پایتخت کشور ارمنستان کجاست؟

برای پاسخ گویی به این سوال که پایتخت کشور ارمنستان کجاست، بهتر است ابتدا بدانیم معنا و مفهوم پایتخت چیست. پس از آن به ذکر تمامی پایتخت های کشور ارمنستان و معرفی مختصری از هرکدام می پردازیم. در لغت نامه دهخدا «پایتخت» به شهری گفته می شود که پادشاه در آن سکونت دارد و بعربی دارالسلطنه گویند. اما بطور کلی پایتخت هر کشور، شهری است که حکومت در آن استقرار دارد. وزارت خانه ها و ادارات و سازمانهای حکومتی و مهم هر کشور نیز در پایتخت آن کشور قرار دارد.

 

پایتخت کشور ارمنستان کجاست؟

پایتخت کشور ارمنستان در ۳۳۱–۲۱۰ پیش از میلاد، شهر آرماویر بوده است.

شهر یروانداشات که توسط اورونتس چهارم آخرین پادشاه دودمان اروندی بنیانگذاری شد، در سالهای ۲۱۰–۱۷۶ پیش از میلاد، پایتخت بعدی کشور ارمنستان بود.

در دوران حکومت شاه آرتاشس، شهر آرتاشات به عنوان پایتخت کشور ارمنستان قرار گرفت. این پایتخت کشور ارمنستان یک شهر بزرگ تجارتی بوده است.

در سده یکم قبل از میلاد مسیح، تیگران که پادشاه کشور ارمنستان بود، شهر تیگراناکرت را به عنوان پایتخت کشور ارمنستان تشکیل داد.

اِچمیادزین یا ولاش آباد که با داشتن چند کلیسا شهری مذهبی به شمار می رفت، بین سال های ۱۲۰ تا ۳۳۰ پس میلاد مسیح و همزمان با سلسله اشکانی پایتخت کشور ارمنستان بود.

دوین شهری باستانی و قدیمی است که در زمانی که ایرانیان و اعراب حکومت می کردند، پایتخت کشور ارمنستان بود.

باگاران، شیراکاوان، قارص، آنی و سیس تا سال ۱۹۱۸ به ترتیب پایتخت های کشور ارمنستان بودند.

 

الان پایتخت کشور ارمنستان کجاست؟

در یک دوره ی ۲ ساله از سال ۱۹۱۸ تا  ۱۹۲۰  که اولین جمهوری ارمنستان تشکیل شده بود، ایروان به عنوان پایتخت کشور ارمنستان انتخاب شد. تا سال ۱۹۹۰ ایروان از پایتختی به تعلیق درآمد و دوباره از سال ۱۹۹۱ به بعد با شکل گیری سومین جمهوری ارمنستان، شهر ایروان به عنوان پایتخت کشور ارمنستان انتخاب شد.

اگر مایل هستید به کشور ارمنستان و شهر زیبای ایروان سفر کنید، تور ارمنستان ما می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

ارسال شده در راهنمای سفر

1 دیدگاه برای "پایتخت کشور ارمنستان کجاست؟"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *