سفر تفریحی و ورزشی به ارمنستان و گرجستان

شما ممکنه فکر کنین که اسکی ورزش جدیدیه ولی باید بدونین که اسکی یکی از قدیمی ترین روشهای  مسافرت بود که بشر شناخته. خود کلمه «اسکی» از کلمه ایسلندی scidth می آید که معنی «کفش برف»رو میده .بعضی از تاریخ نویسا عقیده دارن که حتی مبدأ و پیدایش اسکی به عهد حجر برمیگرده و حجاری هائی پیدا شده که بشر رو در حال اسکی کردن نشان میده.

ski1
اولین چوب های اسکی تا اونجا که به خاطر می آیدیاد ، چارچوب خمیده ای داشته که از استخوان حیوانات درست میشده و اونو با تسمه چرمی به پا نگه میداشتن.

حالا تصور کنید که موقعیتی براتون پیش اومده که هم میتونید تو این فصل به سفر برین و هم اسکی کنید یعنی یک تیر با دونشان،چقدر خوبه که این مقصد هم نزدیک باشه هم کم هزینه پس با ما همراه باشین تا پیست اسکی زاخگازور در ارمنستان  و پیست گودائوری تفلیس  ومستیا وباکوریانی در گرجستان رو بهتون معرفی کنیم:

پیستاسکی زاخگازور

شهر زاخگازور در ۵۰ کیلومتری شهر ایروان و در جنوب شــرقی کوه های Teghenis واقع شده و پهنای زمین اون تقریبا ۸۵۰ متر بر آورد شده.  تور اســـکی این شهر به دلیل داشتن شرایط ویژه تو فصل زمســتان مورد علاقه توریــست ها و گردشــگران علاقه مند به ورزش اسکی می باشد.

ski5

شهر زاخگازور در سال های اخیر به لحاظ زیر ساختی ، بسیار مجهز و مدرن شده.تور اسکی این منطقه از اواخر ماه دسـامبر شروع شده و تا ماه مارس ادامه داره؛ تور ویژه اسکی بازان همه ساله تو این منطقه برگزار می شه همچنین بهترین زمان برای اسکی در این پیست ماه فوریه است.این شهر علاوه بر داشتن پیست اسکی کاملا مجهز و وجود یک تله کابین که علاقه مندان رارو به محل پیست اسکی میرسونه ؛ همچنین درضمن  این مکان دارای هتل های لوکس مجهز و مدرن نیزهست.
در پیست اســکی زاخگازور هم وسـایل اسکی و اسنوبرد به افراد اجاره داده می شـه و هم مربی هست که اسکی را به افراد علاقه مند آموزش میده. پس گردشـگرانی که در فصل زمستان به ارمنستـان سفر می کنند معمولا هدفشون از این سـفر حضـور در  تور اسکی ویژه زاخگازوره. این پیست دارای مجموعه ورزشی المپـیک هم هست؛ گذشـته این مجموعه ورزشی به دوران شــوروی سابق برمی گرده و در سال ۱۹۶۷ساختـه شده اما در سـال ۲۰۰۷ به طور کامل بازسازی شد و در حال حاضر در قفقاز به یک مجـموعه ورزشی با امکــانات کاملا پیشرفته تبدیل شده.

امکانات این مجــموعه شامل: استخــر ســر پوشیده، استخر غواصی، سالن تناسب اندام، اسکی، اسنوبرد به علاوه یک هتل کاملا مدرن.

ski3

پیست اسکی گودائوری:

پیست اسکی گودائوری تفلیس هم مکان مناسبی برای علاقه مندان به تور اسکی هست. اگر تور تفلیس گرجستان رو انتخاب می کنیدن این پیست رو به هیچ وجه از دست ندین.پیست اسکی گودائوری (Gudauri Ski Resortt) پیست با کیفیتیه که در دامنه جنوبی کوههای بلند قفقاز، در شمال شرقی گرجستان و در نزدیکی شهر ییلاقی کازبگی یا ستپانتسمیندا قرار داره که یکی از بهترین تفریحات تفلیس گرجستانه .

در گودائوری سه مسیراسکی وجود داره طوریکه اسکی بازهای مبتدی تا اسکی بازهای حرفه ای میتونند تو این منطقه اسکی کنند. اقامتگاهها و بهترین هتل های گرجستان فلیس تو این منطقه بنا شدند. با دو ساعت رانندگی میتونید مسافت  ۱۲۰ کیلومتری تفلیس به گودئوری روطی کنین.

گودائوری که در ارتفاع ۲۱۹۶۶ متری سطح دریا قرار گرفته ، تابستونها هم تفریحگاه ییلاقی جالبیه و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری  گرجستان به شمار میره.

ski4

 

مستیا

مستیا یک پیست اسکی جدیده که در کوههای منطقه سوانتی که در ارتفاع ۱۵۰۰ متری قرار گرفته. یک بزرگراه ۱۸۲ کیلومتری از تفلیس بسمت  مستیا در حال ساخته اما در حال حاضر ساده ترین را مسافرت به مستیا استفاده از هواپیما ست. از تفلیس هفته ای دوبار پرواز توسط شرکت هواپیمایی کانادایی کن بوکر ایر Kenn Borek Airr به مقصد فرودگاه مستیا وجود دارد.
دو مسیر اسکی رانی در مستیا وجود داره. مسیر قرمز که مختص اسکی بازهای حرفه ای و طولش ۲۶۰۰ متره. مسیر آبی که برای اسکی بازهای کم تجربه تر ساخته شده است ۲۶۷۰ طول دارد و مسیر ۳۰۰ متری موسوم به موگویری Mugviiri ویژه اسکی بازهای مبتدی .

ski2

باکوریانی

باکوریانی که تا تفلیس ۱۷۱ کیلومتر فاصله دارد، شاید یکی از معروفترین مناطق گرجستان برای تور اسکی باشه. مسیر قدیمی این پیست تاتراپوما Tatrapoma line نام داره که مورد تایید کمیته جهانی المپیک هم هست. بخش سیاه این مسیر ویژه اسکی ی حرفه ای و با تجربه، بخش آبی مخصوص اسکی بازای متوسط و  یک بخش نیزهم برای مبتدی ها در نظر گرفته شده است. از سال ۲۰۰۶ مسیرهای دیگری هم  برای اسکی ساخته شده از جمله دیدولی Didveli که امکانات پیشرفته تری داره.

ارسال شده در راهنمای سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *