آفتاب درخشان قبرس و مناظر هنرمندانه است.

 

 r7

 

۴. زیرا قبرس و تابستان با هم قرارداد دائم دارند:

از آنجا که اکثر روزها در این کشور آفتابی و خندان است، اصلا عجیب نیست که اروپاییان زیادی به خاطر همین خصیصه آفتابی بودن قبرس است که از این جزیره بازدید می کنند یا در آن ساکن هستند زیرا بدون شک وسوسه انگیز و غیر قابل مقاومت است.

 

 r9

 

۵. زیرا کاراکترهای باستانی این جزیره بدون شک خاص هستند:

هنگام قدم زدن در امتداد جزیره، نشانه هایی از دوران باستان و قرون وسطی و مدرنیته دیده میشود:

شهرک های دوران نوسنگی، معادنی از دوران برنز ، کاخ های زمان امپراطوری، تئاترهای دوران مسیحیت، معابد روم، کلیساهای عصر بیزانس، صومعه های قرون وسطی و حمام های عثمانی.

تاریخچه قبرس اروپایی با داشتن آثار باستانی و تاریخی که تا به امروز در سرتاسر جزیره پراکنده شده، بالای ۱۰.۰۰۰ سال قدمت دارد.

 

 

 r13

 

۶. زیرا کسی نمی تواند در مقابل مهمان نوازی مردم قبرس مقاومت کند:

مهمان نوازی گرم همراه با لبخند و چهره های دوستانه از خصوصیات بارز مردم این کشور است. در واقع درست است که که تا چندی پیش مردم قبرس در خانه هاشان باز بود و همیشه آماده مهمان نوازی و پذیرایی بودند، خصوصیتی که همه احساس راحتی و صمیمی بودن میکنند.

r16

و دلیل دیگر اینکه اجتناب از یک میز با غذاهای وسوسه انگیز غیر ممکن است.

«خودتون رو برای میز غذای وسوسه انگیز قبرسی آماده کنید» این قطعا یکی از معروفترین عباراتیست که در قبرس میشنوید.

تمام غذاهای قبرسی کاملا مطابق با ذائقه ایرانیان است و شما به راحتی میتوانید در کافه ها و رستورانهای سنتی میز رزرو کنید و از غذاهای رنگارنگ، لذیذ، سنتی و البته با تزئینات فوق العاده لذت ببرید.

سبک غذاهای قبرس بر اساس رژیم غذایی مدیترانه ای ست و یکی از سالمترین و در عین حال لذیذترین رژیم های غذایی دنیا محسوب می شود.

 

r15

برای خرید تور قبرس اروپایی همین حالا با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۸۸۵۵۹۹۲۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *