چگونه از فرودگاه صبیحا استانبول به هتل خود برسیم؟

فرودگاه صبیحا گوچکن استانبول یا Sabiha Gökçen استانبول همه ساله مسافران بیشتر و بیشتری را جذب می کند. متأسفانه فرودگاه صبیحا در بخش آسیایی استانبول و دور از مرکز شهر قرار دارد. اگر هتل شما خدمات ترانسفر فرودگاهی مجانی را تدارک ندیده باشد، نیارمند پیدا کردن وسیله ی نقلیه برای رسیدن به هتل خود هستید.

صرف نظر از اینکه هتلتان در منطقه ی Sultanahmet یا Beyoğlu (شامل Taksim و Cihangir) قرار دارد، چندین گزینه برای رسیدن به هتل از فرودگاه بین المللی صبیحا گوچکن در دسترس شماست. با خواندن این مقاله که به بررسی اجمالی گزینه های در دسترس می پردازد، می توانید بهترین تصمیم را بر اساس مقصد و اولویت های خود بگیرید. نکات مربوط به فرودگاه بین المللی آتاتورک در مقاله ای دیگر در مجله ی گردشگری آفتاب تراول توضیح داده شده است.

sabihagokcen

قواعد کلی

لیر ترکیه تهیّه کنید – اگر لیر ترکیه همراهتان نیست، به وسیله ی یکی از چندین ATM داخل فرودگاه صبیحا، مقداری پول نقد تهیّه کنید. هیچ کدام از گزینه های حمل و نقلی که در این مقاله ذکر می شوند کارت اعتباری، ارز خارجی یا حتّی پول درشت خود ترکیه را قبول نمی کنند. اطمینان حاصل کنید که تعدادی ۵، ۱۰، ۲۰ یا حداکثر ۵۰ لیری همراهتان باشد.

آدرس هتل – اطمینان حاصل کنید که آدرس دقیق هتل و شماره تلفن آن را در جایی یادداشت کرده یا از آن پرینت گرفته باشید. استانبول شهری بزرگ با تعداد بسیار زیادی هتل های کوچک است. حتّی افراد محلی هم همه ی آنها را نمی شناسند. اگر نیاز به کمک داشتید، این موضوع را به راننده تاکسی انتقال دهید. برای رانندگان تاکسی غیر معمول نیست که در پشت چراغ راهنمایی از کسی آدرس بپرسند یا با هتل تماس بگیرند. نگران نباشید، قطعاَ شما را با مقصدتان می رساند!

تاکسی

اگر بحث مالی برایتان مطرح نیست و به دنبال گزینه ای راحت هستید، می توانید از فرودگاه صبیحا گوچکن یک تاکسی به مقصد هتل خود بگیرید. از این فرودگاه تا مناطق Beyoğlu یا Sultanahmet به راحتی بیش از یک ساعت در مسیر هستید. مبلغ پرداختی هم بسته به مقصد نهایی شما حداقل ۸۵ لیر ترکیه می شود.

استفاده از شاتل فرودگاهی Havataş و حمل و نقل عمومی

Havataş یک سرویس شاتل (اتوبوس) فرودگاهی قابل اعتماد و متعلق به شهرداری است که بهترین گزینه ی شما برای رسیدن به هتل است. با توجه به مقصدی که دارید، می توانید از این سرویس به صورت مستقیم یا به همراه حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

به سمت Taksim – این مسیر سر راست ترین است. خارج از فرودگاه صبیحا اتوبوس های Havataş به سمت Taksim را سوار شوید. این سرویس از ساعت ۴ صبح تا ۱ بامداد فعال است. محل فعلی پیاده و سوار کردن در مقابل هتل Point درست پس از میدان تکسیم است. هزینه ی آن برای هر نفر (همراه با بار) ۱۴ لیر است و سفر با آن حدوداَ ۹۰ دقیقه (بسته به ترافیک) طول می کشد. چند ایستگاه در طول مسیر وجود دارند اما اکثر توریست ها با توجه به مقصدشان تمایل دارند که در Beşiktaş یا Taksim پیاده شوند.

به سمت Sultanahmet –  برای رسیدن به Sultanhamet دو گزینه پیش روی شماست. می توانید پس از رسیدن به میدان Taksim یک تاکسی به مقصد Sultanahmet و به مبلغ ۱۲ لیر بگیرید. راه دیگر این است که ترکیبی از شاتل فرودگاهی، قایق، تراموآ یا تاکسی را استفاده کنید که در پایین به توضیح آن خواهیم پرداخت.

در ابتدا از فرودگاه صبیحا سوار شاتل فرودگاهی به مقصد Kadıköy شوید. این سرویس از ساعت ۴ صبح تا ۱ بامداد فعال است. هزینه ی آن برای هر نفر (همراه با بار) ۹ لیر است و سفر با آن حدوداَ ۶۰ دقیقه طول می کشد. پس از پیاده شدن در Kadıköy به سمت اسکله ی ساحلی Şehir Hatları پیاده بروید و قایق به مقصد Eminönü را سوار شوید. ساعت کار این قایق ها در طول سال متغیر است. می توانید آخرین تغییرات آن را از سایت http://en.sehirhatlari.istanbul/en  پیدا کنید. پیمودن این مسیر (با منظره ای زیبا) حدوداَ ۱۵ دقیقه طول می کشد و هزینه ی آن ۲٫۱۵ لیر برای هر نفر است. اگر هتل شما در Eminönü است می توانید پس از رسیدن به مقصد، پیاده تا هتل بروید. اگر نیست باید یک مسیر کوتاه را با تاکسی (حداکثر ۵ دقیقه) پیموده یا سوار خط T1 تراموآ در مسیر Kabataş/Eminönü-Bağcılar به سمت Bağçılar شده و تنها چند ایستگاه بعد در Sultanahmet پیاده شوید.

اگر چه گزینه ی دوم بسیار جذاب و ماجراجویانه است ولی پیشنهاد ما با توجه به باری که همراه خود حمل می کنید و در خارج از ساعات شلوغی و ترافیک شهر، انتخاب گزینه ی اول (اتوبوس Havataş به سمت Taksim و از آنجا گرفتن تاکسی به مقصد Sultanahmet) است.

حمل و نقل توسط هتل از فرودگاه صبیحا

این گزینه با آنچه در پکیج های تور به صورت مجانی ارائه می شود، فرق دارد. اکثر هتل ها (در صورت درخواست) خدمات ترانسفر فرودگاهی را ارائه می کنند. این خدمات به ندرت مجانی بوده و اغلب بسیار گران تر از گزینه های ذکر شد در بالا می باشند. با توجه به مزیت های هر روش و نیازها و اولویت های شما، می توانید هر کدام از گزینه های توضیح داده شده را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *