اسلواکی

 درباره کشور اسلواکی

جمهوری اسلواکی کشوری در اروپای مرکزی است که تا دهه ۹۰ در کنار کشور چک، کشور چکسلواکی را تشکیل می‌داد.اسلواکی با جمهوری چک، اوکراین، لهستان، مجارستان و اتریش همسایه است. اسلواکی سرزمینی نیمه کوهستانی است. کوه‌های آن در شرق و شمال و قسمتی از غرب کشور واقع شده‌اند. آب و هوای آن معتدل و مرطوب است.قوم اسلواک در قرن پنج و شش میلادی در این منطقه ساکن شدند. در سال‌های بین دو جنگ جهانی، چکسلواکی همواره در داخل از طرف اقلیت‌های آلمانی و مجاری متشنج بود.این تشنجات سرانجام منجر شد که آلمان ناحیه سودت، مجارستان ناحیه اسلوواکی و لهستان ناحیه تشن از این کشور را تصرف کنند.در سال ۱۹۴۵ با سقوط پراگ عملیات نظامی در طی جنگ دوم جهانی در چکسلواکی پایان یافت و این کشور با به دست آوردن نواحی سودت، تشن و سلواکی و از دست دادن ناحیه روتنیا دوباره وحدت خود را به دست آورد.در سال ۱۹۴۶ پس از انتخابات پارلمانی، حزب کمونیست بر سایر رقبا برتری یافت و از آن زمان سیاست خارجی چکسلواکی متمایل به روسیه شد.در سال ۱۹۹۳ کشور چکسلواکی با توافق دو طرفه به دو کشور چک و اسلواکی تقسیم شد. اسلواکی عضو اتحادیه اروپا، پیمان آتلانتیک شمالی و سازمان تجارت جهانی است.

سیاست در اسلواکی

دموکراسی در چکسلواکی بر پایه مجلس استوار شده است. آخرین انتخابات مجلس در این کشور در سال ۲۰۰۶ برگزار شد. انتخابات ریاست جمهوری هم در سال ۲۰۰۴ برگزار شد و طی آن ایوان گاسپاروویچ به این سمت انتخاب شد.رئیس جمهور، رئیس حکومت است و با رای مستقیم مردم برای دوره‌ای پنج ساله انتخاب می‌شود. اما بیشتر قدرت اجرایی کشور در دست نخست‌وزیر است.نخست‌وزیر در اسلواکی رئیس دولت است و برکابینه نظارت می‌کند. دوره نخست وزیری چهار ساله است و معمولاً نخست وزیر، رئیس حزب برنده در انتخابات مجلس ملی است.مجلس اسلواکی ۱۵۰ کرسی دارد که نمایندگان آن برای دوره‌ای چهار ساله انتخاب می‌شوند.

اقتصاد در اسلواکی

واحد پول این کشور یورو است. اقتصاد اسلواکی به تولید و صدور خودرو و وسایل الکترونیکی، به ویژه به آلمان وابسته است و موتور محرکه رشد اقتصادی اسلواکی به طور انحصاری تقاضای خارجی است.
منابع طبیعی آن شامل انواع زغال سنگ؛ اوره آهن، مس و منگنز؛ نمک؛ زمین‌های کشاورزی؛ و مقدار کمی نفت و گاز است. مهم‌ترین صنایع آن ماشین‌سازی، صنایع فلزی، صنایع الکتریکی و اپتیک، صنایع نظامی، خودروسازی، نساجی، منابع غذایی و آشامیدنی، شیمیایی، کاغذ و چاپ، صنعت برق، صنایع گاز، سرامیک، و تولید سوخت هسته‌ای است. فراورده‌های کشاورزی اسلواکی جو، سیب زمینی، چغندرقند، رازک، میوه، احشام و خوک، و تولیدات جنگلی است.

مردم اسلواکی

جمعیت این کشور پنج میلیون و ۴۴۷ هزار و ۵۰۲ نفر است که میانگین سنی آنها ۳۶٫۱ سال است.امید به زندگی در بدو تولد برای زنان ۱۱/۷۹سال و برای مردان ۷۱ سال است. . ۸۵/۸درصد از مردم این کشور از نژاد اسلواک، ۷/۹ درصد مجار، ۷/۱ درصد کولی هستند. اغلب مردم این کشور مسیحی هستند و ۹/۶۸درصد آنها پیرو کلیسای رم. ۹۹/۷  درصد از جمعیت بالای ۱۵ آن باسواد هستند. زبان رسمی این کشور اسلواکی است.

هزینه زندگی در اسلواکی

هزینه های زندگی در کشور اسلواکی غاز بسیاری از کشورهای اروپایی پایین تر است. هزینه خرید یا اجاره خانه در براتیسلاوا کمتر از سایر پایتخت ها در اروپا میباشد. بر طبق آمار غیر رسمی هزینه زندگی معمولی هر فرد در این کشور حدود ۱۳ دلار آمریکا است. به طور کلی هزینه زندگی دانشجویی ماهیانه بین ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ یورو میباشد که بخش اعظم آن مربوط به مسکن است.

 دین

قانون اساسی اسلواکی آزادی ادیان را در این کشور تضمین می‌کند. ۶۸/۹٪ مردم این کشور مسیحی کاتولیک هستند. پیش از جنگ جهانی دوم این کشور ۹۰٬۰۰۰ یهودی در این کشور می‌زیستند که از آنها تنها ۲٬۳۰۰ نفر برجا مانده‌اند.

شهرهای اسلواکی

 براتیسلاوا

براتیسلاوا پایتخت کشور اسلوواکی و بزرگترین شهر آن با جمعیت ۴۶۰ هزار نفر است. براتیسلاوا در جنوب غربی اسلواکی در دو کرانهٔ رود دانوب و نیز کرانهٔ شرقی رودخانهٔ موراوا گسترده است. براتیسلاوا با واقع شدن در مرز مجارستان و اتریش، تنها پایتخت در جهان است که با دو کشور مستقل مرز مشترک دارد.تاریخ این شهر قویاً تحت نفوذ مللی چون اسلوواک‌ها، آلمانی‌ها، مجارها، چک‌ها، اتریشی‌ها و یهودی‌ها بوده‌است.در براتیسلاوا جشنواره های زیادی برگزار می‌شود و زندگی شبانه و گردشگاه‌های آن معروفند.

کوشیتسه

کوشیتسه با جمعیتی حدود ۲۳۵٬۰۰۰ نفر، دومین شهـر پرجمعیت اسلواکی است. کوشیتسه در ارتفاع ۲۰۶ متری از سطح دریا قرار دارد و مساحتش ۲۴۲/۷۷ کیلومتر مربع است.
این شهر در شرق اسلواکی در ۲۰ کیلومتری مرز مجارستان، ۸۰ کیلومتری مرز اوکراین و ۹۰ کیلومتری مرز لهستان واقع است. هم چنین پایتخت اسلواکی، براتیسلاوا در ۴۰۰ کیلومتری غرب آن است.

ترناوا

ترناوا  یک شهر با جمعیت ۶۵٬۵۷۸ نفر که در Trnava District، اسلواکی واقع شده‌ است.

نیترا

نیترا با جمعیت ۸۴٬۸۰۰ در nitra region، اسلواکی واقع شده‌است.

مارتین

مارتین  یک شهر با جمعیت ۶۱٬۰۰۰ نفر که در Martin District،اسلواکی واقع شده‌است. ارتفاع این شهر ۳۹۵ متر است.

پوپراد

پوپراد  با جمعیت ۵۵٬۰۴۲ در ناحیه پوپراد، اسلواکی واقع شده‌است.

کرمپاخی

کرمپاخی یک شهرک با جمعیت ۸٬۸۷۰ نفر می باشد که در Spišská Nová Ves District، اسلواکی واقع شده‌است.

توردشین

توردشین  یک شهرک در اسلواکی با جمعیت ۹٬۴۰۲ نفر است که در Tvrdošín District واقع شده‌است.

ترنچین

ترنچینبه با جمعیت ۵۶٬۳۶۵ در منطقه ترنچین، اسلواکی واقع شده‌است.

بانسکا بیستریتسا

بانسکا بیستریتسا  یک شهر با جمعیت ۷۸٬۳۲۷ نفر که در منطقه بانسکا بیستریتسا، اسلواکی واقع شده‌است.

 

 

خدمات مربوط به اخذ اقامت اسلواکی

کارشناسان ما آماده ارائه خدمات در کلیه مراحل اخذ اقامت اسلواکی ، میباشند. این خدمات شامل آماده سازی مدارک قبل از مراجعه به سفارت اسلواکی در تهران و یا پلیس امور خارجه در اسلواکی ،ترجمه رسمی مدارک و اخذ مهرهای اداری دراسلواکی ،هزینه پست های دی اچ ال برای ارسال مدارک از کشوری که متقاضی در حال حاضر سکونت دارد  به اسلواکی و بالعکس ،تسویه هزینه وکلا جهت انجام امور قرارداد، وکالتنامه، ثبت شرکت و اقامت ،آماده سازی طرح بازرگانی برای فعالیت جدید در اسلواکی ،اخذ جوازهای کسب و گواهی های مورد نیاز برای فعالیت بازرگانی ، ثبت آدرس تجاری برای شرکت بمدت یکسال در اسلواکی ،ثبت آدرس مسکونی  بمدت شش ماه در اسلواکی ،ثبت شرکت در اتاق بازرگانی اسلواکی ،سرویس رفت و برگشت از فرودگاه وین به براتیسلاوا ،سرویس رفت و برگشت به اداره پلیس خارجه در اسلواکی ،همراهی توسط همکاران به کلینیک پزشکی جهت انجام کلیه آزمایشهای لازم برای اقامت ،اخذ کارت اقامت دراسلواکی.

 

هزینه ارائه خدمات فوق جهت اخذ اقامت اسلواکی به شرح زیر میباشد :

یک نفر مدیر عامل : ۱۵۰۰۰ یورو

دو نفر مدیر عامل : ۲۲۰۰۰ یورو

سه نفر مدیر عامل : ۳۲۰۰۰ یورو

چهار نفر مدیر عامل : ۴۲۰۰۰ یورو

همسر : ۸۰۰۰ یورو

فرزند زیر ۱۸ سال: ۵۰۰۰  یورو

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.