در شهر دبی کجا برویم ؟ چه کارهایی انجام دهیم؟

دبی یکی از شیخ نشین های امارات است که با تلاش امیر خود در زمینه های فرهنگی و اقتصادی پیشرفت بسیاری کرده است و  امروزه به یکی از قطب های گردشگری جهان تبدیل شده ، در زیر به معرفی تعدادی از جاذبه های برتر این منطقه میپردازیم:

برج خلیفهBurj Khalifa

برج خلیفه بلندترین برج جهان با بیشترین تعداد طبقات است. ساخت این پروژه عظیم در ششم ژانویه سال ۲۰۰۶ آغاز شد و با تکمیل نمای خارجی در تاریخ اول اکتبر سال ۲۰۰۹ به پایان رسید.  این برج معروف دارای رکورد سریعترین آسانسور جهان،بلندترین استخر شنا و بلندترین مسجد را در دنیا به خود اختصاص داده.

طراحی کنونی برج خلیفه برگرفته از الگوی معماری اسلامی است. طبق این  طرح، طراحی ساختمان شامل عناصر فرهنگی و تاریخی خاص از جمله مناره‌های مارپیچ است.

d2

آبنمای خارجی برج خلیفه به ارزش ۲۱۸ میلیون دلار ساخته شد، ۲۷۵ متر ارتفاع دارد و دارای ۶۶۰۰ چراغ و ۵۰ پروژکتور رنگی است که در شب، نمایی زیبا و بی‌نظیر ایجاد می‌کند. این آبنما، آب را تا ارتفاع ۱۵۰ متر به بالا پرتاب می‌کند و همراه با رقص نور، موسیقی عربی نیز پخش می‌شود. آبنمای برج خلیفه در پی نتایج یک نظرسنجی، “آبنمای دبی ” نامگذاری شد.

دبی مال(Dubai Mall)

بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان است که در شهر دبی، ساخته شده‌است. این مرکز خرید بخشی از پروژهٔ برج خلیفه، بلندترین برج جهان می‌باشد که دارای بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه است.

این مرکز خرید در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار احداث شده است. دبی مال  همچنین هتلی با ظرفیت ۲۵۰ اتاق لوکس، ۱۲۰ رستوران، ۲۲ سینما، آکواریوم، پیست اسکیت سواری، فضای پارکینگ با گنجایش ۱۴,۰۰۰  را داراست.

d3

علاوه بر همه این موارد دبی مال لغب پر بازدیدترین مرکز خرید جهان را نیز به خود اختصاص داده است. پیشنهاد میکنیم در طول سفر خود حتما” گشتی در این مرکز بزنید.

برج العرب (Burj Al Arab)

d4

نام هتلی لوکس در دبی است که ساختمان آن۳۲۱ متر ارتفاع دارد و صاحبان هتل آن را ۷ ستاره می‌خوانند، اما در واقعیت بیشتر سازمان‌های مربوطه تنها ۵ ستاره به آن امتیاز داده اند. هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریومی است که در زیر دریاست.

اجاره کوچک ‌ترین اتاق این هتل شبی ۶۰۰۰ درهم است. سرو هر وعده غذایی در این هتل کمتر از ۱۰۰۰ درهم نیست. این هتل به شکل حرف V می‌باشد که یک دکل به آن متصل شده‌ است. بالای ساختمان یک فرودگاه هلیکوپتر بی نظیر توسط یک پایه نصب شده‌است که این باند فرود هیچ حفاظ و نرده‌ ای ندارد.

برج العرب برای مدتی نماد دبی بود و هنوز می‌توان اثر آن را در پلاک‌های قدیم دبی دید. اما پس از مدتی دبی نماد خود را از برج العرب تغییر داد. تعداد بسیاری معتقد هستند این تغییر به دلیل شکل برج العرب است، زیرا در صورتی که به برج العرب را از پشت نگاه کنید، آن را شبیه یک صلیب می‌بینید.

برای بازدید از برج العرب باید از قبل برای ورود با راهنمای تور هماهنگ کرده و بلیت تهیه کنید.

جزایر نخلی جمیرا (Palm Jumeirah)

این جزایر بزرگترین پروژه‌های احیای زمین در جهان به شمار می‌آیند که در آنها، بزرگترین جزایر مصنوعی جهان احداث خواهد شد.پالم جمیرا یکی از ۳ مجمع‌الجزایری است که در دبی ساخته شده است.این جزایر پالم‌ جمیرا‌، پالم‌ جبل‌ علی و پالم دیره‌ نام دارند.

d5

پالم‌ جمیرا‌ به شکل یک درخت نخل است که از یک تنه ، یک تاج با ۱۷ ساقبرگ‌ و یک جزیره هلالی پیرامون که به شکل یک موج شکن ۱۱ کیلومتری است، تشکیل می‌شود. این جزیره ۵ کیلومتر در ۵ کیلومتر بوده و مساحت کل آن بیشتر از ۸۰۰ زمین فوتبال است. تاج با یک پل ۳۰۰ متری به منطقه اصلی متصل می‌شود و هلال با یک تونل‌ زیر دریا به بالای نخل وصل می‌گردد. این جزیره به عنوان‌ “هشتمین عجایب جهان”‌ شناخته شده است.

پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi Water Park)

این پارک آبی معروف در خیابان جمیرا و در کنار برج العرب و هتل جمیرا بیچ قرار دارد.پارک آبی وایلد وادی سرباز بوده و امکان گرم و سرد کردن آب در فصول مختلف سال را داراست.

سرسره های متنوع پارک آبی وایلد وادی دبی به گونه ای طراحی شده اند که گردشگران    می توانند ساعات زیادی را با لذت و هیجان در این مجموعه سپری کنند.

پارک آبی وایلد وادی بر اساس افسانه قدیمی سندباد طراحی و ساخته شده. نوع طراحی و توجه به جزئیات این پارک و خلق شخصیت های کارتونی به گونه ای می باشد که بازدید کنندگان با دیدن این جزئیات افسانه سنباد را به یاد می آورند.

و نکته آخر اینکه این پارک آبی جایزه بهترین طراحی پارک های آبی را از طرف انجمن نوآوری در ساخت پارک های آبی، به خود اختصاص داده  است.

اگر به دنبال هیجان هستید یا اگر میخواهید یک خاره ماندگار در ذهن فرزندانتان از لذت و هیجان به جا بگذارید حتما” به این پارک سر بزنید.

d6

پارک ساحلی جمیرا (Jumeirah Beach Park)

وجود درختان نخل سر به فلک کشیده در ساحل ماسه ای این پارک چشم انداز بی نظیری را خلق کرده و دورتر از نوار ساحلی مناطق سرسبز بسيار و باغ‌هاي خوش‌منظره ی قرار دارد که زمين بازي کودکان در آنجا واقع شده است.

d7

در این پارک امکانات تفریحی و رفاهی زیادی برای بازدید کنندگان فراهم شده که از جمله اختصاص محلی برای باربیکیو ، قسمت بازی برای کودکان، زمین والیبال ساحلی ، استخر ، دوش ، تخت و چترکنار ساحلی و امکان آفتاب گرفتن در ماههای گرم تر سال را میتوان نام برد .

همین طور امکان ورزش های آبی از جمله اسکی روی آب نیز در این پارک وجود دارد . زمین فوتبال ماسه ای مناسبی نیز برای علاقه مندان به این ورزش ساخته شده است .
همچنین در پارک ساحلی جمیرا در فواصل کوتاه سرویس های بهداشتی بسیار تمیز ، رختکن و سطل های زباله برای رفاه گردشگران فراهم شده است .

 

آفتاب تراول آماده ارائه لوکس ترین تورهای دبی با نازلترین قیمت ها میباشد. با ما تماس بگیرید: ۸۸۵۵۹۹۲۵-۰۲۱

ارسال شده در راهنمای سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *