۷ حقیقت جالب در مورد صربستان

۱٫نام خانوادگی صربستانی ها

نام خانوادگی بیشتر صربستانی ها با “ایک” (ić) تمام می شود.

مثل ترک ها که در انتهای نام خانوادگی خیلی از آنها “اوقلو” می باشد. در اقوام دیگر و زبان های دیگر هم چنین پسوند هایی وجود دارد. مثلا نام خانوادگی بسیاری خود ما ایرانی ها با ” زاده” تمام می شود. پسوند نام خانوادگی صربستانی ها هم معنایی مشابه همین “زاده” می دهد. به معنای فرزند و اولاد و …

 

۲٫تمشک صربستان

صربستان بزرگترین صادر کننده تمشک در کل دنیا می باشد. شاید جالب باشد بدانید که نزدیک به ۹۵ درصد تمشک جهان را صربستان تامین می کند. همچنین گوجه و آلو نیز در صربستان تولید بالایی دارد. آمارهایی نشان می دهند که بخش زیادی از آلو و گوجه اروپا را صربستان تولید می کند.

 

۳٫امپراتوران روم و صربستان

حدود ۱۸ تن از امپراتوران روم در جایی زاده شدند که امروزه جزو صربستان است.

یعنی به عبارتی نزدیک به ۲۰ درصد از کل امپراتوران روم، در صربستان امروز متولد شده بودند.

همچنین یکی از چهار پایتخت روم در صربستان قرار داشته است. شهری کهن که امروز سرمسکا میتروویسا نام دارد، همان پایتخت رومیان بوده است.

 

۴٫صربستان و ومپایرها

جالب است بدانید که تنها کلمه ای که از زبان کشور صربستان، کاربرد جهانی پیدا کرده است، کلمه ی “ومپایر” می باشد.

داستان این کلمه بر می گردد به شخصی به نام آرنولد پاول که اهل دهکده ای به نام مدوئگنا در صربستان بود. او پس از مرگش بیش از ده نفر را به قتل رساند و …

 

۵٫ساعت های صربستان

نکته عجیبی که در مورد صنعت ساعت سازی صربستان می توان گفت، سابقه ی بسیار زیاد آنها در این صنعت است به طوری که صنعت ساعت سازی صربستان بسیار قدیمی تر از این صنعت در کشور سوئیس است. گفته می شود صربی ها ۶۰۰ سال پیش از سوئیس صاحب ساعت بودند!

 

۶٫مهمان نوازی صربستانی ها

آمارها بر اساس رای گیری بین المللی که انجام شد، نشان می دهند که صربستان، مهمان نوازترین مردم جهان را دارد. شاید بتوان علت این امر را ضرب المثلی دانست که صربی ها بسیار به آن معتقدند. که به زبان خودمان می توانیم اینگونه بیانش کنیم:

«خداوند کسی را که مهمان نواز نباشد، دوست ندارد

 

۷٫رقص حشرات در صربستان

اگر تا کنون رقصیدن حشرات را ندیده اید، پس در ماه ژوئن به صربستان بروید.

این رقص در خلال پدیده ای به نام شکوفایی رود تیسزا اتفاق می افتد. رودی که سرچشمه اش در کشور اوکراین است و با گذر از چند کشور، به کشور صربستان می رسد و به رود دانوب می ریزد.

در این ماه حشراتی یک روزه به مدت ۳ ساعت، نمایشی از زندگی و مرگ را مقابل چشمان هزاران نفری که برای دیدن این پدیده شگفت انگیز آمده اند، اجرا می کنند.

این حشرات برای جفت گیری می رقصند تا اگر خوش شانس بودند بتوانند، نسل خود را ادامه دهند و در تنی دیگر ادامه حیات دهند.

مواردی که در بالا ذکر شد، تنها بخشی از ده ها شگفتی کشور صربستان است. و سعی ما بر این است تا در جهت شناساندن و معرفی هر چه بهتر کشور صربستان این لیست را کامل کنیم.

حال اگر قصد سفر به صربستان را دارید، می توانید از تور صربستان آفتاب تراول دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *