مسجد موتی در کدام شهر است؟ | مسجد مروارید در کدام شهر هند است؟

مسجد موتی در کدام شهر است؟

شاید بهتر باشد به جای پرسیدن اینکه مسجد موتی در کدام شهر است بپرسیم که مسجد موتی در کدام شهر هندوستان است. مسجد موتی در شهر «دهلی» هندوستان قرار دارد و در اوخر دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ قرن هفدهم توسط محی الدین محمد، پادشاه وقت آن زمان، ساخته شد.

مسجد موتی در قسمت مرکزی شهر دهلی هند واقع شده است و اگر بخواهیم به طور دقیق تر به سوال مسجد موتی در کدام شهر است و در کجای آن شهر قرار گرفته است، می توانیم بگوییم که مسجد موتی داخل قلعه قرمز دهلی در هند قرار گرفته است.

قلعه قرمز دهلی به مدت ۲۰۰ سال یعنی تا سال ۱۸۵۶ مرکز امپراتوری مغولان بود و امروزه علاوه بر مسجد موتی، موزه های متعددی نیز در آن وجود دارد.

مسجد موتی در کدام شهر است

مسجد مروارید در کدام شهر هند است؟

جالب است بدانید، مسجد موتی که در بالا به آن اشاره شد، همین مسجد مروارید می باشد. در واقع برگردان نام مسجد موتی به فارسی، مسجد مروارید می شود.

بنابراین پاسخ سوال مسجد مروارید در کدام شهر هند است نیز، شهر دهلی می باشد.

علت این نامگذاری آن است که مسجد مروارید در هنگام تابش نور پر تلالو خورشید، سفیدی خودش را به اوج نمایش می گذارد و چونان مروارید در دیدگان تماشاگران، می درخشد.

مسجد مروارید در کدام شهر هندوستان است

معماری مسجد موتی (مسجد مروارید)

صحن نمازگزاران مسجد موتی دارای ۳ طاقی می باشد که به دو راهرو مجزا تقسیم می شوند. این طاق ها به چراغواره های سه گنبد می رسید که با سطوحی مطلا منقوش گشته بودند. که البته پس از قیام هند در سال ۱۸۵۷ این سطوح از بین رفته اند.

دیوارهای بیرونی مسجد موتی هند در تقارن با دیوارهای بیرونی قلعه ساخته شده اند، در حالیکه دیوارهای فضای داخلی مسجد، به شکلی دیگر و در جهت موقعیت شهر مکه طراحی شده اند.

مسجد موتی دارای گچ کاری سفید در فضضای بیرونی خود می باشد، اما داخل آن را یا بهتر است بگوییم صحن های نماز را از سنگ های مرمر سفید ساخته اند که دارای کیفیت بسیار بالاتری از سنگ های مرمر حیاط می باشد.

کف صحن های نماز را هم از کف پوش هایی پوشانده اند که از مرمر سیاه ساخته شده اند.

معماری مسجد موتی-مروارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *