قبرس جنوبی

درباره کشور قبرس

جمهوری قبرس کشوری جزیره ای است در شرق دریای مدیترانه که پایتخت آن شهر نیکوزیا است. این جزیره از شمال با ترکیه، از جنوب با مصر، از شرق با سوریه و از غرب با یونان همسایه است. این جزیره یکی از مقاصد مهم گردشگری دریای مدیترانه است و سالانه بیش‌ از ۵ میلیون گردشگر را به خود جذب می کند.

این کشور به دو بخش ترک نشین (شمالی) و یونانی نشین (جنوبی) تقسیم می شود که در آن هر دو زبان ترکی و یونانی رسمی هستند و در عین حال بیش از ۹۰% مردم بخش یونانی به زبان انگلیسی آشنایی دارند. یونانی ها ارتودوکس و ترک ها مسلمان هستند.
قبرس در سال ۱۹۶۰ استقلال خود را از بریتانیا کسب کرد و حکومت مستقل قبرس براساس مشارکت جوامع ترک و یونانی در اداره امور این جزیره اعلام موجودیت کرد و بریتانیا، یونان و ترکیه حق حاکمیت دولت قبرس را تضمین کردند.

در سال ۱۹۷۴ بخش شمالی قبرس به اشغال ترکیه درآمد و در این منطقه ترک ها اعلام استقلال کردند و نام خود را جمهوری ترک قبرس شمالی گذاشتند. جمهوری ترک قبرس شمالی که معمولا قبرس شمالی خوانده می‌شود توسط هیچ کشوری به جز ترکیه به رسمیت شناخته نشده است و قوانین کشور ترکیه در آنجا حکم فرما است.

هر گونه فعالیت بازرگانی در بخش های اشغالی قبرس تخلف محسوب می شود و کلیه خدمات مربوط به قبرس جنوبی یا اروپایی می باشد.

قبرس جنوبی عضو اتحادیه اروپا و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع نیز می باشد و در نیمه دوم سال ۲۰۱۲ ریاست اتحادیه اروپا بر عهده قبرس است.

قبرس به ۶ ناحیه با نام های فاماگوستا، کیرنیا، لارناکا، نیکوزیا، لیماسل و پافوس تقسیم بندی شده است که دو بخش اول در قسمت اشغالی قرار دارند.

شهرهای مهم قبرس:

نیکوزیا

پایتخت سیاسی قبرس شهر نیکوزیا است. مراکز اصلی دولتی در این شهر قرار دارند. همچنین سفارت خانه های سایر کشورها (نظیر ایران و آمریکا) در این شهر قرار گرفته اند. نیکوزیا به دلیل دور بودن از دریا، کمتر مورد توجه توریست ها قرار می گیرد و اکثر ساکنین آن را خود قبرسی ها و یا خارجی هایی که برای کسب و کار و یا تحصیل به قبرس آمده اند تشکیل می دهند.

از جاذبه های دیدنی شهر نیکوزیا منطقه قدیمی شهر یا Old Town آن است که با خیابان های سنگ فرش شده، مراکز خرید،  کافه ها و رستوران های خود محیط جالبی را فراهم آورده است. همچنین مرکز خرید Cyprus Mall و فروشگاه بزرگ لوازم خانگی IKEA در قسمت مدرن نیکوزیا واقع شده است.

هزینه مسکن در نیکوزیا به دلیل موقعیت خاصی که این شهر دارد بالاتر از سایر شهرهای قبرس می باشد. به دلیل کوتاه بودن مسافت ها در قبرس، در صورت نیاز می توان به آسانی از سایر شهرها به نیکوزیا رفت و آمد کرد.

لارناکا

فرودگاه اصلی قبرس در شهر لارناکا و در کنار دریا واقع شده است. لارناکا مقصد اصلی گردشگران ایرانی بوده است و بسیاری از ایرانی ها در لارناکا ملک خریداری نموده اند. لارناکا بیشتر یک شهر توریستی به حساب می آید. این شهر در فصل زمستان تقریبا خلوت است و هزینه ملک در این شهر کمتر از نیکوزیا و لیماسول می باشد.

همچنین دومین بندرگاه یا پورت قبرس در این شهر واقع شده و پروژه های زیادی در این شهر در حال انجام است. از جمله پروژه نمایشگاه دائمی کشور چین که برای ارتباط بین بازرگانان چینی و اروپایی در قبرس در حال احداث است.

به فاصله ۳۰ کیلومتری شهر لارناکا منطقه پروتراس و شهر آیاناپا واقع شده است. این منطقه یکی از بهترین ساحل های قبرس با شن سفید را دارد و عمدتا پذیرای گردشگران اروپایی است. Nightlife شهر آیاناپا شهرت جهانی دارد و کلاب ها و دیسکوهای این شهر در فصل توریستی، تا صبح مشغول به کارند.

لیماسول

بندر یا پورت اصلی قبرس در شهر ساحلی لیماسول قرار دارد. این شهر که بزرگترین شهر قبرس از نظر جغرافیایی و جمعیتی است، مرکز اصلی تجاری و اقتصادی قبرس نیز محسوب می شود. بعد از لارناکا، دومین مرکز اجتماع ایرانیان در این شهر قرار دارد.

لیماسول، ساحل ها و دهکده های زیبایی دارد که پذیرای گردشگران اروپایی است. روس ها علاقه خاصی به این شهر دارند و تعداد زیادی از ثروتمندان روسیه که در قبرس زندگی می کنند ساکن این شهر می باشند.

به دلیل فراهم بودن زیرساخت ها و امکانات لازم و وجود نیروی کار متخصص به همراه جمعیت قابل توجه توریست هایی که به این شهر می آیند، این شهر برای راه انداختن کسب و کار یکی از بهترین گزینه ها محسوب می گردد.

در نزدیکی لیماسول منطقه کوهستانی ترودوس واقع شده که با جنگلهای بکر و زیبا یادآور مناطق شمالی کشور عزیزمان می باشد.

به دلیل موقعیت خاص این شهر هزینه ملک در لیماسول بیشتر از لارناکا و پافوس می باشد ولی به نیکوزیا نمی رسد.

پافوس:

شهر ساحلی پافوس که در غرب قبرس واقع شده همانند لارناکا شهری توریستی است. دومین فرودگاه قبرس در این شهر واقع شده است. اکثر پروازهای ارزان قیمت اروپایی به این فرودگاه می روند. این شهر از دیرباز مورد توجه توریست های انگلیسی بوده است و بیشتر انگلیسی هایی که در قبرس زندگی می کنند ساکن این شهر می باشند.

هزینه املاک در این شهر واقعا استثنایی است و در صورتی که مایل به خرید ملک باشید پیشنهاد می کنیم حتما به این شهر سر بزنید.

 ویزای قبرس:

ویزا برگه ای است که در پاسپورت ایرانی متقاضی چسبانده می شود و عمدتا توسط سفارت قبرس در تهران برای مقاصد توریستی صادر می گردد. حداکثر مدتی که به ایرانی ها معمولا ویزای توریستی داده می شود ۱ ماه می باشد.

زمانی که شما ملکی را در قبرس خریداری می کنید، صرف نظر از قیمت آن، حق درخواست ویزای مالتیپل را دارید. این ویزا به شما اجازۀ ورود مکرر به قبرس را در هر زمان می دهد.

برای اخذ ویزای قبرس لطفا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید

 

اقامت یا  Residency

اقامت قبرس به دو صورت دائم و موقت صادر می شود. افرادی که اقامت قبرس را دارند می توانند در قبرس زندگی کنند و هر چند بار که می خواهند به این کشور رفت و آمد داشته باشند. افرادی که اقامت دائم می گیرند به صورت مادام العمر از این حق بهره مند می گردند و افرادی که اقامت موقت کسب می کنند می توانند اقامت خود را تا زمانی که شرایط لازم را دارند تمدید کنند.

راه های کسب اقامت دائم:

ازدواج: اقامت دائم قبرس به افرادی که با اتباع قبرسی ازدواج نمایند داده خواهد شد.

خرید ملک: اقامت دائم قبرس به افرادی که حداقل ۳۰۰,۰۰۰ یورو در بخش املاک قبرس سرمایه گذاری کنند داده می شود که ۲۰۰,۰۰۰ یورو آن باید بصورت نقد باشد و الباقی آن میتواند بصورت تسهیلات و وام بانکی باشد.  لزومی ندارد که این مبلغ فقط در یک واحد سرمایه  گذاری شود و می توان به عنوان مثال یک ویلا و یک مغازه خرید. همچنین برای بعضی از ملک ها می توان تسهیلات گرفت ولی نکته ای که وجود دارد این است که طبق قانون شما باید حتما ۲۰۰,۰۰۰ یورو سرمایه داشته باشید و الباقی را میتوانید بصورت اقساط (وام و تسهیلات) پرداخت نمایید.

کارشناسان ما در قبرس، به صورت رایگان برای پیدا کردن مناسب ترین ملک به شما یاری خواهند کرد . لطفا با ما تماس بگیرید.

راه های کسب اقامت موقت:

تحصیل:

اقامت موقت قبرس به افرادی که در دانشگاه های قبرسی پذیرش بگیرند و تحصیل کنند داده می شود. این افراد تا هر زمانی که تحصیلشان طول بکشد می توانند اقامت خود را تمدید کنند. همچنین این افراد پس از پایان دوره تحصیل می توانند از روشهای دیگر برای تمدید اقامت خود اقدام نمایند.
این موسسه نماینده دانشگاههای معتبر قبرسی و مورد تایید وزارت علوم می باشد.لطفا با ما تماس بگیرید.

تحصیل فرزندان:

والدینی که فرزند خود را در یکی از مدارس قبرس ثبت نام کنند می توانند برای خود و فرزند خود اقامت موقت بگیرند. این افراد اجازه کار نخواهند داشت و باید نشان دهند که از جای دیگری تامین مالی هستند.
جهت تامین آینده فرزندان خود و ثبت نام آنها در بهترین مدارس قبرس لطفا با کارشناسان ما تماس حاصل نماییدتا شما را در کلیه مراحل یاری کنیم.

ثبت شرکت:

اقامت موقت قبرس به افرادی که در قبرس شرکت ثبت کنند و مقدار مشخصی سرمایه اولیه داشته باشند داده می شود. این افراد تا زمانی که شرکت آنها دایر است می توانند اقامت خود را تمدید کنند و در قبرس کار کنند.
با توجه به وضع تحریم ها، بدون داشتن وکیل مجرب امکان اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت تقریبا نا ممکن شده است. خدمات آفتاب تراول طبق قرارداد به صورت تضمینی ارائه می گردد. جهت مشاوره لطفا با ما تماس حاصل نمایید.

 

تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم:

طبق قانون افرادی که اقامت موقت قبرس را از طریق ثبت شرکت کسب کرده باشند و ۳ سال شرکتشان در قبرس فعال بوده باشد ، می توانند برای تبدیل اقامت موقت خود به اقامت دائم اقدام نمایند. برای گرفتن اقامت دائم ، باید نشان داده شود که افراد از نظر مالی مستقل هستند و سربار دولت قبرس نخواهند شد و همچنین تخصص یا سرمایه آنها در طول مدتی که در قبرس بوده اند به پیشرفت این کشور کمک کرده است. آنها باید در یک مصاحبه نیز شرکت کنند و نشان دهند که به فرهنگ و جامعه قبرس علاقه مندند.

روال اداری تبدیل ویزای موقت به ویزای دائم ۶ الی ۱۲ ماه به طول می انجامد. لازم به ذکر است که در موارد خاص می توان قبل از ۳ سال و در شرایط استثنائی شاید بتوان در کمتر از ۶ ماه هم روال قانونی را طی کرد.

گذر از این مرحله کار ساده ای نیست و نیاز به بهره گیری از خدمات وکیلی مجرب دارد. با استفاده از خدمات موسسه صبا به راحتی می توانید از این مرحله گذر کنید و اقامت دائم خود را دریافت نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با ما تماس بگیرید.

تابعیت قبرس یا  Citizenship  

به افرادی که تابعیت قبرس را بگیرند ، پاسپورت قبرسی داده خواهد شد. طبق قانون اتحادیه اروپا ، افرادی که به هر روشی (قانونی) در هر یک از کشورهای اروپایی ۷ سال زندگی کرده باشند می توانند درخواست تابعیت از طریق Naturalization بدهند.
کارشناسان ما در قبرس آماده بررسی رایگان پرونده شما برای اخذ تابعیت هستند. لطفا با ما تماس حاصل نمایید.

قبرس و پیمان شینگن:

کسانی که اقامت دائم قبرس را دارند میتوانند بدون نیاز به ویزا به تمام کشورهای اروپایی سفر کنند.

به دلیل مشکلی که بین قبرس جنوبی و ترکیه بر سر قسمت های اشغالی وجود دارد قبرس تاکنون به طور کامل وارد پیمان شینگن نشده است. بنابراین کسانی که اقامت موقت قبرس را می گیرند همچنان برای سفر به سایر کشورهای اروپایی نیاز  به ویزا دارند ولی شرایط صدور ویزا و برخورد سفارتخانه ها قابل مقایسه با شرایط موجود در ایران نیست و به راحتی و با ارائه مدارکی که دارد می تواند در مدت ۱ هفته ویزای شینگن بگیرد. بدیهی است که این مشکل تا زمان وارد شدن قبرس به پیمان شینگن وجود خواهد داشت.همچنین اگر کسی ویزای شینگن داشته باشد می تواند پس از ورود به کشور مبدا (صادر کننده ویزا) وارد قبرس شود و در طول مدتی که ویزای شینگن او معتبر است در قبرس بماند.